Car-pass

Home Forum Zeverhoekje Car-pass

  • Maker
    Discussie

  • Tom

      Na lang wikken en wegen gaat mijn 911T de deur uit…stond nog geen week online en een duitser komt hem zaterdag halen. er komt een 964 in de plaats…Iemand een idee of de 2ehandskeuring en car- pass verplicht is wanneer de auto naar duitsland wordt uitgevoerd? ik heb reeds wat tegenstrijdige berichten gelezen en de koper vraagt er ook helemaal niet naar… Iemand een idee?

      Bedankt,
      Tom

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • [quote=”deepee” post=221285]waarom belgie en duitsland in deze context er expliciet uit lichten? is er een ander (Europees) land dat deze fraude 100% kan uitsluiten in het kader van import/export.[/quote]Omdat de TS over Duitsland bezig was. Maar ik denk dat hoe oostelijker je gaat hoe meer kans op fraude. Is de Car pass trouwens niet enkel een Belgische materie? Ik dacht dat in andere landen zelfs geen kilometerstanden werden bijgehouden. Een blanco OHB koop je overal. Een stempel kost enkele tientallen euro’s. En zelfs met de huidige scanners en printers zijn facturen eenvoudig aan te maken. Begin maar als de wagen van pakweg uit Polen is ingevoerd (om nu Duitsland niet te vermelden). En trouwens 100% uitsluiten van fraude kan je nergens!

        Tom

          Bedankt voor de reacties.
          Ineens ook gebeld deze morgen naar carpass. Ze vertelden me dat keuring idd niet nodig is maar een carpass wel ( ook voor export). Echter, ik denk niet dat er enige consequentie aan vast hangt moest je het niet doen…carpass gaat natuurlijk zeggen dat dit nodig is aangezien ze er van leven…

            @jv als dat waar is heb ik een kans laten liggen……
            De mijne komt uit nl

            Wim

              Als je een origineel geleverde auto in Nederland wilt kopen kun je de carpas aanvragen en controleren of die klopt met de huidige stand.
              Maar van auto’s die hier via import gekomen zijn is het enkel vanaf de geregistreerde km stand vanaf de keuring RDW, die wordt dan genoteerd.
              Dus als die eerst terug gezet is…………ook een wassen neus. 😉
              Dan moet je terug naar land van herkomst en daar via de keuringsinstantie de originele km stand te zien verkrijgen. 💡

                waarom belgie en duitsland in deze context er expliciet uit lichten? is er een ander (Europees) land dat deze fraude 100% kan uitsluiten in het kader van import/export.

                  Nog sterker : aankoop in Duitsland = geen carpass. Kilometers wijzigen en dan naar Belgische controle. Ineens ook een Carpass die 100% correct is. Enkel en alleen in België kan zoiets, straffe mannen :bounce: (en zelf gezien-waardoor ik een heel boos gezicht te zien kreeg en een mechanieker door de baas werd uitgekafferd- bij een heel “trouwe” handelaar gespecialiseerd in dure wagens genre Porsche); Andersom export naar Duitsland = geen Belgische controle en Carpass nodig. Kilometers wijzigen idem als import.

                    Tom, niet verplicht, mijne vorige ook verkocht zonder keuring…

                      Deepee heeft gelijk, geen keuring vereist. :salut:

                        is niet verplicht voor export. omgekeerd maakt het voor een ingevoerde auto ook niet uit of er nog een geldig keuringsbewijs bij zit.

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.