Car Event organisatie

Home Forum Porsche Uitstappen Car Event organisatie

• Maker
    Discussie

• De Keyser Luc
    Deelnemer

Goede avond,

Ik speel met de idee om een car event te organiseren ten voordele van de Stichting tegen Kanker.
      Als team hebben we ons een bepaald doel gesteld inzake in te zamelen bedrag voor Levensloop 2020.
      Om dit mogelijk te maken moeten we verschillende activiteiten organiseren.
      Als autoliefhebber zou ik heel graag onze passie linken aan het goede doel.
      Ik heb hier totaal geen ervaring in , maar waar een wil is, is een weg.
      In deze eerste fase ben ik vooral op zoek naar mensen die hiermee ervaring hebben en mij op gang willen
      helpen met hun ervaring, ideeën, … .

7 reacties aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
    • XXX

We volgen deze toppic met interesse :up:

Het event zou gebeuren in het kader van Levensloop 2020 in Evergem. Event dient plaats te vinden
          vóór 20/06/2020 want dan is er de Levensloop zelf. Dit is een prachtig gebeuren dat 24 uur lang mensen in beweging houdt als symboliek voor het feit dat het gevecht tegen kanker een strijd van 24 uur per dag is.
          https://www.levensloop.be/relays/evergem-2020

Organisatie van de Porschisten. Was supertof, in Erpe-Mere met ongeveer 80 Porsches vertrokken en in Wetteren waren we er met een 120-tal.

Top initiatief :up:

Van welke regio ben je , waar en wanneer wil je iets organiseren ?

Ik heb al enkele keren meegedaan aan de Memorial Marc Hellinckx die steeds plaatsvindt als seizoensafsluiter van De Porschisten.
              Is steeds top georganiseerd en is ook ten voordele van het Kinderkankerfonds. :up:

De editie 2019 vindt aankomend weekend plaats :
              Zondag 27 oktober om 9.45 aan de ‘De Kantien’, cafetaria van de sporthal Steenberg, Oudenaardsesteenweg 458, Erpe-Mere.
              Best neem je even contact op met De Porschisten en probeer je alsnog deel te nemen :salut:

Aan het evenement waar Herman911 naar refereert heb ik ook deelgenomen, samen met nog enkele forummers en moderator(s) hier … :think:
              Vond inderdaad plaats vanuit een school waar we samen met de kinderpatiëntjes en ouders een ritje maakten.
              Was een hele organisatie waarbij kruispunten werden afgezet onder politiebegeleiding.

Zie ook in topic : Familiedag kinderkankerfonds 10 september 2016

Aantal jaar geleden ‘ns meegedaan aan een groot event t.v.v. Kinderkanker, patiëntjes en hun familie konden toen meerijden in een Porsche en er was daar heel wat randanimatie bij. Was ergens in Wetteren doch weet niet meer wie toen inrichters waren, was toen flinke opkomst schat zowat 120 Porsches.

Je hebt meer dan gelijk dat we technisch/theoretisch niet op dezelfde lijn zitten als de
                  organisaties inzake kankerbestrijding.
                  We hebben in vele gevallen misschien een hoge CO2-wagen, maar op jaarbasis
                  daarom nog niet altijd de de hoogste CO2-uitstoot per jaar.

Anderzijds ben ik ervan overtuigd dat bij velen van ons het hart rechtevenredig is
                  met de CO2 van de auto en dat dit voor de mensen rond om ons ( al dan niet reeds
                  getroffen door kanker ) een veel grotere impact heeft.

Kritiek zal er altijd zijn, maar de goede intenties overstijgen dit.

In mijn eerste bericht vroeg ik vooral feedback omtrent organisatie, maar ook ervaringen
                  met dergelijke events ( wat is aan te raden, wat valt erg in de smaak, wat is zeker af te raden, …)
                  zijn meer dan welkom.

Mooi voorstel, hier zijn wel enkele leden die ervaring hebben met het uitstippelen van routes of Cars & Porsche-meetings. Eventueel ook eens polsen bij een Porsche Center?

Dit gezegd zijnde, er wringt wel wat tussen het concept sportwagen en anti-kanker. Auto’s stoten oa fijn stof uit en dat is niet echt gezond. Maar let niet op mijn cynisch kantje en doe je ding. Ik rij ook maar de hele tijd rond.

Anderzijds, heeft Porsche niet net een elektrische wagen gelanceerd, hoe heet ie ook alweer? :puke: En ja, ik weet dat ook EV’s fijn stof uitstoten (remstof, banden…) maar misschien is dat een thema?

7 reacties aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.