Carnewal GT exhaust geplaatst

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Carnewal GT exhaust geplaatst

• Maker
    Discussie
  • Om onze eerste verjaardag samen te vieren (plus 6 weken, maar ala) heb ik de Cayman op een GT uitlaat getrakteerd bij Carnewal in Schorisse! Dat was ik al langer van plan, maar tijdsgebrek en twijfelen of het extra geluidsvolume toch niet zou bijdragen tot vermoeidheid bij langere ritten (dit is mijn dagelijkse auto) hielden me tot nu toe tegen. Voor de prijs van €495 kun je het echter niet laten.

Gert Carnewal had verwittigd dat er 200 km nodig zijn om het geluid tot volle ontplooiing te laten komen. Daarvan heb ik er ondertussen haast de helft gereden. Ik moet zeggen dat ik de benaming “GT” heel goed gekozen vind. Dit is immers geen rauwe sportuitlaat die je op het circuit een ban wegens geluidsoverschrijding oplevert! Ik zie geen enkel bezwaar om hiermee als Gran Turismo richting Italia te koersen… Ik durf zelfs zeggen dat het tegen constant autosnelweg tempo haast geen verschil maakt. Het leukst zijn de pofjes die je hoort bij gas terugnemen en het aanzetten bij lage snelheid. Volgas levert natuurlijk ook een extra dosis decibels… :music:

Meer later als de 200 km er op zitten.

CAYMAN-24-2.jpg

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • [quote=”Harley G” post=224835]Maar jij kunt die toch op en afzetten, eh Walter? Of ben ik nu volledig mis?[/quote]

Op en afzetten kan ik niet enkel met dit verschil als ik de sport knop opzet dat hij wat meer na roffelt voor de rest puur natuur vanaf 5000 t/m

Gefeliciteerd met de sportuitlaat !

Ik heb op m’n 996 C2 dezelfde modificatie als Jorge aangeeft, vind ik super !

Heb er nog nooit problemen mee gehad op de keuring :).

Maar jij kunt die toch op en afzetten, eh Walter? Of ben ik nu volledig mis?

De mijne is ook door Gert aangepast sindsdien noemen ze mij Bompa lawijt :happy: maar reken toch maar 1000 km alvorens de sound optimaal is .
            Zij die mee in Italië waren weten ondertussen wel hoe het klinkt in de tunnels langs het Garda meer . :music:

Ik heb ook de GT exhaust samen met de sportcats van bij Gert Carnewal en ZEER tevreden. :driver: :music: :music:

Ik had op mijn vorige P ook de GT exhaust van Carnewal. Mijn Boxster maakte aanvankelijk ook het geluid van een stofzuiger maar na de aanpassing was dat wel effe anders :happydance: Was er zeer content van.
                @ sensa: dat extra geluid kan je niet afzetten. Carnewal opent de originele pot, haalt er demping uit en maakt hem terug dicht zonder dat je er iets van ziet. Vermits dat het de originele uitlaat is, kunnen ze op de keuring niets zeggen over een verhoogd geluid. De mijne is toen zonder probleem gepasseerd.

Geweldig Yellow Submarine… het gaat hier over extra geluid en jij zet er een fotoke bij… ik hoor nikske!! :bounce:

Kom haal die filmcamera met geluid van het plafond van de slaapkamer en laat ons even meegenieten! :engeltje:

Ik heb nog een foute vraag, kan je dat extra geluid ook afzetten? Vroeg of laat moet die naar de keuring …

Daarnet wat boodschappen gedaan en dus de eerste koud-start meegemaakt. Effectief, dit is het grootste verschil, zéér opvallend. Zo is het extra leuk om de sleutel te mogen omdraaien. Maakt het leven nog net ietsje extra “smile”. Ideaal begin van de werkdag!

Weeral 20 km erbij. :driver:

[quote=”Harley G” post=224801]…Moet wel eerlijk toegeven dat ik hem zelf nog niet echt goed gehoord heb.[/quote]

daar ken ik een heel goede oplossing voor: jij zet je op een terrasje met een trippel en overhandigt mij de sleutels. ik zal zo vaak passeren tot je het geluid goed hebt opgeslagen :driver:

Ik vind men PSE zelfs nog te stil soms…. Tegen volgend seizoen de Carnewal sportcats laten steken, zou volgens Gert een vierde meer geluid opleveren en ietsiepietsie meer vermogen :).

Ive

Ik heb al een half jaar de Carnewal uitlaat op mijn Boxster S zitten.
                          Super geluid dat ik maar niet beu wordt, in tegenstelling tot de buren.
                          Maar die moet nu nét iets zeggen met zijn Harley :wtf:
                          Hij klinkt vooral luid bij koude start, maar na warmlopen is het een lekker sportief geluid.
                          Het originele geluid van de 3.2 vond ik niet mis, maar het was niet voldoende. Lekker geluid bij optrekken, maar bij afgaan leek het net een stofzuiger. En nu heb ik dus ook die zalige plofjes en reutels bij het afgaan :happydance:

Ik kan de service van Geert aan iedereen aanraden. Op een uurtje was ik weer buiten

:up: dat doet me weer eens twijfelen om de Boxster daar ook eens binnen te steken. Hij klinkt wel niet helemaal standaard maar ik moet al vrij hoog in toeren gaan (lees: dus weer boven de max toegelaten sneleheid) om er lawaai uit te krijgen. Moet wel eerlijk toegeven dat ik hem zelf nog niet echt goed gehoord heb.
                            Anyway, dat je maar snel die 200km achter de kiezen hebt en we begin 2016 eens in levende lijve de GT grol mogen aanhoren! :up:

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.