Camber afstellen op SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Camber afstellen op SC

• Maker
    Discussie
  • Heb reeds gemerkt dat ik rechts achteraan meer negatief camber heb dan links achteraan op mijn SC.

Heeft er iemand een goed adres waar ik deze kan deftig kan laten uitlijnen? Ik heb reeds enkele bandencentrales aangedaan maar nergens staat de SC nog in hun PC. De P is vorig jaar uitgelijnd bij Donckers in Temse en ze vertelde mij dat indien ik geen abnormale bandenslijtage had dit geen kwaad kon om er zo mee te blijven rijden……. :think:

P.S. Zo erg als dit kot is het nog niet, maar had het toch graag in orde gezien !

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Wim

Ik wilde er eerst niet verder op reageren, maar is inderdaad zoals ze het moeten doen niet binnen een uurtje geregeld met de uitlijning van een Porsche, en zeker achter niet. 💡

Dus ik staaf uw bericht met 200%, en en er zelf met de monteur van Profile, en dat is er maar een die dat bij ons kan zoals ik eerder schreef minimaal 2,5 uur aan bezig met zijn tweetjes.

Velen geroepen, weinigen uitverkoren om een (oude) 911 perfect uit te lijnen. 😥

Heb vroeger ook een aantal bandencentrales gedaan en ofwel wouden ze er niet aan beginnen, ofwel werd enkel vooraan (op een rappeken) alles eens gewoon nagemeten en oké bevonden (goed of slecht ?).

Er moet teveel aan geprutst en losgemaakt worden, en bandencentrales willen het risico niet lopen dat ze “iets” niet los krijgen of afbreken. Ze werken liever aan de lopende band, dat brengt meer op. En aan uw 911 moeten ze véél te lang werken. Zodus doen ze er de moeite niet voor.

Als je al “op zicht” ziet dat je rechterachterwiel te veel camber heeft, dan is er NATUURLIJK iets mis met de uitlijning. En moeten de mannen van de bandencentrale niet zeggen van “Van ‘t moment dat ge geen onregelmatige bandenslijtage hebt…” Sorry dat is eigenlijk zeggen “we blijven er liever af”. En met zo ‘n antwoord weet ik al genoeg. 🙄

Mijn auto trok vroeger scheef bij het remmen, had vooraan onregelmatige bandenslijtage. Zocht spoorvorming… enz. Het was een opdracht om hem bij sportief rijden op de baan te houden.

Vorig jaar werd mijn auto verlaagd, uitgewogen en uitgelijnd. Er werd 4 uur aan gewerkt, maar het resultaat is ongelooflijk. Hij rijdt nu als een trein.

Beste manier is de oldschool en véél geduld, héél véél…. :think:

PCCH – Porsche Classic Car Hotel te Nazareth… :up:

Ben vandaag vooe demijne geweest hier in Tienen bij Laudus Jos
            50 eurokes voor achterkant en voorkant (volledig uitgelijnd)

Je kan met je oudje ook terecht bij Donckers in Wijnegem. (Alleen daar)
              Ze hebben daarvoor alle specificaties om afregeling te doen, is een vaste persoon die de afregeling doet. Vragen naar Jef als je moest bellen.

Wim

De enige die het bij ons in de buurt kan is Profile Tyre center in Hulst.
                Daar ging ik altijd naar toe met mijn Porsches.
                Staan inderdaad niet meer in de (hun) computer, maar neem dan de gegevens altijd mee van de betreffende Porsche.

Is een kl@te werk vanwege het punt dat je speciale korte imbus nodig hebt.

Ik heb het later een keer zelf gedaan op mijn brug met laser en Pernu meter, en moet zeggen als ik daarna op controle ging voor zekerheid te hebben stond deze perfect aan beide zijdes in het groen.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.