Bzguy’s Porsche 996 Carrera 4S cabriolet

Home Forum Stel jezelf even voor ! Bzguy’s Porsche 996 Carrera 4S cabriolet

  • Maker
    Discussie

  • bzguy
    Deelnemer

      Hoi allemaal,

      Zoals jullie konden lezen in dit topic was ik recentelijk op zoek naar een 996 Carrera 4S, en heb -mits wat zoeken- een mooie gevonden.

      Het is een Atlas grijze geworden, met TipTronic. Dat eerste viel meteen in de smaak, dat laatste was een twijfelgeval, maar uiteindelijk ben ik wel heel blij mee, erg gemakkelijk zonder verlies aan ervaring 😀

      Hier alvast wat foto’s, de wagen is sinds n kleine week thuis, ik zal de komende maande de wagen eens grondig details.

      Op onderstaande foto’s is de wagen enkel gewassen & ik heb een rode S geplaatst.

      Linksachter heb ik eens bij wijze van test spacers van 20mm geplaatst, want ik vind dat de velgen standaard behoorlijk naar binnen staan.

      P1100782.jpg

      P1100781.jpg

      P1100785.jpg

      Rechterflank zonder spoorverbreker achteraan :

      P1100786.jpg

      Linkerflank met spoorverbreker van 20 mm achteraan :
      P1100787.jpg

      P1100788.jpg

      P1100789.jpg

      P1100790.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • Pol

        Proficiat met de wagen, straks kun je nog cabrio rijden met dat lente-weer hier in België.

        :up:

          Idd, zo is het : ze hebben toch wel eens op allerlei knopjes geduwd om te zien of alles zowat werkt, want ze waren toch wel een beetje “geprikkeld” dat ik wel wist wat mocht en wat niet :sarcastisch

          Ik heb vandaag mijn 996 4SC ingeschreven (DIV Alken) ; was weliswaar n uurtje aanshuiven, maar ht gaat er uiteindelijk wel behoorlijk vlot.

          En natuurlijk iedereen die nog gauw even zijn wgen wil inschrijven, vooral import-wagens (zoals de mijne), want dan moet je ook langs de douane (in het DIV kantoor) passeren, en die zitten enkel op ma-do-vr voormiddag.

          M’n “aanvraag inschrijving voertuig” + vignet van de verzekering is onderweg, volgende week ga ik de 996 C2 ook (opnieuw) inschrijven, scheelt ongeveer 800 EUR/jaar !

            Dan wordt hij dit jaar nog ingeschreven? Inderdaad, regels zijn regels. Wat schandalig is, is dat je wel bijna 70 eur moet betalen voor een “visuele” keuring? Aangezien de wagen geen enkele test heeft ondergaan, moet hier toch niet voor betaald worden? (bedrag niet periodieke keuring). Maar uiteindelijk ben je gewoon blij dat je zonder al te veel gedoe of gezever gekeurd bent geraakt en naar huis kunt, zo is het bij mij toch altijd :d

              Ondertussen heb ik de wagen ingeklaard bij de douane (3 cent), en heb zonet de wagen laten keuren in Heist-Op-Den-Berg.

              heb wel even vermeld dat ze -volgens mijn weten- de geldende technische keuring van Nederland moesten aanvaarden, want de wagen was op 23/11/15 gekeurd, binnen een termijn van 2 maand, dus dan wordt enkel een visuele keuring gedaan.

              In praktijk :

              – hij had de milieutest al gedaan vooraleer ik de kans kreeg om er iets op te zeggen ; op zich niks ergs, want was in orde
              – wagen visueel nagekeken : chassisnummer, gevarendriehoek, kofferruimte, motorruimte, etc
              – geen licht-test, noch remmen/ophanging
              – ze hebben wel de lichten eens aangestoken en alle knopjes getest om te zien of alles werkte
              – op de brug : gebruikelijke inspectie : banden, chassis, onderstel, staat van ophanging etc

              Kostprijs : 69,20 EUR :

              – carpass 7 EUR
              – toeslag 1e keuring : 3,80 EUR
              – niet-periodieke keuring : 54,80 EUR
              – inschrijvingsaanvraag : 3,80 EUR (en dat papier had ik al, ze hebben er gewoon een stempelde opgezet :think: !)

