bumpers 964 turbo

Home Forum Porsche Talk bumpers 964 turbo

• Maker
    Discussie
  • Een vraagje :
    Weet iemand of de bumpers (voor en achter) van de 964 turbo ook passen op de 911 sc targa turbo van 1979?
    Past ook de motordeksel met spoiler ???
    Met dank
    Danny

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Wim

[quote=”Danny2″ post=261497]
      Je stuurt trouwens enkele mooie exemplaren mee.[/quote]

@Danny
      , Yellow Submarine bedoeld dat het dezelfde auto is op de foto’s.
      Bovenste foto was de omgebouwde 3.2 naar 964, en de onderste foto waar hij weer geheel origineel staat.

0

Wat bedoel je daarmee yellow ???
        Bedoel je dat hij hetzelfde uitziet…
        Of bedoel je dat de bumper er gemakkelijk op past…

0

Het is dezelfde, voor + na!

0

Dank je Wim voor de uitgebreide info.
            Het gaat voor mij niet om een volledige ombouw.
            De wagen staat al in turbo ( 911 turbo targa van 1979)
            Ik wilde enkel de bumpers wisselen met exemplaren van de 964 om de wagen een blitser moderner imago te geven. ( mooie rondingen)
            Ik dacht dat je die 964 bumpers er zo maar kon op plaatsen… maar niet dus volgens uw info.
            We kunnen zelf wel wat werk aan , maar nu ben ik toch ook gaan twijfelen.
            Je stuurt trouwens enkele mooie exemplaren mee.
            Dank en groeten
            Danny

0
            Wim

@Danny, ik heb even terug gekeken voor je, maar hebben ooit een 3.2 die omgebouwd was naar een 964 vanwege de prijsstijging toen al terug moeten opbouwen naar origineel.
              Ik kan je vertellen dat dit met terugspuiten naar originele kleur (binnen/buiten) en de ombouw onderdelen gebruikt en nieuw al tegen de
              € 25000,00 zat.

Dus wil je een geheel plaatjes van de kosten krijgen en het goed doen, ga dan eerst naar de onderdelen op zoek en kijk wat die kosten.
              Ook belangrijk is of je zelf veel kunt of alles moet uit besteden. 💡

Voor de freaks weer iets gaan schrijven: de Fuchs velgen waren al bij eigenaar in bezit, maar besloot eerst deze banden op te rijden, want lagen net op de velgen, en flapoor spiegels waren ook al in kleur, dus was alles maar even omzetten/leggen voor compleet origineel. :salut:

0

Dank je Wim en Dirk.
                Het lijkt me nogal een ingewikkeld project.
                Het betreft alleszins geen turbo af fabriek.
                Het is een 3.0 omgebouwde s.c.
                Wellicht zitten er dan meer voetangels aan dan ik dacht.
                Ik zal er dus zeker nog eens over moeten slapen.
                Alleszins dank voor jullie diepgaande overpeinzingen.
                Groeten.
                Danny

0
                Wim

Wat Dirk hierboven schrijft klopt helemaal, origineel…..afblijven. :what:

De 930 is gebouwd vanaf 1975 tot 1989 met de nodige aanpassingen tussendoor.
                  Normaal gesproken passen de originele 964 turbo delen op een 930, maar denk niet dat dit zomaar over zetten is, want dan zul je snel teleurgesteld zijn.
                  Denk eerst maar al eens aan de achterlichten, tussenbalk en zij skirts, balk moet er al tussenuit en een 964 type tussenlast worden, de achterste linkerlicht bakjes moeten vervangen worden, en voor de zijshirts moeten er ook las aanpassingen gemaakt worden.
                  Verder is bevestiging van bumpers voor en achter totaal anders, dus al met al een serieuze klus.

En mocht je immi poly troep gebruiken is het nog erger om het goed te krijgen.
                  Mocht in dit geval (niet geheel duidelijk zijn) omgebouwde 3.0SC met turbo schermen, zou ik er sowieso niet aan beginnen, want wie zegt dat die later geplaatste schermen op Porsche normen gemonteerd zijn, en dan ga je serieus pas/aansluit problemen krijgen.

0

Ofwel is het een SC ofwel een turbo (930)
                    “Turbolook” is er pas vanaf de Carrera 3.2 van 1984.

Aan een originele 930 ga je niet prutsen neem ik aan gezien de stilaan astronomische waarde van die dingen :think:

Blijft een niet af-fabriek verbrede SC en daar gaan die 964 carrosseriedelen moeilijk passen denk ik.
                    Er is hier een iemand die dat zeker gaat weten , nietwaar Wim 😉

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.