Brandblusser 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Brandblusser 997

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Kan er mij iemand weten te vertellen waar de brandblusser zou moeten steken bij een 997 , want vandaag viel mij op dat deze nergens te bespeuren is, toch niet direct in het zicht want ik vind m niet… :coolness: , of hij moet ergens verstoken zitten zoals de sleutel/adapter van de wielbouten, hier heb ik mij ook eens achter rotgezocht… :applaus:

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • die gevarendriehoek vind ik ook nergens terug, die zal ik ook eens één dezer dagen moeten gaan halen…., is altijd makkelijk om iemand anders uit de nood te helpen hé 😆 😆 😆 :happydance: :happydance:

917

Brandblusser en verbanddoos zitten bij mij in het aparte vak in de koffer en de gevarendriehoek zit er juist voor (rood op de foto).

Zes jaar met Cayman zonder brandblusser gereden en nu anderhalf jaar met 997… op de keuring hebben ze’r nog nooit om gevraagd en op de baan nog nooit gecontroleerd geweest dus we bollen gewoon zonder verder… neemt plaats in en je kan er toch niets mee :popcorn:

brandblusser.jpg

[quote=”Bert V.” post=232565]In ons Belgenlandje moet de brandblusser normaal binnen handbereik staan, merk wel dat ze hier de laatste jaren iets milder op geworden zijn :popcorn:

@Sensa911
                zou het niet kunnen dat er in Italië geen verplichting is voor een brandblusser in de wagen.[/quote]

Awel … nu dat het schrijft … was me nooit opgevallen. Ik ben zonet naar mijne 1,5 jaar oude Italiaanse daily gaan kijken : niks, noppes, nada. Geen brandblusser en geen gevarendriehoek! Wel een klein verbanddoosje. Ik moet in mei met de 997 en de 964 naar de 2jaarlijkse keuring hier (keuring bij verkoop bestaat niet), ik ben benieuwd!

[hide]Een brandblusser zou ik eigenlijk wel kunnen gebruiken, mijn vrouw heeft het telkens als ze instapt over de brandweer. Ik brand weer van verlangen om nog eens een toerke te maken, en dan gaat ze altijd goeie dag zeggen bij de mannen van de lokale brandweer hier. Ze doet dat voor haar sociale contacten en ge weet nooit dat ge die mannen eens dringend nodig hebt … . Ik denk dat dat toffe, sociale spuitgasten zijn, want ze komt altijd heel content terug. [/hide]

Controleren ze hier niet op bij de gewone keuring. Tijdens de keuring voor verkoop (half jaar geleden) werd er gewoon even naar gekeken, de blusser in de mini was ver voorbij zijn houdbaarheid. Enige gevolg was een kruisje in een andere kolom op de carpass, voor de rest niks.

On topic: in mijn 987 zit er een blusser vooraan vastgemaakt aan de passagiersstoel. Zit niet echt in de weg, moet wel wat foefelen om de tapijten terug te leggen na het stofzuigen.

daarmee dat ik de vraag hier even stel, want de mijne is pas gekeurd geweest, zelfs voor verkoop (voor ik hem aankocht) en weet dat ze dan speciaal op deze punten zoals brandblusser, gevarendriehoek en verbanddoos letten…
                    Ik heb afgelopen jaar mijne bestelwagen verkocht en laten keuren voor verkoop en toen deden ze er enorm moeilijk over dat dit er niet in stak…, deze onderdelen hadden er zelfs nooit in gezeten…, want deze was zo afgeleverd in de garage zonder deze atributen….. :popcorn:

Goeie vraag, ik heb er namelijk ook geen bij mijn weten en op de keuring hebben ze toch niet moeilijk gedaan.

In ons Belgenlandje moet de brandblusser normaal binnen handbereik staan, merk wel dat ze hier de laatste jaren iets milder op geworden zijn :popcorn:

@Sensa911
                        zou het niet kunnen dat er in Italië geen verplichting is voor een brandblusser in de wagen.

om te beletten dat je brandblusser ligt te rammelen in je kofferbak (wanneer je hem niet in een beugel vastklikt) kan je er een plastic netje rond doen, zoals ze doen bij gas en/of duikflessen.
                          alternatief is er de resten van de transparante folie rond plakken die je als steenslagsticker gebruikt hebt.

Best eens effe googlen. Er zijn verschillende manieren om de brandblusser te bevestigen. Meestal is dit echter aan de passagiersstoel.
                            In de Boxster heb ik de brandblusser (zelf gekocht want wettelijk verplicht) vooraan in de koffer gezwierd. Daar was reeds een bevestiging voorzien maar dan kon er geen reiskoffer meer in dus heb ik de brandblusser in het compartiment van de navigatie gestoken. Plaats genoeg daar.
                            En zoals gezegd….google maar eens op 997 fire extinguisher.

Volgens mij zit er gene in… Ik heb er ook geen in de 997. :think:

En volgens mijn vrouw zit er ook geen in de 964 :bounce: :bounce:

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.