Bredere chauffeur kuipzetel voor 996 GT3

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Bredere chauffeur kuipzetel voor 996 GT3

• Maker
    Discussie
  • Dus zoals de titel zegt zoek ik een iets bredere (ter hoogte van schouders) chauffeur zetel voor mijn GT3.
    Door mijn slechte/versleten nek krijg ik steeds sneller pijn in nek en schouders in mijn GT3.
    Na een 20 tal km begin ik het al te voelen. Bij langere ritten heb ik er dan enkele dagen later nog last van.
    Nu heb ik de zithouding eens vergeleken met mijn Ford Focus RS en die in gelijkaardig.
    Dus aan de zithouding ligt het niet. Aan de harde vering ook niet want de FRS is nog harder.
    Het grote verschil zit in de breedte van de zetel ter hoogte van mijn schouders.
    In de kuip in de Porsche raak ik de rugleuning niet met mijn rug ter hoogte van mijn schouders.
    Denk dat dat de reden is. Vandaar dus op zoek naar iets anders wat in de GT3 clubsport past.
    Liefst bekleed met de zwarte nomex zoals de originele,
    zodat het niet teveel opvalt dat er 2 verschillende stoelen in staan.
    Dus een lage zetel of ik zit met mijn hoofd tegen de rolkooi.
    Ik heb mij laten vertellen dat de 997 RS / CS stoelen breder zouden zijn, klopt dit?
    Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden/proberen/vergelijken?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • Daar denk ik ook steeds meer aan.
      uitschrijven en een paar keer per jaar circuit op.
      Hetzelfde voor de focus.
      Heb wel interesse is een goede trailer.

@ghost
        Op trailer zetten ! Kost minder dan alle taxen 😉 en de meeste fun toch op circuit.
        Laatst een hele mooie superlage bezorgd aan vriend van mij, indien interesse, let me know.

PDS

Ja dat is juist, ik had het gelezen :wtf:

Altijd iets met die mannen ! Stoefen tegen de vrouw elke avond over wie ze gekl..t hebben :up:

Succes en waarschijnlijk tot woensdag ? :happydance:

Doordat de P intussen is afgekeurd omdat de heren van de keuring een fout op het COC hebben gevonden mag in er niet meer mee rijden.
            Maandag eens dieteren contacteren voor een oplossing.
            Dus de zetels zijn nu geen prioriteit meer.

PDS

Vertel ! ….

Staan de nieuwe stoelen er al in ? 😛 😆

Dit beschrijft een beetje ook min probleem.
                De stoel hoeft niet breder van zit te zijn wel ter hoogte van schouders.
                Volgende donderdag of vrijdag ga ik proberen bij Biesheuvel te geraken als de agenda het toe laat tenminste :think:

J

[quote=”René” post=171247][OEM Porsche is leuk maar kost idd veel geld, ik zou gerust durven een deftige Recaro ofzo steken als die maat u beter past hoor…[/quote]

Volgens mij zijn zo goed als alle autostoelen van Porsche van Recaro…

Ik heb Recaro SPA in de mijne, en die zullen zeker te smal zijn. Als ik het me geod herinner zijn Recaro SPG XL een beetje breder (aan het zitvlak, en misschien ook aan de schouders)

dit heb ik van Rennlist

[i]”I’m 6’2 190lbs and I have the Recaro Profi SPG XL. It’s def a wide seat (in the ass area) but, the shoulder area is kinda tight. It kinda forces you to keeps your hands on the steering wheel. for tall people its a better idea to get the XL as the back of the seat is wayy higher and your head will be under the top of the back.

Here is an example of the Recaro Profi SPG XL vs Profi SPG (Normal Size)”
                  [/i]

reca.jpg

rec2.jpg

Recaro20Profi20SPG20dimension.jpg

[quote=”pds trading” post=171267]Dat zullen ze daar met plezier doen, zijn heel vriendelijke mensen ![/quote]

+1, sorry William niet aangedacht 😳

PDS

Dat zullen ze daar met plezier doen, zijn heel vriendelijke mensen !

Biesheuvel eens bezoeken denk ik. Merci voor de tip :respect2:
                        Is nog zo ver niet om eens naartoe te rijden.
                        Die rit is ook al geen straf als ik de P meeneem.
                        Dan kunnen zij gelijk meekijken wat het probleem is.

[quote=”pds trading” post=171244]Bij Biesheuvel in Nederland !

Die hebben er een hoop staan om te testen, ik schat wel 20 :think:[/quote]

ik zou ook es langs Biesheuvel gaan, mss es bellen op voorhand en uw probleem uitleggen…

OEM Porsche is leuk maar kost idd veel geld, ik zou gerust durven een deftige Recaro ofzo steken als die maat u beter past hoor…

PDS

Bij Biesheuvel in Nederland !

Die hebben er een hoop staan om te testen, ik schat wel 20 :think:

Nog geen oplossing die betaalbaar is.
                              De 997 stoelen zouden inderdaad breder zijn. 2de hands setje gevonden, vraagprijs €6000 😯
                              Andere stoelen komen dan weer te hoog.
                              Ik ben 1.8m en er zit een volledige rolkooi in de GT3 waar ik nu al tegen aan kom met een helm op.
                              Met helm moet ik de zitting steeds uit mijn zetel wegnemen en op de blote schaal gaan zitten 😀

Weet er iemand een winkel waar ik eens kan gaat passen?
                              Tegenwoordig is alles zowat online te koop maar dan kan je niet testen vooraf :bounce:

PDS

Is uw probleem al opgelost Ghost ? :think:
                                Hou ons maar op de hoogte 😉

Zou een degelijke kuipstoel type hans geen oplossing kunnen zijn? Zijn boven breder dan de gewone.
                                  Goede, pijnloze zithouding vinden, ook my worst nightmare!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.