Bute d’embrayage

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Bute d’embrayage

• Maker
    Discussie

• Marnix De Smet
    Deelnemer

Hallo , maanden geleden melding gemaakt van een “rinkelend” geluid uit m’n Boxster ..
      Dat gerinkel ging over in “gepiep” dat stopte als ik de ontkoppeling indrukte .
      Langs geweest bij PC , ook al was de auto nog in garantie daar waar ik hem had gekocht . Daar werd de bute vervangen . Na paar honderd kilometer gereden dook terug hetzelfde probleem op .. Dus terug nr PC . Die begrepen er niets van , en stuurden mij nr de garage waar ik hem kocht . Bleek dat de pas geplaatste bute eruit zag alsof ik er al duizenden kilometers mee had gedaan . Opnieuw werd hij vervangen . En ….honderd kilometer later
      is het probleem er terug …Snapt iemand dit ? In de garage kunnen ze het niet verklaren …
      Graag jullie deskundig advies/suggesties .Mvg.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Ha de verloren zoon heeft de auto dan maar meteen terug gegeven :). 997 Cabrio, heb er zelf gisteren voor kerst eentje gekregen, weliswaar een kleine versie maar schitterende keuze man! Ben benieuwd, hou ons maar up to date 😉

Duitse wagens, heb er zelf goede ervaringen mee en een duitser is geboren met een auto in de maag 😉

Het probleem met de drukkogellager (klinkt beter dan buté d’embrayage ..:) ) is opgelost ,

ttz , de garagist waar ik hem vorig jaar, kocht heeft hem terug overgenomen .

Ik ben nu op zoek naar een 997 cabrio , heb al een paar mooie exemplaren gezien

op Mobile.de . Maar omdat er in Duitsland nog geen car pass bestaat , vertrouw ik dat dan

ook niet echt …

Is het probleem met de “bute” ondertussen van de baan?

Niet erg, mij noemen ze ook soms halve nederlander… had er ook nog nooit van gehoord :mrgreen:

Wim

Ik weet als reserve belg heel wat uitdrukkingen, maar van deze had ik nog nooit gehoord. 😳 😉

[quote=”cabrio wim” post=113626]Sorry mannen, maar wat is buté. :oops:[/quote]

Sorry man alleen, zal in het vervolg rekening houden met de muliticulturele bezoekers van dit forum als ik een reply neer pen :happy: 😉

Het druklager van de koppeling 😉

Maar zoals wij hier meestal zeggen ” Den butee “

Wim

Sorry mannen, maar wat is buté. 😳

Kan veel oorzaken hebben, is de buté alleen vervangen of met de gehele kit? Zijn de andere onderdelen ooit vervangen, in set of ook enkel 1 onderdeel? Zijn er geen andere defecten aan de koppelingsset alsook aan de arm die de buté naar voren duwt?

Mogelijk een fotootje plaatsen ?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.