Bye bye 911 SC… Welkom 964 C2.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Bye bye 911 SC… Welkom 964 C2.

  • Maker
    Discussie

  • Geert Silverans
    Deelnemer

      De opvolger is gevonden en gekocht :first:

      Ik zocht achter een Euro manuele 964 C2; zonder airco, zonder achter wisser, zonder open dak, een donker kleur, bleek interieur, volledige historiek en liefst met minder dan 180000km.

      Ik vond en kocht deze in the UK :lekker:

      159000km, Originele Duitse wagen, volledig onderhoudsboek en dealer onderhouden. Marine blauw met “sonderwunsch linnen/marine” volleder interieur.

      Blok is 2jaar/13000km geleden door RPM TECHNIK volledig opnieuw opgebouwd van af de krukas met nieuw model Mahle cilinders, alles op maat uitgewogen en nieuwe koppen met titaan veren en schoteltjes etc.

      Vorig jaar bak gereviseerd en RS vliegwiel en koppeling gemonteerd.

      Recent nog 4 remmen gereviseerd en nieuwe schijven/blokken gemonteerd.

      Dat er van dit alles een berg facturen zijn, de volledig historiek bekend is en dat de wagen gaat als een speer hebben mij overtuigd :lekker:

      Op de planning staan een setje regelbare KW’s, 18″ 3-delige wieltjes en een nieuwe tapijt set ( heb ik intussen wel ervaring mee 😉 )
      Later de lak naar 100 % brengen en een paar rubberkes vervangen.

      Enkele fotokes zijn welkom zeker…

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 56)
      • beste is een regelbaar schroef ophanging bivb KW variante2 of 3 regelbaar hoogte en haardheid is perfect om ideal
        compromis te hebben.18ers is de perfecte diameter op 964 :first:

          Had ik het over comfort? Als je dan toch 18″ onder je 964 wil moet je ook de turbo ophanging steken. zonder wordt dit echt afgeraden. Check maar eens bij Porsche en op rennlist…

            @Stefx911,als ge een porsche koopt om comfort te hebben,beter ne cayenne of ne panamera :driver: 964 vraagt om 18′ en regelbaar vering

              18 inch is misschien wel mooier maar rijdt wel minder onder een 964 dan 17 inch…
              En zeker icm met zeer laag geef je het rijplezier op voor enkel de looks…

                [quote=”zipper” post=152258]Twas de moeite waard om naar de Uk op jacht te gaan :relaxman: (had daarvoor wel zeeer kort w-end voor over) :mrgreen: :mrgreen:

                Khem al beetje spijtdat ik just nieuwe Daily heb gekocht ruzie maar ooit komt er nog 964 c2 :first:

                Geert,ge weet zo zie ik ideale 964 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

                18′ bbs le maans KW var3 en gaan

                BBS Le Mans :first: :respect2:

                [/quote]

                  Op welke sites zocht je in de uk, ik heb nog geen handige gevonden tussen de LHD zoeksites…

                    Was zeker het reisje naar de UK waard.
                    Ik ben vroeger ook een 964 rijder geweest en dat was super.
                    Geniet ervan en we zien straks wel als hij helemaal zo is als je wilt.

                      @Terrum,bistein iszeker ni verkeerd,maar als je degelijk wilt zakken,zijn kw’s beter om dieper te gaan :geek:

                      Wim

                        Mooie auto Geert :up:

                          Mooi Geert !!
                          Idd beter ff w8ten om deze oldtimer in te schrijven ….
                          Betreft het leder is dit gewoon vuil of afgesleten ??Kan je dit niet beter eerst eens reinigen en zien wat dit al geeft van uitzicht ??

                          Mvg Patrick

                            Toch nog een verschilletje tussen de smalle en de wide body 964 ontdekt?

                            Al een paar keer zitten kijken, maar blijkt dat de achterste wielkas bij de smalle wat vierkanter oogt dan bij de brede. Maar dat zit um dus waarschijnlijk daarin, smal versus breed. 😳

                            Zoek de verschillen … :drink:

                            DSCN0939.JPG

                              Gette, gefeliciteerd met je 964, ziet er goed uit ❗

                              Ik heb inmiddels alweer 1 1/2 jaar geleden mijn zetels met colourlock behandeld en heb nog geen spoor van slijtage of problemen dat het product “loslaat”.

                              Het is ook makkelijk aan te brengen, en er zit een duidelijke handleiding bij.

                              Kortom ik ben er erg over te spreken.

                                Schitterend, hoe komt het dat plots iedereen een 964 wil, mij hoor je niet klagen hoor *luv

                                Ik had eerst mijn hart verloren aan de 993 maar later heeft deze toch ook de duimen moeten leggen voor de 964 ,

                                ga je voor de KW? is deze dan beter dan de bilstein, ik moet hierover nog een beslissing nemen maar ik wacht eerst even mijn prijs van de motor revisie af 😀

                                  Twas de moeite waard om naar de Uk op jacht te gaan :relaxman: (had daarvoor wel zeeer kort w-end voor over) :mrgreen: :mrgreen:

                                  Khem al beetje spijtdat ik just nieuwe Daily heb gekocht ruzie maar ooit komt er nog 964 c2 :first:

                                  Geert,ge weet zo zie ik ideale 964 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

                                  18′ bbs le maans KW var3 en gaan

                                  116_6816771211_4445_n.jpg
                                  116_6816776211_4783_n.jpg
                                  116_6816956211_7518_n.jpg

                                  056.jpg

                                  097.jpg

                                  F

                                    [quote=”Gette” post=151725]
                                    In oktober volgend jaar wordt hij 25, ik zal nog wel even wachten.
                                    Dat geeft mij de tijd om het 1 en het ander in orde te brengen ;)[/quote]

                                    Da’s nog efkes op de tanden bijten dan, maar het geld dat je anders aan de staat moest afgeven kan je nu tenminste nuttiger besteden. :drink:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 56)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.