- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
19 oktober 2006 om 23:28
In een tekst van Adrian Streather lees ik het volgende over het PDAS systeem in de 964C4:
The primary purpose of the traction control system is to enhance the advantages provided by the permanent AWD system. The traction control system is used to positively enhance the C4s handling using the already superior traction provided by the AWD. The traction control system has two differential locks.
The longitudinal (inter-axle) which provides a variable lock between the front axle and the rear axle and
The lateral (transverse lock) which provides a variable lock between the two rear wheels.
The lateral lock is applied to reduce the danger of over steer from the ferraria effect while driving the C4 in curves. “Anti-spin controlâ€. This function works very well, but it is not infallible. It is still possible to spin a Carrera 4 if the limits of the system are exceeded.
The longitudinal lock is used to stabilise the C4 when it is accelerated out of a curve. If for example one axle of the C4 is on ice and the other is on a dry surface, the wheels on ice could spin during acceleration. To counter this the longitudinal lock will be activated and it will send more drive or torque to the slower turning axle (the one of the dry surface). The lock will remain engaged until equal wheel speeds are restored. The drive ratio when the longitudinal differential lock is activated can be changed infinitely from 0 to 100% or 100 to 0% in fractions of a second.
Note: If the brake pedal is depressed, the traction control system will automaticallydisengage, regardless of conditions.Dat klinkt allemaal goed en wel, alleen die “note” vind ik eigenaardig: dat wil dus zeggen, als ik het goed begrijp, dat wanneer een C4 begint te slippen in een bocht, ik dus niet mag remmen maar het systeem zijn werk moet laten doen ??? Want als ik rem schakelt het systeem zich blijbaar uit. Heeft er iemand al ervaring mee, misschien in rijopleiding of op circuit of zo ? Want ik zou toch graag weten wat ik best doe als ik in een bocht zou beginnen te slippen…
Filip
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.