Cabrio dak gaat niet meer dicht ?!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Cabrio dak gaat niet meer dicht ?!

• Maker
    Discussie
  • Zoals altijd laat ik de automatische kap van m’n 02/1999 Boxster 2.5 in een 2tal tijden open gaan (zodat ik het plexi ruitje wat mooi kan laten ingaan ). Gisteren rond 18u.

Rond 21u parkeer ik en wil de kap niet meer dicht ? Wanneer ik op de knop druk, gebeurt helemaal niets. De handrem staat aan, motor draait, stand P van m’n tiptronic. Ook andere combinaties leveren niets op.

Deze ochtend zelfde scenario.
    ( Ik dacht misschien na een nachtje afkoelen ? )
    Gewoon géén teken van leven.

Iemand van jullie enig idee ?

Alvast bedankt voor alle hulp !
    bruno@erard.org

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Hey Bruno,het zal het contact zijn die niet meer goed werkt aan je handrem of die blijft hangen,controleer het eens het zit onder het opbergvakje achter de handremhendel,zeer simpel te demonteren,eventueel eens controle doen met testlampje 😉

Groeten Boxster

WB

Hoor je het motortje van de kabels achter aan de cabrio-klep werken?
        Ja? ook de kabels (2) kunnen afgebroken of door zijn (heb ik eens gehad(1), maar dat zou nog straffer zijn als ze beiden over zijn. Een goed contact met de handrem is inderdaad noodzakelijk en het lampje moet branden. Kan je je handrem ver genoeg aantrekken of moet die bijgeregeld worden? Lijkt toch een tere plek bij de boxster. Er was nog iemand op dit forum met het kabelprobleem.

wordt precies een traditie dat kloppen 😥 een porsche dient met liefde behandelt te worden, werkt ook naart schijnt 😉

Heb ik inderdaad ook al meegemaakt met een boxster…

Probleem deed zich niet altijd voor, was bij mij opgelost met eens op de handrem te kloppen terwijl die omhoog getrokken was…

Kan dus wel zijn dat het contact aan de handrem kapot is of heel slecht contact heeft… maar eerst dus maar eens proberen met er op te kloppen… 😉
            Misschien ook eventjes kijken of het kabeltje aan het contact niet los is ofzo…

Waarschijnlijk hebben we het probleem gevonden:

Als ik de handrem opzet, brandt het lichtje in het dashboard NIET !
              Dus vermoedelijk denkt de wagen dat de handrem niet opstaat en wil hij daarom de kap niet sluiten …

Een contactje bij het handremmechanisme?

Iemand die reeds hetzelfde meegemaakt heeft?

Met dank voor de aangeboden hulp. Ik heb echter enkele zekeringen nagezien en omgewisseld, doch zonder resultaat. Let wel: Ik heb niet alle zekeringen nagezien, misschien zitten er tussen welke ook invloed hebben op de kap? Dus waarschijnlijk hou ik me deze avond daar nog beter even mee bezig.

Misschien beginnen bij het gemakkelijkste…

Is de zekering niet kapot? 💡

Als deze nog goed is kunnen we nog verder zoeken…

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.