Carjackers weg met Porsche Panamera

Home Forum Gestolen Porsches Carjackers weg met Porsche Panamera

• Maker
    Discussie
  • Een Nederlandse vleeshandelaar is zondagnacht 01-11-2015 gecarjackt tijdens het tanken aan het Sportpaleis. Twee mannen sloegen de chauffeur met de kolf van een kalashnikov, trokken zijn jas uit en gingen er vandoor met een grote som geld en zijn Porsche Panamera. “Ik leef nog, dat is het belangrijkste”, zegt de man.

Pompbediende Rachid van Lukoil was de enige getuige van de overval. “Het was bijna 22 uur, dat is sluitingstijd voor mij. Ineens hoorde ik geschreeuw en keek naar buiten. Een man die aan pomp 3 stond, werd bedreigd door twee kerels met bivakmutsen. Zij hielden hun geweren, kalashnikovs leken het mij, op hem gericht. De mannen schreeuwden in het Arabisch om geld en de sleutels van de Porsche. De man probeerde naar mijn winkel te lopen, maar werd dan tegen de grond geslagen. Hij kreeg enkele klappen tot de overvallers hadden wat zij zochten. Eén van hen sprong in de Porsche, de andere man stapte in een zwarte Audi die voor het tankstation stond geparkeerd.”

De Porsche Panamera werd maandagochtend teruggevonden op de Boomsesteenweg in Wilrijk. Het buitgemaakte geld, enkele tienduizenden euro, blijven spoorloos. De Nederlandse vleeshandelaar houdt aan de overval een stevige snee op zijn hoofd over. Hij getuigt liever anoniem: “Die carjackers moeten mij in de gaten hebben gehad. Ik had bij klanten in Antwerpen geleverd en was bij de laatste klant wat blijven praten. Ik tank altijd bij Lukoil aan de Schijnpoortweg en rijd dan de snelweg op. Die overvallers had ik helemaal niet zien komen. De Porsche heeft een beveiligingssteem waarmee je hooguit 15 km kan rijden. Daarom zijn zij waarschijnlijk niet verder dan Wilrijk geraakt.”

bron HLN

• Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.