Cabrio dak 964 afstellen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Cabrio dak 964 afstellen

• Maker
    Discussie
  • Beste allen,

Het cabriodak van mijn 964 doet lastig en moet afgesteld worden. Wanneer het dak moet aansluiten aan de raamstijl van de voorruit past hij er niet mooi in en wringt het geheel. Zowel openen als sluiten gaat moeilijk.
    Ben vandaag bij mijn garagist langs geweest maar die vertrekt op verlof voor enkele weken en had geen tijd om me nog te helpen.
    Ik heb zelf al geprobeerd één en ander bij te stellen maar ben bang het erger te maken of iets te forceren. 🙄
    Is er iemand met enige kennis van zaken die me kan helpen of me doorverwijzen naar iemand met kennis van zaken?
    Met plezier tegen betaling aangezien ik het anders door mijn garagist liet doen.. Liefst regio Antwerpen.

Ik zou het probleem dringend moeten oplossen aangezien de P volgende week donderdag voor een huwelijk wordt ingezet en uiteraard moet dat dak netjes open en dicht kunnen.

Alvast bedankt voor jullie hulp/tips! :respect2:

Groeten,

Denis

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Graag gedaan hoor, en nog eens bedankt voor de surprice…die gaan we ter gepasten tijd eens soldaat maken…
      Hoe was de ervaring trouwens met het open achterraam.

Super :drink:

fijn te horen dat het is opgelost, SUPER dat iemand van het forum te hulp is geschoten… :up: :up: :up:

Voilà, probleem opgelost! Dak mooi afgesteld en sluit terug als nieuw! Met grote dank aan forumcollega 993!
            Deze ochtend hebben we (vooral hij 🙂 ) er wat aan gesleuteld en het dak werkt weer naar behoren.
            Is me dat een meevaller want in eerste instantie sprak mijn garagist al over grote stukken vervangen enz… Maar dat bleek dus niet nodig..

Me happy! :happydance:

Dag Denis,
              Als je wil mag vandaag al komen hoor.
              Ben heel de dag en avond thuis
              [hide]Tel 0475 280.877[/hide]

Bedankt voor de tip Rocco! Ik zal er wellicht met 993 samen eens naar kijken. Hij heeft er enige ervaring mee en met 2 ben je altijd slimmer dan alleen 😀

Achter de zijpanelen onderaan het stangenmechanisme zit een vlindermoer die je naar voor/achter/boven/onder kan verstellen, maar door het hefboomeffect werkt het contraintuitief … dus als ik het goed herinner vlindermoer naar achter/boven dan gaat het dak meer naar voor bij het sluiten, en vlindermoer naar voor/beneden dan dak meer naar achter … wel zeer omzichtig te werk gaan en niet te veel ineens veranderen dat je geen schade krijgt, bij het openen of sluiten kan er teveel spanning op het stangensysteem komen als het slecht afgesteld is

Dat is SUPER sympathiek van jou! :up:
                    Ik maak met plezier tijd deze week en pas me aan aan jouw beschikbaarheden.

[hide]Stuur me misschien een PB via denis2811@hotmail.com [/hide]
                    of ik wil je gerust ook even bellen om concreet af te spreken. Zowel overdag als s’ avonds kan ik me wel organiseren..

Groeten en bedankt alvast!

Denis

Dag Denis,

Ik heb onderhand al wat ondervinding in de cabriodaken.
                      Als je wil mag je deze week effe komen, dan kijk ik er wel eens naar.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.