Bredere chauffeur kuipzetel voor 996 GT3

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Bredere chauffeur kuipzetel voor 996 GT3

• Maker
    Discussie
  • Dus zoals de titel zegt zoek ik een iets bredere (ter hoogte van schouders) chauffeur zetel voor mijn GT3.
    Door mijn slechte/versleten nek krijg ik steeds sneller pijn in nek en schouders in mijn GT3.
    Na een 20 tal km begin ik het al te voelen. Bij langere ritten heb ik er dan enkele dagen later nog last van.
    Nu heb ik de zithouding eens vergeleken met mijn Ford Focus RS en die in gelijkaardig.
    Dus aan de zithouding ligt het niet. Aan de harde vering ook niet want de FRS is nog harder.
    Het grote verschil zit in de breedte van de zetel ter hoogte van mijn schouders.
    In de kuip in de Porsche raak ik de rugleuning niet met mijn rug ter hoogte van mijn schouders.
    Denk dat dat de reden is. Vandaar dus op zoek naar iets anders wat in de GT3 clubsport past.
    Liefst bekleed met de zwarte nomex zoals de originele,
    zodat het niet teveel opvalt dat er 2 verschillende stoelen in staan.
    Dus een lage zetel of ik zit met mijn hoofd tegen de rolkooi.
    Ik heb mij laten vertellen dat de 997 RS / CS stoelen breder zouden zijn, klopt dit?
    Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden/proberen/vergelijken?

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • Zal eens langs OPC Geel gaan om te informeren.
      Wat de zetel van de FRS betreft. Dat zijn recaro zetels met neerklapbare rug.
      Deze zijn van zit een stuk dikker. Dus zou met mijn hooft tegen dak van mijn P zitten vrees ik.
      Anders had ik het al wel een keertje geprobeerd.

In de 997/2 waren er maten te krijgen. Ik dacht dat bruno de brede had niet?

PDS

[quote=”pvdw” post=170063]Denk dat die tweede generatie 997 iets breder is, model met de neerklapbare leuning ….[/quote]

Die zijn volgens mij inderdaad breder :coolness:

Steek eens een kussen achter uw schouders bij wijze van test…

Denk dat die tweede generatie 997 iets breder is, model met de neerklapbare leuning …. Kost wel veel € of $

In verschillende merken heb je voor meeste kuipstoelen wel een XL versie beschikbaar

Welke staan in FRS ? Als je daar goed inzit misschien een goed begin 😉

PDS

[quote=”Ghost” post=170001]
                Ik heb mij laten vertellen dat de 997 RS / CS stoelen breder zouden zijn, klopt dit?
                [/quote]

In 996 gt3RS had ik minder last dan nu in mijn 997gt3 dus zou denken dat de 997 smaller zijn.
                Tenzij mijn rug slechter is geworden 😳

Ik heb ook al gebeld naar *porsche om te vragen of er bredere te krijgen zijn, maar helaas ….

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.