als je veel chance hebt, gaat die luchtmassameter inderdaad 80.000 km mee… 🙄 Ik heb uiteindelijk met mijn Boxster S 54.000 km gereden, en heb liefst 3 LMM’s mogen laten vervangen 👿 De enige troost was dat ze iedere keer stuk gingen binnen de 2 jaar garantie die Porsche geeft op zijn wisselstukken, en ze dus doorgaans vervangen werden onder garantie! 🙄
Maar voor de rest niets dan lof over de Boxsters, zeker de S uitvoeringen niet met hun remmen en 6-versnellingsbak van de 911’s. Van de 4 Porsches die ik al gehad heb (964, 933 en 996), waarschijnlijk wel de beste geweest!
En voor de rest moet je een beetje, zoals met elk mechanisch geval, geluk hebben. Ik zelf heb met de Boxster zelfs problemen gehad omdat ik te traag rijd met mijn wagens!!!! Of beter gezegd, nooit hoog genoeg in toeren ga!! Blijkt dat die vuile groene smeerlapperij die men bij de loodvrije benzine doet soms een residu kan achterlaten in de motor als de verbrandingstemperatuur in de motor niet hoog genoeg oploopt! Op den duur begonnen bepaalde kleppen in de motor vast te zitten! De motor sputterde dat het niet mooi was, en begon op den duur in fileverkeer zelfs stil te vallen! 60.000 frankjes heeft mij dit toen gekost om alles los te laten maken en te reinigen! 👿 Is achteraf fel verbeterd toen ik sindsdien af en toe eens een volledig flesje Fuelgard van Kent in de tank gooide bij een tankbeurt! Goed spul; verhoogt de verbrandingstemperatuur in de kamers wat, zodat alle vuilresten en waterresten en whatever mee opbranden! De motor draait vaak zelfs hoorbaar soepeler nadien!