Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › boxster S
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 7 maanden geleden door Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”911-lover”:mzs4t2dz][quote=”993S”:mzs4t2dz]De vervangmotor is zo geprijsd dat het niet lonend is voor een dealer om hem zelf open te gooien.
[/quote]Dat klopt toch niet meer hoor
Op mijn vraag aan Porsche AG wat de reden is geweest dat zij de prijs van een nieuwe motor in maart 2006 hebben verhoogd van € 6.500,- naar € 11.750,- (bijna 100% verhoging) wil men mij niet antwoorden.
En volg eens dit vreselijke draadje[/quote]
Zoals de topicstarter al aangaf , 10.000euro heeft de nieuwe motor gekost. Dat is mijn inziens nog steeds redelijk. Veel geld , akoord, maar redelijk. De eerste lage prijs was een prijs voor een bepaalde periode als commerciele tussenkomst bij die generatie 3.4 motoren. Nu zijn die auto’s al wat op leeftijd gekomen en heeft Porsche zijnn prijs verhoogd.
En dat verhaal van die op het NL forum. Komaan zeg , dat is erover.
Dus als een auto van 5 jaar een kapotte motor heeft dan moet de fabrikant dat zomaar in garantie vervangen omdat er nog wel al is anderen zijn geweest met motorproblemen. Welcome to the real world.
Maar goed dat het internet nog niet bestond tijdens de hoogdagen van de 993 want ocharme , het zou wat geweest zijn met defecte klepgeleiders. En nog erger, de arme 2.7 met magnesium blok , wat zou daar niet over “gezeverd” geworden zijn. En nog , de eerste serie van de geliefde 964 waar de olie met bakjes uitlekde en waar de koppeling wel al is durfde ploffen.
Ik vindt het “oh zo mooi” van de nostalgici dat “oud” automatisch beter is.
Vann de 996 en Boxster zijn er zoveel meer gebouwd dan van de vorige modellen dat het niet abnormaal is dat er ook meer problemen opduiken.
% gezien is het echter niks meer in vergelijking met andere (voorgangers of andere merken)[quote=”993S”:15zrn7ob]De vervangmotor is zo geprijsd dat het niet lonend is voor een dealer om hem zelf open te gooien.
[/quote]Dat klopt toch niet meer hoor
Op mijn vraag aan Porsche AG wat de reden is geweest dat zij de prijs van een nieuwe motor in maart 2006 hebben verhoogd van € 6.500,- naar € 11.750,- (bijna 100% verhoging) wil men mij niet antwoorden.
En volg eens dit vreselijke draadje
Over motor vervangen je geen zorgen maken. Dat is geen reden om te denken dat er iets niet in de haak is.
De eerste generatie watergekoelde boxer motoren van Porsche hadden al is last van een krukas die niet perfect gelijnd was. Daardoor onstond er constant een lek aan de krukas keerring.
Deze motoren werden dan (meestal) in garantie vervangen voor een motor die wel in orde was.Tuurlijk kan het ook een andere oorzaak zijn maar weet dat die specifieke motor door Porsche altijd vervangen wordt bij interne problemen. De vervangmotor is zo geprijsd dat het niet lonend is voor een dealer om hem zelf open te gooien.
Als alle documenten van de vervanging erbij zijn dan ben je safe en vermits het blijkbaar zeer recentelijk gedaan is heb je zelf praktisch een nieuwe motor. Dat kan niet slecht zijn. Tenminste als de rest niet afgeleefd is.
Ben dan gisteren eindelijk kunnen gaan kijken, het was niet de P waar ik oorspronkelijk ging naartoe gaan.
Het is dus een Boxster S van ’99 ( ik vermoed dat dit het eerste jaar was waarin de S verscheen?). Zwart van kleur en zwart lederen-alcantara interieur. opmerkelijk was dat de wagen een nieuwe motor had gehad 05/2006. De eigenaar was reeds de 2e eigenaar en had de wagen slechts enkele maanden toen de motor reeds vervangen moest worden, de reden was, zo zei hij dat er verkeerde olie in gedaan was. De “bielle” zou stuk geweest zijn. Nu vraag ik mij af, die bielle dat is tcoh een drijfstang? Moet daarom die hele motor vervangen worden? Facturen waren erbij ( ongeveer 10 000 euro kosten aangedaan)grtz
Weet ook een S te koop, perfect onderhouden, 1e eigenaar (vriend van uit PCT) , wel 160k!
