brembo remblokken , goed of niet

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 brembo remblokken , goed of niet

  • Maker
    Discussie
  • een maand terug heb ik nieuwe remblokken vooraan gemonteerd van het merk BREMBO
    deze piepen enorm, in het begin niet maar naar 2 weken , amai mijne frak

    ik heb ze gedemonteerd en er kopervet aan gedaan en ze geschuurd
    terug gemonteerd en ja hoor , het gepiep is weg.
    nou ja weg , na 4 dagen begonnen ze terug te piepen

    nu heb ik geen ervaring in remblokken , maar zijn BREMBO wel goede remblokken voor porsche of zou het aan iets anders liggen ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • 123

      tussen achterkant remblokken & remklauw zuigers

        waar kan ik deze plaatjes vinden?

        123

          dat zal ook wel werken, 10 keer 100 naar 20 is gewoon rapper uitgelegd en kun je doen zonder je rijbewijs te verliezen 😛

            Ben geen remmenspecialist, dus ik hoor wel als ik ergens fout zit …

            Ikzelf gebruik de door Pagid voorgeschreven procedure bij nieuwe blokken. Fase 1, bloken op schijf afstemmen. Fase 2, hittebelasting waardoor de chemicalien uit de blokken komen en het compound stabiel wordt. Fase 3 afkoeling.

            Tussendoor als er gepiep zou komen door teveel getaffel op de baan fase 1 eens een afgekorte vorm herhalen, volg uw gut feeling hoeveel nodig is. Dat legt terug een mooie transfer layer tussen blokken en schijf die nodig is om een optimale remperformance te verkrijgen

            RECOMMENDED ON VEHICLE BEDDING IN PROCEDURE

            Breaking-in
            Creating a perfect contact-pattern between rotor and brake pad surface.

            10 stops with low pressure and low temperature from 150 km/h (90 MPH) to approximately 80 km/h (50 MPH).

            Distance between each brake stop approximately 600 – 800 meters (600 to 800 yards).

            Heating-up
            Warm up in order to initiate some core heat in the whole brake system.

            A sequence of 5 stops with medium to high pressure from 180 km/h (112 MPH) to approximately 60 km/h (37 MPH) with maximum acceleration between the stops.

            After the last stop cool down for 3 minutes with the speed preferably not higher than 100 km/h (62 MPH).

            Recovery Stops
            3 to 5 stops with low pressure from 150 km/h (90 MPH) to approximately 80 km/h (50 MPH).

            Distance between each brake stop approximately 600 – 800 meters (600 to 800 yards).

            123

              kan ook komen door niet goed roderen van de nieuwe blokken.

              Ga eens op een goed stuk weg waar niemand in de weg loopt, of rijdt.
              10 keer stevig remmen

              Het is niet de bedoeling om je remmen kokend heet te maken,
              geen nood stops,
              niet te kort na elkaar,

              gewoon stevig remmen van 100 naar 20 of zo en rustig optrekken om te herhalen.

              Zitten er overigens shims achteraan de pads? (tussen zuigers en blokken)

                Bij het vervangen van de remplaatjes dienen telkens ook de geluiddempende rozetten gemonteerd, kostprijs ca. 10.00 €/stuk.

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.