Car Event organisatie

Home Forum Porsche Uitstappen Car Event organisatie

• Maker
    Discussie

• De Keyser Luc
    Deelnemer

Goede avond,

Ik speel met de idee om een car event te organiseren ten voordele van de Stichting tegen Kanker.
      Als team hebben we ons een bepaald doel gesteld inzake in te zamelen bedrag voor Levensloop 2020.
      Om dit mogelijk te maken moeten we verschillende activiteiten organiseren.
      Als autoliefhebber zou ik heel graag onze passie linken aan het goede doel.
      Ik heb hier totaal geen ervaring in , maar waar een wil is, is een weg.
      In deze eerste fase ben ik vooral op zoek naar mensen die hiermee ervaring hebben en mij op gang willen
      helpen met hun ervaring, ideeën, … .

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
      • Deze rit heb ik zelf nog niet gereden, komt uit mijn verzameling van roadbooks.
        Stuur me een PM met je e-mail adres, dan stuur ik je de pdf door.

Pdf van roadbook is ook ok.
          Dan kan in al eens een stuk rijden om de route te evalueren.
          Is het lang geleden dat je deze rit gereden hebt ?

Sorry, geen gpx. Het roadbook kan ik je wel doorsturen in pdf

@TheFab,

Bedankt voor de snelle reactie. Hier zit zeker een stuk in dat zou kunnen gebruikt worden.
              Kan je van deze rit ook een GPX ter beschikking stellen ?

Brainstormfase is nog steeds bezig.

heeft er iemand een roadbook van een rit die door of in de buurt van Evergem gaat ?

Hej Drip,
                    Bedankt voor de feedback.

Onze regio is rand van Gent . Startlocatie zou Evergem zijn.
                    Iemand op het forum die over een (recent) roadbook uit de buurt beschikt dat eventueel
                    als basis zou kunnen gebruikt worden ?

XXX

@Kingfisher
                      Dat van die benefiet daar zat ik mee achter, oktober 2014
                      Ik nam de rit en de zoektocht naar vrijwillige Porsche eigenaars op me.
                      Dat laatste is niet zo moeilijk hé, je vraagt dat hier gewoon :engeltje:
                      Een routeboek opstellen is nu ook niet echt zwaar werk, hangt van de streek af.
                      Hier in Antwerpen lukt me dat wel.
                      De veiling organiseren, dat is een ander paar mouwen.
                      Volk bij elkaar krijgen dat wil bieden is het belangrijkste…

Succes !

sfeerfoto van de veiling;

Bedankt voor de tip.

Aangezien je bekend bent met het Levensloop gebeuren geef ik je graag wat meer
                        achtergrond informatie bij onze Levensloop-beleving.

De vorige 3 edities hadden we ook telkens een cava-bar op Levensloop zelf.
                        Bovenop het Levensloop gebeuren organiseren we als team “De Vitamientjes”
                        meerdere evenementen :
                        – kerstborrel
                        – buurtfeest
                        – spaghetti-avond
                        – veiling van voetbaltruitjes, wielertruitjes, …
                        – bakken en verkopen wafeltjes
                        – op zoek gaan naar sponsors
                        – …

De vorige editie (2018) resulteerde dit in een steun aan de Stichting van 16.500 Euro.
                        Aangezien het team uitgaat van ons gezin (en niet verbonden is aan een vereniging),
                        vergt dit gedurende het jaar toch vrij veel tijd.
                        We hebben besloten om er voor Levensloop 2020 nog 1 maal voor te gaan.
                        Geïnspireerd door het jaar 2020, heb ik op een onbewaakt moment de target
                        uitgesproken van 20.200 euro voor de editie 2020.

Vandaar dat we op zoek zijn naar bijkomende activiteiten.
                        Als autoliefhebber zou ik het zalig vinden als ik de 2 zou kunnen combineren.

Ik ben me wel bewust dat dit geen sinecure is, maar er is nog een beetje tijd om het
                        idee te laten rijpen.