              Ze mochten voor mijn part de wagen helemaal keuren, wagen is in orde, maar regels zijn regels vind ik zo 🙂 !

                Dankjewel allemaal 🙂

                Heb ondertussen iets gezien wat ik niet helemaal kan thuisbrengen. Zie onderstaande foto : waarvoor dienen die 2 drukknoppen onderaan ? Om iets aan te bevestigen wellicht, maar wat ?

                IMG_4058.JPG

                  [quote=”bzguy” post=223325]
                  Desnoods schrijf ‘k ‘m gewoon heel even in 2015 (goedkopere BIV) en schrijf ‘m kort erna weer uit, om ‘m weer in te schrijven tegen de zomer :)[/quote]

                  Vooral niet doen. 😯 Nu inschrijven, BIV en VKB belasting betalen voor 2015 en elk jaar blijft het de VKB van 2015, en dan niet meer uitschrijven. Als je hem uitschrijft betaal je uiteraard niet opnieuw BIV in 2016 maar wel elk jaar de nieuwe VKB van 2016.

                  Dus, nu inschrijven en ingeschreven laten spaart je jaarlijks 800 euro minder aan VKB :coolness:

                    Proficiat met de MOOIE aankoop! :applaus:

                      Knappe 4s, proficiat! In verband met de BIV… Ik dacht dat bij herinschrijving de nieuwe verkeersbelasting zowiezo van kracht zal zijn. Dat is dan ook de reden dat ik mijne ingeschreven laat want ik vind het verschil toch net iets te groot.

                        [quote=”bzguy” post=223325]
                        Desnoods schrijf ‘k ‘m gewoon heel even in 2015 (goedkopere BIV) en schrijf ‘m kort erna weer uit, om ‘m weer in te schrijven tegen de zomer :)[/quote]

                        Denk dat dit de beste oplossing is voor jou :salut: :salut: :salut:

                          Knappe wagen !! gefeliciteerd

                            Dankjewel voor de link ; heb een (naar het schijnt vrij betrouwabare) link gevonden voor een simulatie voor 2016 ; heb het voor beide jaren eens uitgerekend en dat geeft me dit :

                            Inschrijven nog in 2015 :

                            Capture.JPG

                            Inschrijven pas in 2016 (bmet huidige simulatie-tool) :

                            BIV.JPG

                            VB.JPG

                            Dat is inderdaad een setje 19-ers 😉

                            Desnoods schrijf ‘k ‘m gewoon heel even in 2015 (goedkopere BIV) en schrijf ‘m kort erna weer uit, om ‘m weer in te schrijven tegen de zomer 🙂

                                [quote=”S2″ post=223298]Zonder spoorverbreder is mooier. 20 mm is teveel, misschien is 10 (of 5) wel beter.

                                Maar wel een heel mooie wagen![/quote]

                                Dankjewel ; eens de 19’ers opgemaakt zijn ga ik eens wat spelen met spacers en zien wat de beste dikte is.

                                De band mag uiteindelijk nog wel wat in de kas zitten, nu is t er achteraan links wel letterlijk gelijk mee, en misschien idd dan wat te.

                                @ Bladerunner : heb jij een betrouwbare tool om de BIV & VB te berekenen ?

                                Aan reeds VB heb ik bitter weinig, k denk niet dat ik de wagen zowiezo zou gebruiken voor april-mei-juni, dus die eerste pakweg 5 maanden dat ik op di manier bespaar brengen mij weinig op.

                                  [quote=”bzguy” post=223279]

                                  @ Ollie : geen idee of ik ‘m dit jaar nog ga inschrijven, de eerstkomende maanden ga ik er zowiezo toch niet mee rijden, zal het mooie weer afwachten 🙂
                                  ![/quote]

                                  Misschien toch maar eens de berekening doen naar BIV en VK in 2015 of 2016, kan je een setje 19’ers opbrengen. :coolness:

                                  S2

                                    Zonder spoorverbreder is mooier. 20 mm is teveel, misschien is 10 (of 5) wel beter.

                                    Maar wel een heel mooie wagen!

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.