Cargraphic 19″ velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Cargraphic 19″ velgen

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal ,
    Ik ben nieuw hier en weet niet waar ik me ergens moet voorstellen.
    Maar ik zou jullie raad wel eens kunnen gebruiken.
    Ik wil cargraphic 19″velgen kopen voor mijn 996 C2.
    De verkoper vertelde me dat ze passen,maar dat ik vanvoor een spacer moet gebruiken.
    Zouden jullie een spacer gebruiken en zouden jullie deze velgen onder een 996 c2 leggen?
    Mvg Joebar

8 reacties aan het bekijken - 61 tot 68 (van in totaal 68)
  • Wim

Op onderstaande link kun je de nieuwe maat en ET waarde ingeven, dan zie hoeveel mm het wiel naar buiten of binnenkant gaat, en zo de dikte van je spacer kunt zien.

http://www.megaflix.nl/test/test2.html

Heb ze dan toch gekocht!
        Hopelijk krijg ik ze eronder.
        Vooraan et 26
        Achteraan et 41
        Iemand dat me raad kan geven welke spacer ik best steek?

Anoniem

vorig jaar gekeurd met rondom 5 mm, toegestaan op de 997
          dit jaar heb ik zitten: voor 5 mm + achter 23mm, keuring is voor okt 😕

Bij mij zitten achteraan 5mm spacers als fabrieksoptie en het is inderdaad raar maar toch toegelaten. Ik ben er ook al meer naar de keuring gereden (zelfs met 19″ velgen op) en ze zeiden dat dit OK was. je kunt zelfs nu nog op een nieuwe porsche 5mm spacers als optie bijnemen.

Destijds bij mijn BRABUS velgen voor de mercedes werden standaard spacers voor de vier velgen bijgeleverd, afhankelijk van voor welk model van mercedes je bestelde. TECHART levert dan weer velgen met de juiste ET-waarde voor je wagen. Zij raden zelfs ten stelligste gerbuik van spacers af (heb dat eens bij hun nagevraagd toen Daggie zijn 20″ TECHART’s verkochtte). Anders even site controleren : http://www.cargraphic.com (de catalogen heb ik hier liggen maar staat niets van spacers in vermeld)

Wist ik niet dat spoorverbreders via PVG op een Boxster zijn toegelaten .
              De Topicstarter heeft het echter over een 996 .
              Zijn die daar ook op toegelaten via PVG ?

911-lover schrijft:

… En op de tweede plaats zijn spacers verboden tot het verkeer in België en geraak je er NOOIT mee door een keuring ,of voorbij een zeikerd van een agant die eens je wagen aandachtig bekijkt . Dat wordt dan takelen 💡

toch niet!! op het PVG van de invoerder staat dat elke 986 mag uitgerust zijn met spacers van 5 of 17 mm. andere maten zijn dan weer niet toegelaten. maar deze mag je wel degelijk op je boxster hebben. ik rijd er elke jaar mee door de TC met een groene kaart op zak.
                dus ga je best even naar de stationschef van de TC in jouw buurt en op basis van het PVG nummer vraag je een afdruk. op deze print staan alle technische gegevens op basis waarvan jouw auto jaarlijks wordt gekeurd.

het is niet van een handelaar,maar via internet dat ik deze kan kopen.
                  Maar ik zie graag zo’n velgen met een brede boord.
                  Weet er iemand een adres waar ik deze kan kopen.Maar natuurlijk niet die van 5000 euro. 😉

joebar13 schrijft:

Ik ben nieuw hier en weet niet waar ik me ergens moet voorstellen.

In het daarvoor bestemde draadje ( KLIKKERDEKLIK ) dat te vinden is via de “zoeken” functie bovenaan de pagina of even zoeken in de rubriekjes (het staat tenslotte sticky)

Van harte welkom hier .
                    Nu even naar je vraag . Als je dealer je spacers aanraad (en zeker voor een C2 dus smalle kas) zit die man helemaal fout en kent die zijn job niet . Waarom verkoopt hij ze in de eerste plaats niet met de juiste ET . Cargrafic heeft toch Porsche als specialiteit . En op de tweede plaats zijn spacers verboden tot het verkeer in België en geraak je er NOOIT mee door een keuring ,of voorbij een zeikerd van een agant die eens je wagen aandachtig bekijkt . Dat wordt dan takelen 💡

8 reacties aan het bekijken - 61 tot 68 (van in totaal 68)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.