Carbu of injectie

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 Carbu of injectie

• Maker
    Discussie
  • Even een vraagje wat zou het beste zijn de originele injectie laten of een dubbele carbu Weber plaatsen .
    Zou graag ervaren mening van jullie hebben ben er zelf een leek in!!

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • De wagen rijd super vlot, op internationale 914 meetings hoor ik veel klagen over carburatoren. Als het warm is is er al een probleem, laat staan je eens op uitstap gaat naar de bergen.

Voor de prestaties moet je het niet doen, ben zelf sneller dan andere met carburatoren

als ze klagen over hun carburatoren, dan scheelt er iets mee, ofwel slechte afstelling, of
      hun carbs hebben teveel speling (gasklepas) een motor type 4 zou geen verschil mogen geven tegenover injectie of carbs, indien deze nog deftig zijn.

en het geluid met carbs is zwaarder (luchtaanzuiging)

alles begint met afstellen, en daar is veel verschil in !..

0

IK heb in de tijd omgeschakeld naar carburatoren daar mijn injectie het liet afweten (stuurdoos), en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van had. Het geluid in hogere toeren is gewoon als muziek in de oren. Het afstellen is niet altijd simpel dat wel maar die van mij was wel vinniger geworden en beter starten bij warme motor.

0

Bedankt ik ga bij mijn injectie blijven bedankt voor de tip. :applaus:

0

Uit ervaring denk ik dat je best bij injectie blijft. Bij mij zit er op mijn 4cil nog steeds de originele injectie. Wel al eens de injectoren moeten vervagen.

De wagen rijd super vlot, op internationale 914 meetings hoor ik veel klagen over carburatoren. Als het warm is is er al een probleem, laat staan je eens op uitstap gaat naar de bergen.

Voor de prestaties moet je het niet doen, ben zelf sneller dan andere met carburatoren. 😉

0

[quote=”mcklusky” post=124117]als je een oude injectie hebt die problemen geeft (computerdoos) dan zou ik je aanraden om de conversie naar carbs te doen, dan verbruikt ie meer maar rijd wel veeeeeel fijner… Mocht je nog iets zoeken, ik heb nog hopen onderdelen liggen van 914 zelfs injectie en computerdozen…[/quote]
              Beste wat heeft zo nog liggen ik zoek nog wel wat stukken anders u kan mij anders eens pb sturen met de lijst. Bedankt.

0

[quote=”PVB” post=124095]Moeilijk te zeggen zonder meer uitleg over de configuratie vd motor. Waarom zou je dat overwegen en wat wil je ermee bereiken?[/quote]
                Wel ik zou het doen omdat ik dacht dat hij daarmee sneller zou zijn maar blijkbaar niets mee te zien !
                Bedankt voor de reactie

0

als je een oude injectie hebt die problemen geeft (computerdoos) dan zou ik je aanraden om de conversie naar carbs te doen, dan verbruikt ie meer maar rijd wel veeeeeel fijner… Mocht je nog iets zoeken, ik heb nog hopen onderdelen liggen van 914 zelfs injectie en computerdozen…

0

Moeilijk te zeggen zonder meer uitleg over de configuratie vd motor. Waarom zou je dat overwegen en wat wil je ermee bereiken?

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.