Boxsters, boxsters,boxsters

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxsters, boxsters,boxsters

  • Maker
    Discussie
  • De zoektocht wordt stilaan intenser maar ik geraak ook steeds meer in vertwijfeling over welk model 987. De standaard 987 I alvast niet. Blijft de keuze tussen de 987 S 3.2 van 2005 of 2006. De 2.9 vanaf 2009 standaard of met PDK. Of de 3.4 gen. I of II. (295 of 310 PK)
    Ik heb even wat getallen qua prestaties en kosten op een rij gezet om het rationeel te benaderen:

    3.2 S 280PK. 0-100: 5,5 . Euronorm: 4. Co: 248. VB:1302,32€
    3.4 S 295PK. 0-100:5,4. Euronorm:5. Co: 254. VB: 1633,93€
    2.9 256PK. 0-100: 5,9 met PDK 5,8 PDK en sport chrono plus 5,6. Euronorm: 5. Co: 214 VB:895,95€
    3.4 310PK 0-100: 5,3 met PDK 5,2 PDK en sport chrono plus 5,0. Euronorm: 5. Co: 230 VB: 1509,23€

    Cijfermatig weegt de 3.4 gen I niet op tegen de 3.2, tenzij ik Brussel wat extra wil sponsoren :think: Bovendien hoort men daar wel is wat verhalen over de cilinderwanden, maar goed dat wordt waarschijnlijk erger voorgesteld op het net dan het is.
    Hetzelfde gaat op voor de 3.4 gen II al is dat daar in mindere mate mede door het feit dat het een recentere wagen is. Is daar ook sprake van problemen met de cilinderwanden overigens?

    De PDK uitvoeringen van de tweede generatie zitten overigens nog net iets aan de noordelijke grens van mijn budget van 30.000€ al kom je een 2.9 al wel is tegen rond die prijs. 2.9 manueel zijn er ook al wat te vinden tegen de 30.000 aan maar het grootste aanbod is de 3.2.

    Zit dus in de running een 2.9 handbak een 2.9 PDK en een 3.2. 2005-2006.
    De PDK is geen absolute must maar ik heb een aantal jaren is een Cayman mogen rijden met PDK en het flipperen vond ik wel fun, automatisch rijden met een PDK zal absoluut minimaal zijn. (Vroeg of laat krijgen we de elektrische brol door onze neus geboord das al automatic genoeg voor mijn oude dag dus.)

    Ondertussen doen de eerste verhalen ook al de ronde over lekkende PDK’s en bijbehorende kosten, maar wat dan met het IMS lager bij de 3.2?

    Hoe zit het qua rijbeleving met de 2.9 tov. de 3.2, zijn er hier die de overstap gemaakt hebben?
    Mijn gevoel zegt me dat mijn voorkeur uitgaat naar de 3.2 S. Het aanbod lijkt iets groter en hij lijkt me net iets leuker qua sound en rijden owv. de extra PK’s aan boord maar daartegenover staat dan weer dat hij ouder is. Dus wat met betrouwbaarheid? Heeft het nut rekening te houden met de iets minder vervuilende eigenschappen van de 2.9? (vraagt deze brave man met een 928 😀 )

    Kortom deze:

    2.9

    of deze:

    3.2

    en wat met de voordelen van een Porsche approved?

    3.2 Porsche approved

    Kortom, help! 😀

    P.S: het is niet echt dringend maar de voorbereidingen voor de Lizzy trip 2016 zijn al bezig. Maar dat project valt nogal groot uit dus is het meteen ook de Lizzy-trip voor 2017 en 2018. Meer nieuws daarover komt later.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.