Budget aankoop 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Budget aankoop 964

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

    Na lang twijfelen tussen een 964 en een 993 heb ik uiteindelijk toch beslist om uit te kijken voor de aankoop van een 964. Ik heb mijn budget gesteld op maximaal 25000 euro, om nog te kunnen anticiperen op eventuele bijkomende kosten.

    Nu is mijn vraag: is dit een realistisch budget voor de aankoop van een degelijke 964 ttz een 964 die technisch volledig in orde is?

    Voor de 964 rijders onder jullie: is de auto bruikbaar voor dagelijks gebruik? En belangrijk: is een 964 van tussen 90 en 92 en maximaal 150000 km nog voldoende betrouwbaar?

    Wat het aantal km betreft: 150000 km is voor mij een bovengrens. Welke (dure) onderdelen zouden tegen dan al vervangen moeten zijn (zoals bijv koppeling…)?

    Bedankt voor jullie antwoord.

    Dominique

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Mijn daily driver is een 964 C4 ’89 model ’90 met nu 106000 km op de teller. Gekocht op 88.000.
      Nog steeds zeer tevreden en heeft mij nog niet in de steek gelaten
      Voordeel van de ’89 is dat deze nog niet het dubbelmassa vliegwiel heeft van de latere modellen.

      Zoals Mich aangeeft de werking van de dubbele ontsteking zeker in het oog houden. Zelf controleer ik dit om de 5000 km.
      Een defect riempje kan tot grote kosten leiden: http://www.porsche964.co.uk > Technical > Engine and Transmission > Broken Distributor Belts and Ventilation Kits

      Het modificatie kitje (Buisje voor verluchting) kost iets van een 12€ bij Porsche en kan je makkelijk zelf op 15 minuten plaatsen.

      Wat betreft de koppeling: bij mij was deze heel zwaar toen ik hem pas had, nu zat er wel net een volledig nieuwe koppeling in. Ondertussen is die al wel soepeler geworden.
      Mijn S van 77 had namelijk een heel soepele koppeling…

      Zelf heb ik voor de 964 gekozen omdat dit volgens mij de perfecte compromis is tussen de klassieke 911 lijn en een “moderne” wagen voor dagelijks gebruik. (ABS, Servo, etc)

      Wat het lekken betreft bij de eerste modeljaren:
      Actually only a very small percentage of the cars had this leak, but while the cars were on warranty Porsche updated any of the cars found to be leaking.
      Meer info ook op http://www.porsche964.co.uk

      Laat in ieder geval een degelijke aankoopkeuring uitvoeren.

      Succes en hou ons op de hoogte!

        Hoi,

        maak u niet ongerust, een 964 van 25k bij een Porsche specialist is normaal gezien een van de betere exemplaren…ik zou zelf zoveel ni uitgeven eigenlijk maar je neemt het beter wat te ruim dan omgekeerd natuurlijk.

        Een 964 is naar mijn mening de oudste 911 die je dagelijks kan gebruiken…natuurlijk blijft het een “oude” auto maar je kan er goed mee uit de voeten. De versnellingsbak is veel makkelijker dan bij de eerste 3.2’s en ook de koppeling is minder hard. Voelt deze echt beenhard aan, dan mag je je vragen stellen over een eventuele vervanging van deze (1500 eur ruw geschat).

        Qua kritieke punten…er gaan verhalen over lekkende cil koppen bij de eerste serie 964 hetgeen natuurlijk wel klopt, maar intussen is dit euvel reeds verholpen bij de meeste exemplaren. Verder wil het DME relais van de 964 wel es vreemd doen waardoor de auto niet meer start. Nog een gevoelig punt is de dubbele ontsteking waar de 2de delco wordt aangedreven via een rubber riempje. Dit moet in goede staat zijn en durfde wel es breken als gevolg van verduring door ozongas vorming. Porsche heeft bij de latere exemplaren hiervoor een buisje aangebracht ter afvoering van het ozon. Ook het dubbelmassa vliegwiel kon voor problemen zorgen (trillingen) en sommige eigenaars hebben gewoon het enkelmassig vliegwiel van de RS gestoken om het te verhelpen.

        Het zoeken naar een 964 kan dus 2 kanten uit…het kan een fluitje van een cent zijn met het vinden van een zeer degelijk exemplaar waar je jaren genot van zal hebben, maar voor hetzelfde geld als je ni uitkijkt koop je een kat in een zak. Wil je op zeker spelen ga dan kopen bij een specialist…vanaf augustus 1991 (model 92) zijn de 964’s ge-updated (de “latere” versie) die dus standaard een aantal van de kinderziekten heeft weggewerkt. Let op, en kijk via chassisnr goed naar de fabricagedatum van het voertuig…zelfs begin 1991 zijn er nog pre-augustus 90 exemplaren verkocht dus baseer je ni op datum van eerste inschrijving.

        Bekijk deze es: http://www.auto24.be/hermens/stocklist/occasion/33143

        Prachtexemplaar!…ook eerlijke verkoper. Maak u geen zorgen over de km’s…zo’n ding gaat makkelijk +300.000km mee

      2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.