Carnewal

• Maker
    Discussie

• Tresonie Jochen
    Deelnemer

Hoi,

Ik ben nieuw hier en eveneens m’n eerste Porsche gekocht voor weekend auto 🙂 🙂
      Het is een zwarte (2,5 lit) van 1999 met 36.000 km en volledige Porsche Historiek voor zover de auto naar de garage moest…

De auto staat volledig standaard, met flink wat opties maar zou overwegen om de standaard uitlaat te laten ombouwen naar de GT versie bij Carnewal.

Iemand ervaring hiermee? Loont het de 390 €? Blijft de auto aangenaam op langere ritten, het is geenzins de bedoeling een Johnny auto te rijden…..de discrete klasse moet behouden blijven, wat niet wil zeggen dat het karakter mag benadrukt worden 🙂

Dank voor jullie advies.

Grtn

Jochen

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 113)
      • een luide sound is bij momenten leuk maar ben al blij met men inox dansk sportuitlaat, ik hoef nu geen oordopjes meer in te steken, dat was vroeger met men ac cobra’s wel anders, op de autosnelweg was het effe leuk maar al snel storend… alleen vind men zoon men *porsche maar niks :bounce:

:up:

ik zal een een geluidsfragmentje opnemen hoor…. :music:

Mooi stukje proza :up:
              Enne, kunnen wij dit geluid ook eens horen :popcorn:

Vandaag een mooi ritje gereden met het vrouwtje…was redelijk weer en met het dakje open… :coolness:
                Na toch wel een rit van zo’n twee uur belanden we toch niet in Maarkedal zeker :driver: …
                Krijgen we daar ergens van een vriendelijk mevrouw zomaar koffie en koekjes. :popcorn:
                Blijkt de heer des huize’s veel over Porsche’s te weten….en zowaar in z’n garage staan er twee 993’s. *luv *luv
                We kregen een hele rondleiding en veel goeie raad van die heer…. :applaus:
                Na een uurtje of zo….vriendelijk afscheid genomen te hebben, had ik de indruk dat de Porsche plots een duidelijk diepere grol had…. :music:
                We hebben het ritje toch voortgezet en tijdens de 4 uurtjes sturen langs kronkelende landweggetjes werd de sound van de motor steeds dieper. :happydance:
                Wanneer ik de 993 thuis achteruit in de garage parkeerde stond onze hond stomverbaasd te kijken. 😯
                Hoe een mooie daguitstap de Porsche zo kan veranderen…..onbegrijpelijk :think:….zou die morgen nog zo mooi klinken :respect2:

‘Is ne ZOE, gene ZEO

En die maakt ook een geluid onder de 30km per uur om de voetgangers te waarschuwen 😛

Smaken verschillen en het verstand komt met de jaren, alhoewel… :think:

Koop nen renault Zeo. :happy:

Different strokes for different folks!

Voor mij is het vergelijkbaar met mijn verlaagde vering die ik er onderuit gewipt heb. HEEL mooi maar praktisch ongemakkelijk in het gebruik. De uitlaat is net hetzelfde.

@RODONDO :wtf: ruzie
                          Uw gedacht is niet mijn gedacht ‘t zou erg zijn als iedereen hetzelfde denkt!
                          De sound ik top maar niet voor mijne kop!

:wtf: :bounce:

:respekt: Pitchie!!
                              Ik heb ook ooit een test gedaan met een Boxster die over zo’n uitlaat beschikte. Verschiet niet maar de bestuurder was 70 jaar en vond dit geweldig. Het is wel een leuke sound maar ik krijg daar hoofdpijn van bij langere ritten en dit stoort mij enorm. Sorry maar heb het liever rustig en origineel is de sound ook niet mis. Ieder zijn smaak.

Na 2 maanden en, recent, na een paar dakloze ritjes, moet ik eerlijk bekennen dat ik er wat spijt van heb.

De sound is top en is heel leuk voor mezelf op momenten dat ik er van kan genieten. Maar het is wel LUID! Het trekt teveel de aandacht van iedereen als je even in de toeren gaat. Ik wil vaak wat minder opvallend even lekker doortrekken, en dat is er niet meer bij.

Het stoort mij ook bij autostraderitten. De Boxster zit zowiezo al redelijk hoog in toeren bij pakweg 140km/u, en met deze uitlaat hoor je dat eens zo hard.

Ik wil hiermee niks slecht over Carnewal zeggen, de sound is echt top! Het is alleen niet aan mij besteed om met zoiets rond te rijden. Was heel plezant (en nog steeds als ik hem start in de garage), maar in meer dan 50% van de tijd dat ik in de Boxster doorbreng, verlang ik terug naar een bescheidener geluidsniveau.

Gisteren met het mooie weer ritje gedaan 250km leuke muziek onderweg en zonder radio…. :happy: :happy: Bedankt Gert.

[quote=”KROKODILE” post=161058]20 000 km de rest zou ik aan Gert moeten vragen :salut:[/quote]

Laat maar, dan zijn ze nog perfect. Ik dacht zo’n 100000 km’s ofzo.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 113)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.