Bredere banden op zelfde velg mogelijk ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Bredere banden op zelfde velg mogelijk ?

• Maker
    Discussie
  • Hello,

Op mijn 911 SC 3.0 (1978) ligt nu :

voor : 185/70 VR 15
    achter : 215/60 VR 15

Ik zou nu 4 nieuwe banden willen monteren.
    In mijn “PV van enig voertuig” (= gelijkvormigheidsattest van ingevoerd voertuig) staan volgende banden vermeld :
    voor : 205/50 R 15 – 91V
    achter : 225/55 R 15 – 86V

Momenteel is de Porsche nog ingeschreven als oldtimer (dus maat banden speelt weliswaar geen rol) maar toch zou ik willen die maten uit die PV volgen. Je weet nooit als ik hem later niet meer als oldtimer inschrijf.

Mijn vraag is nu af ik op de voorste velgen (waar nu 185/70 op ligt) die 205/50 kan monteren en ook of ik op de achterste velgen (nu: 215/60) wel 225/55 kan monteren.
    Of moet ik uitkijken voor andere (bredere) velgen ?
    De velgen die er nu op liggen zijn ATS velgen.

Welke velgen hebben de meeste SC eigenaars ? Waarschijnlijk Fuchs ? Andere aanraders ?

Alvast bedankt voor een reactie.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Bedankt voor de vele reacties.

Aan flat64ever, waar heb je die replica’s gezien ?

0

replica fuchs zijn voor rond de 600€ te verkrijgen

0

[quote=”911dream”:2i0gt2rv]Bedankt voor de nuttige info.
          Waar blijven jullie die linkses halen 😉
          Moest er nog iemand mooie en passende velgen weten voor een SC van ’78 … laat gerust weten.[/quote]

Op kapaza staat een set Fuchs 16 duims te koop. Op foto in mooie staat.

0

Bedankt voor de nuttige info.
            Waar blijven jullie die linkses halen 😉
            Moest er nog iemand mooie en passende velgen weten voor een SC van ’78 … laat gerust weten.

0

Kijk ook eens naar deze link waar je nuttige info kan terugvinden :

http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp

Is de link naar de site van de Technische Controle waar je je sowieso aan moet houden als je naar de controle gaat en geen Old-timer hebt.

0
              Wim

Heb hier een lijst met maten en velgbreedte, minimaal en maximale velgbreedte voor een tijpe bandenmaat, zie je al zo’n beetje wat er mogenlijk is.
                Even naar onder scrollen.

http://www.bsca.be/techstore1.htm

0
                Wim

Hieronder heb ik al een linkje waar je het verschil in kan berekenen, zal voor dat andere even kijken.

http://www.korvers.nl/?p_nav=bereken

0

Bedankt, Wim.
                    Weet je toevallig of er (officiële) tabellen bestaan waar staat welke bandenmaten je op bepaalde velgenmaten mag leggen ?
                    Moest ik bredere velgen moeten kopen, heeft iemand enige aanraders ?
                    Fuchs lijken me niet zo gemakkelijk te vinden, heb ik de indruk. En als je er vind moet je dan nog de staat afwachten.
                    Vind je trouwens nog nieuwe of replica Fuchs ?
                    Misschien heeft iemand aardige alternatieven voor op een 911 SC ?

0
                    Wim

De bandenmaat die er nu op ligt is correct, die andere maat is een optie maat met Fuchsvelgen, dit volgens Porsche info, daarop zijn de maten van toepassing die op je PV vermeld staan.
                      Heb laatst voor iemand ook nieuwe banden moeten leggen op de Porsche, Heb daar dan voor 195/60/15 en achter 225/50/15 op gelegt, de reden daar voor was dat de originele maat hier in Nederland bijn niet meer verkrijgbaar is, en vindt je ze dan, betaal je flink wat euro’s.
                      Ik zou zelf nooit breder gaan als een maat extra op originele velg.

0
                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.