Brussel voert LEZ in en schaft snelwegen af

Home Forum Zeverhoekje Brussel voert LEZ in en schaft snelwegen af

• Maker
    Discussie
  • Zeer drastische maatregel tegen auto’s in Brussel

In de stad Brussel worden de snelwegen E40 en A12 afgeschaft. De maximale snelheid zal drastisch teruggeschroefd worden na een besluit van minister van Mobiliteit Pascal Smet. Volgende week gaat de nieuwe regeling al in: op Brussels grondgebied zullen de E40 en A12 geen snelwegen meer zijn. De ongeveer 75.000 auto’s die per dag de stad binnenvliegen aan 120 km/u zullen dit nu tegen amper 50 km/u mogen doen.

“Deze snelwegen zijn littekens in Brussel”, claimt Pascal Smet (Sp.a). “We gaan dankzij deze nieuwe maatregelen de files beter buiten de stadsgrenzen kunnen houden.”
    “Dit doen tal van andere Europese grootsteden ook. We gaan de levenskwaliteit zo verbeteren en ook de luchtkwaliteit gaat beter worden.”

Volgens Touring is de uitvoering van Smet geen oplossing: “Je verplaatst het probleem enkel, een echte oplossing breng je niet. Misschien gaat het zelfs op termijn nog meer file opleveren.”

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Tut tut! Brusselaars zijn door de band véél leuker op straat dan Vlamingen. Rij met een gele Cayman door de straten en je wordt van overal vrolijk toegeroepen, van vagebonden tot snelle meiden. Bij ons doen ze of ze u niet gezien hebben…

En ik moet vaak in gemeenschappelijk gangen zijn voor allerlei werken en opmetingen. Ik ben natuurlijk beleefd maar men heeft me nog nooit iets geweigerd of een strobreed in de weg gelegd, of het nu over witte, zwarte of bruine mensen gaat. Zeg bonjour tegen de straatveger en je krijgt er zeker één terug.

Ik heb het wel over bij daglicht. Ik zou hem niet graag bij nacht op straat parkeren!

123

Trump had gelijk toen hij Brussel een hellhole noemde..
        Ze gaan me wreed extra moeten betalen als ze willen dak naar da ga voor t werk en voor de lol ga ik er zeker niet naar toe.

A12 was nu zowat de enige nog vlotte toegang tot Brussel noord… Ik nam dan de N16 en dan A12 vanaf Puurs of binnendoor vanaf Duvel. Flink doorvlammen dwars over de ring terwijl iedereen daar stil stond. Dan uitbollen richting plantentuin Meise… Niet langer dus.

Mijne EV wordt een steeds betere optie 😈

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.