BTW

• Maker
    Discussie

• nonkel Porsche
    Deelnemer

Heb een 911 gevonden in Duitsland waarvan de BTW nog kan worden teruggevorderd. Moet ik dan BTW betalen bij het invoeren in België of is dat niet meer nodig op een wagen van die leeftijd (ongeveer 37jaar). Of ben ik verplicht om de btw in het land van herkomst te betalen?

Wim Poppe

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • Ok goed idee!

[quote=”nonkel Porsche”:2alkxcbd]mag gesloten worden[/quote]
          Ik ga dit topic open laten, omdat dit een algemeen topic is waar nog andere mensen hun bijdrage aan kunnen leveren ❗

mag gesloten worden

Yep wagen gewoon voor absolute minimale waarde aankopen en de rest onder tafel :mrgreen:

PS. Kunt niet anders meer in het land van de hoogste belasting (voor de werkmens) maar laagste pensioen…

Wim

Als de wagen inderdaad een firma wagen was en nog is kan het.
                Maar als jij particulier bent, kun je deze auto niet zonder BTW kopen in Duitsland, moet je gewoon het gevraagde bedrag betalen, en word de auto een marge auto.
                Dit omdat verkopende partij dan een BTW nummer moet indienen van kopende partij buitenland.
                Als je wel zelfstandig bent en BTW nummer hebt, zul je volgens mij in België net als in Nederland de BTW moeten betalen bij invoer.
                Belangrijk is hier ook het bedrag wat vermeld staat, en aangezien jullie in België altijd wat hebben met de BTW zul je daar vast wel een oplossing voor vinden. :mrgreen: 😉

Het zou mijn inziens wel kunnen wanneer die wagen al die jaren eigendom is geweest van een firma die bijgevolg niet BTW-plichtig is. Wanneer die dan verkoopt moet de BTW nog voldaan worden op de waarde van de auto. Alleen vraag ik me af of ik die BTW kan omzeilen aangezien ik niet in Duistland woon maar in België?

btw op een wagen van 37 jaar ? ❓ ❓
                    da klopt volgens mij nie

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.