Zonder ook maar 1 enkel probleem.Ik weet dat ie een PSE heeft en ie is donkerblauw metaal.Voor een tel nr zend me een PB[quote=”911-lover”:32rd47m0][quote=”jampie”:32rd47m0]Enige minpunt is de versnellingsbak die wat moet opwarmen (schakelt koud wat stroef) maar dit is typisch voor de 6-bak. [/quote]
Oh ja 🙄 😕
Geen enkele keer ondervonden ❓ [/quote]Is toch zo hoor; was bij allebei mijn Boxster S !! Heb wat rondgezocht op de forums hier en daar en lijkt helemaal normaal. Eens de olie in bak opgewarmd is, schakel hij als boter. Bij koudstart schakelt hij iets stroever. Helemaal geen drama, maar dit is dan ook het enige minpunt dat ik aan de 6-bak kan vinden 😆
Ben je al gaan kijken? Viel hij mee? Als hij bij mij in de buurt staat wik ik wel eens gaan zien (Kempen)
[quote=”jampie”:2l4fte17]Enige minpunt is de versnellingsbak die wat moet opwarmen (schakelt koud wat stroef) maar dit is typisch voor de 6-bak. [/quote]
Oh ja 🙄 😕
Geen enkele keer ondervonden ❓Heb daarvoor nog een metaalzwarte Boxster S gehad van 2000 met zwart interieur. Zwart is steeds mooi……..als ie pas gewassen is. 😉
Vind de Boxster S nog steeds een superauto; genoeg power en een fantastische weglegging. Nooit problemen mee gehad; dus succes met je toekomstige Boxster. Enige minpunt is de versnellingsbak die wat moet opwarmen (schakelt koud wat stroef) maar dit is typisch voor de 6-bak. Go for S !!!! 😛Prachtige wagen dat wel, maar de kleur is niet volledig mijn ding. I love the black one’s 🙂
Ieder zijn meug he
Toch bedankt voor de reactie!Grtz
Heb nog een mooie, perfekte Boxster S te koop :
http://www.kapaza.be/detail/4367198/
Indien hij verkocht is, koop ik terug een Boxster S maar dan de Spyder 550 versie van 2004 (beperkte reeks 🙄 ).
De verkoop is niet dringend; over de prijs valt te praten.
Heb al meermaals biedingen gehad van 30000 euro maar daarvoor vertrekt hij niet.
Ik weet ook wel dat het niet de goedkoopste is…….maar goedkoop blijkt achteraf vaak dure koop.
Onderhoud van 60.000 km is gebeurd bij Porsche Verellen. Onderhoudshistoriek uitsluitend bij off.Porsche dealer !!!!
Dus als je een perfekte zoekt………Officiële dealer doet dit ook hoor, VAB en Touring Wegenhulp ook. Kgeloof dat de prijzen vergelijkbaar zijn, kzou dus liever bij de off.dealer gaan. Je moet de kosten wel betalen, ook al neem je de auto niet, dus je moet toch al redelijk zeker zijn. Ne bevriende carrossier kan je ook op weg helpen als je een eerste maal gaat zien….
Let op, kheb ooit een keuring laten doen bij TW en die rekenden een vermogenstest aan hoewel ze die middelen niet hebben (de keuring bestaat uit ongeveer 3 blaren met ontzettend veel testpunten). Ben toen moeten teruggaan en heb geld wel terug gekregen, maar der zijn er die toch altijd proberen…:-( (Mijn 968CS is destijds VAB gekeurd.
Ik wist toen nog niet beter
Dit is natuurlijk ook niet slecht en beter dan niet.
Maar een specialist kent beter de zwakke punten en let opmeer dingen dan een VAB keuring 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.