Boxster tiptronic of manueel

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Boxster tiptronic of manueel

• Maker
    Discussie
  • Ik vraag me af hoe betrouwbaar tiptronic is op een tweedehandse boxster? Is manueel niet altijd beter vanuit standpunt van betrouwbaarheid en onderhoud?? Of zie ik dit helemaal fout. 🙂

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”rikr” post=142790]Ik vraag me af hoe betrouwbaar tiptronic is op een tweedehandse boxster? Is manueel niet altijd beter vanuit standpunt van betrouwbaarheid en onderhoud?? Of zie ik dit helemaal fout. :)[/quote]
      je haalt zelf twee belangrijke zaken aan nl onderhoud en betrouwbaarheid. een goed onderhouden tiptronic is even betrouwbaar als een manuele bak.
      een (preventieve) ATFolie- en filterwissel van de automaat kan wonderen doen, hoewel deze volgens het fabrieksschema slechts om de 160dkm moet vervangen worden.
      er zal wss wel één en ander in scene gezet zijn voor dergelijke TV programma’s, maar het is mss interessant op dit filmpje es te bekijken.

Een tip is idd niets mis mee, Es’ met de 2 gaan rijden om toezien wat je het meeste aanstaat!
        Mijn volgende zal waarschijnlijk een Pdk zijn

Ik wa&s vroeger anti automaat,maar sinds ik met de bOXSTER,en de 993 met trip rijdt wil ik niets anders meer.mijn vrouw haar nieuwe daily is nu ook met automaat.

Ik heb de voorkeur voor de manuele. Altijd leuk om wat te spelen. :driver:

Ik kan alleen maar de mening delen van Patrick .
              Er is absoluut niets verkeerd aan een tiptronic !Enkel de bak is vrij langzaam .Wat betreft betrouwbaarheid geen enkel probleem .

PB

Ik deel de mening van S2, op diverse fora heb ik gelezen dat een Tip het motorblok zachter behandeld dan een manuele.

Rij zelf geregeld met de Tip 2.7 van The Misses, en ik blijf het zeggen, mijn volgende P. is een Tip/PDK. 😎

Ik heb Géén “Mans Pedal” nodig om een échte man te zijn. :relaxman:

Eerlijkheidshalve, ik ben wel geen fan van de Tip zijn schakelsnelheid,
                maar dat heb ik opgelost door een SprintBooster te plaatsen. :first:

S2

[quote=”rikr” post=142790]Ik vraag me af hoe betrouwbaar tiptronic is op een tweedehandse boxster? Is manueel niet altijd beter vanuit standpunt van betrouwbaarheid en onderhoud?? Of zie ik dit helemaal fout. :)[/quote]

Ik zou eerder het tegendeel durven beweren, over het algemeen ziet een motor moet “tiptronic” automaat (dus met koppelomvormer) minder af dan een motor met koppeling.

Gewoon omdat een automaat meer “idioot bestendig” is, vertrekken met slippende koppeling, per ongeluk van 5 naar 2 (ipv 4), onvolledig ontkoppelen (dus koppelingspedaal maar half indrukken), …

Maar als je kosten hebt aan een automaat, dan zijn ze meestal wel heftiger.

Dat vroeg ik mij vorige week al af. Staat hier in de buurt eentje te koop.
                    De nieuwe generatie heeft PDK :first: rijd super IMHO :happy:

De oudere zijn meer gewoon automaat denk ik.
                    Echter een goede automaat rijd ook zeer fijn, heb zelf al heel wat km gereden met BMW automaten en ben daar zeer tevreden over geweest.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.