Je bedoelt waarschijnlijk typische kwaaltjes voor de boxster hoewel ik het antwoord van hierboven best leuk vond 😆 .
Een zeer typisch verschijnsel is roestvorming onder het slotplaatje aan de deurstijl van de bestuurderskant.
Verder zou ik letten op de staat en het goed openen en sluiten van het dak. Ook luisteren bij rijden of het dak niet te veel geluid maakt aan de carrosserie wat kan duiden op beschadiging/vervorming bij openen of sluiten.
Er mag volgens mij absoluut geen oliespoor(tje) te zien zijn. Problemen met krukaskeerring zijn bij de 996 veelvuldig besproken en je boxster zal er ook maar last van hebben.
Verder de keuze tussen tip en manueel schakelen. Heb voor de tiptronic gekozen, enerzijds gemakkelijk, anderzijds toch minder sportief vind ik.
Facturen en onderhoudsboekje vragen en nakijken…
Kilometers, heeft hij groot onderhoud reeds gehad, dit gebeurt namelijk bij 80.000 of 100.000km en kan je wel wat geld kosten/besparen.
Is de luchtmassameter al eens vervangen geweest want die gaat meestal ook zo’n 100.000km mee en is dan aan vervanging toe (ongeveer €800) geloof ik.
Verschil in accessoires als boordcomputer ed kan bij de P een groot verschil opleveren!!!!!
Ik zou ook goed kijken welke banden/velgen er op liggen want heb de ervaring als dit standaard is dat je toch nog zal willen wisselen en kost ook een smak geld….. 😯
Ik zou toch een keuring bij een specialist laten doen, kost ongeveer zo’n € 125 geloof ik maar dan ben je zeker.
Ik spreek hier wel uit ervaring met een boxster van ’98 en geen S, maar misschien ben je er toch iets mee…