Carnewal GT exhaust geplaatst

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Carnewal GT exhaust geplaatst

• Maker
    Discussie

• Erwin
    Deelnemer

Om onze eerste verjaardag samen te vieren (plus 6 weken, maar ala) heb ik de Cayman op een GT uitlaat getrakteerd bij Carnewal in Schorisse! Dat was ik al langer van plan, maar tijdsgebrek en twijfelen of het extra geluidsvolume toch niet zou bijdragen tot vermoeidheid bij langere ritten (dit is mijn dagelijkse auto) hielden me tot nu toe tegen. Voor de prijs van €495 kun je het echter niet laten.

Gert Carnewal had verwittigd dat er 200 km nodig zijn om het geluid tot volle ontplooiing te laten komen. Daarvan heb ik er ondertussen haast de helft gereden. Ik moet zeggen dat ik de benaming “GT” heel goed gekozen vind. Dit is immers geen rauwe sportuitlaat die je op het circuit een ban wegens geluidsoverschrijding oplevert! Ik zie geen enkel bezwaar om hiermee als Gran Turismo richting Italia te koersen… Ik durf zelfs zeggen dat het tegen constant autosnelweg tempo haast geen verschil maakt. Het leukst zijn de pofjes die je hoort bij gas terugnemen en het aanzetten bij lage snelheid. Volgas levert natuurlijk ook een extra dosis decibels… :music:

Meer later als de 200 km er op zitten.

CAYMAN-24-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
      • Neen. Volgens Gert past de electronica zich vanzelf aan aan de gewijzigde uitlaatdruk…

moet er iets veranderd worden ‘carburatie-gewijs’ wanneer je een andere uitlaat kiest ? heb een beetje motorfietservaring en daar kan je (zeker bij mijn oldtimer waar ik van 4 in 2 naar 4 in 1 ging) niet zomaar van een ‘plug and play’ uitgaan… daar moet je dan spelen met sproeiertjes en zo…

de 100% volledige uitleg zal Gert je zeker kunnen doen.
            feit is dat de motor(sturing) zich opnieuw moet inleren tav de verminderde tegendruk van de uitlaat …

Hoe komt het eigenlijk dat je de volledige sound pas na een 200 tal km hebt ?
              Is daar een technische uitleg voor ?

Ik ga zaterdag langs, mag voor mij zeker een stuk luider zijn dan de standaard.

Afwachten vol spanning.

uitlaat destijds ook van 993 cabrio veranderd bij Gert was een veel diepere ronk moest wel warm gereden worden .

zeeeeer aangenaam.

benieuwd om de CAYMAN te horen .

Gefeliciteerd! Ik ben ook wel benieuwd hoe dat klinkt! :music:

Dank u!

Ik merk op dat dit “slechts” de BBS wintervelgen zijn. :ass:

S2

Had het al op FB gezien 🙂 Yellow Submarine is een legende aan het worden 🙂

@YellowSubmarine: Supercoole foto man ! Echt een supersexy ding in dat geel met die donkere velgen !

Voor de 993 valt dat heel goed mee, klikt iets luider en dieper maar zeker niet overdreven of macho. Gert heeft dat op zijn eigen wagen en kan je dat daar ter plaatse laten horen.

Ive

Ik zou daar mee oppassen Vonheist.
                              Voor hetzelfde geld denkt u schoonvader dat er iets mis is met de 996 en doet hij hem (eveneens) achter uwe rug binnen voor een nazicht :happy:

Ik ben benieuwd om u (uw cayman) eens bezig te horen !

Zelf ben ik ook wat aan het twijfelen om eens langs te gaan met de 993 cabrio maar weet niet of dat past,
                                een macho-geluid op mijn nogal vrouwelijk roodkapje. De 996 zou ik het liefst laten aanpassen maar die is voor 50%
                                van de schoonvader en ik weet niet of hij het zou appreciëren. Misschien eens een ‘geheime missie’ ondernemen 😉

Ive

Ik ben vorige week ook voor de eerste keer naar de keuring geweest met de uitlaat en eveneens geen enkele opmerking.
                                  Niemand iets gemerkt blijkbaar.
                                  Een Porsche moét geluid maken blijkbaar 😮

Als ik hem start is het net een tijger. Hij doet van “ROOHRL!!”

Ik denk dat hij Walter heet. :engeltje:

Ondertussen is de mijne toegevoegd op de Facebook pagina van Carnewal
                                    Carnewal on Facebook

CarnewalGTexhaust.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.