Dat was tijdens een benefiet BBQ. De mensen konden de auto’s daar bewonderen en vervolgens werd er geboden.
                          De rit was dan op een later tijdstip.
                          Je zou bvb tijdens levensloop de veiling kunnen doen. En de rit een paar weken later.
                          Is maar een idee, hé. 🙂
                          Wij hebben het uiteindelijk maar bij een CAVA en Westmalle bar gehouden op Levensloop (Neteland)

Idee van de veiling is nieuw voor mij, mar lijkt me wel leuk.

Hoe ging dit praktisch in zijn werk ?
                            Was er vooraf een veiling via internet of was de veiling ter plaatse ?

In alle geval bedankt voor het idee, eentje om toe te voegen bij de reeds eerder ontvangen
                            voorstellen en adviezen.

Mooi initiatief. Ben zelf goed vertrouwd met het levensloop gebeuren en heb ook even met het idee gespeeld om iets met Porsche te doen maar heb het toch maar laten varen.
                              Je moet ook nadenken over hoe je het meeste geld verzamelt met de minste inspanning.
                              Als je een rit gaat organiseren voor de auto eigenaars en hun partner kan je bvb 10 euro per auto vragen en als je dan 40 wagens hebt, heb je 400 euro. Helaas zijn er niet veel (ook ni voor het goede doel) om zomaar 10 euro te geven wanneer er niets tegenover staat. (Lees drankje enof hapje)
                              Als je echter een veiling kan organiseren waarbij mensen op een passagiersplaatsje kunnen bieden van de sportwagen van hun dromen….dan heb je meer kans om boven die 10 euro per wagen te komen…
                              We hebben ooit met een aantal forummers deelgenomen aan een benefiet met zo’n veiling.
                              Vervolgens werd op een zondagochtend een aantal tunnels in en rond Antwerpen bezocht met bulderende sportuitlaten…. ?
                              Misschien ook het overwegen waard….

Bedankt voor de tips.

Ik onderschat de organisatie ervan zeker niet, vandaar dat ik zoveel mogelijk info
                                wil inwinnen om de inhoud van het event en de haalbaarheid te kunnen inschatten.

Volgende week ga ik op pad bij de gemeente om na te gaan wat de vereisten zijn bij de
                                verschillende opties.
                                Benieuwd welke wolfijzers en schietgeweren er daar liggen te wachten 😉

[quote=”Kingfisher” post=278503]
                                  Ik speel met de idee om een car event te organiseren ten voordele van de Stichting tegen Kanker…[/quote]

Ik denk dat je heel goed moet gaan bedenken wat voor een evenement je neer wilt gaan zetten – of het nu ten voordele van de Stichting tegen Kanker is of niet.

Het belangrijkste is dat je deelnemers tevreden zijn 💡

Wil je een statisch evenement – met wat activiteiten er omheen (foodtruckjes, marktkraampjes, show-plein etc.) … of wil je een tocht gaan organiseren al dan niet in wedstrijd verband ?

Een combinatie van beide kan natuurlijk ook 😉

Hou ook rekening met eventuele vergunningen (toestemming) die je nodig zult hebben …. met een 20 tal auto’s een rondje rijden levert meestal geen problemen op. Met een 100 tal hoeft dat ook niet (is mijn ervaring), maar dat hangt er helemaal vanaf wat je organiseert – en ook waar.

1ste tip die ik je wel al kan geven: als je een route uit gaat zetten, deze na het uitzetten na te laten rijden door iemand die de omgeving en route niet kent … zo weet je snel en eenvoudig of je deelnemers de route kunnen rijden 😀

2de tip die ik je wil geven: dek je in voor aansprakelijkheid. Dit kan overigens redelijk eenvoudig mee genomen worden bij de inschrijvingen (clausule, waar de deelnemers mee akkoord gaan op het moment van inschrijven), daarnaast kan je het bijv. ook nog in het roadbook vermelden.

Succes !

Deze wil ik ook wel volgen , was er ook bij in Wetteren met de porschisten en was een organisatie van het kinderkankerfonds die jaarlijks doorgaat met telkens een andere groep ( zoals trucks , oldtimers enz ) deze hadden bijstand gevraagd aan de porschisten en PCT en het P forum om voldoende Porsche drivers te hebben die dag , wat wel degelijk een voltreffer was .

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.