Carnewal

  • Maker
    Discussie
  • Hoi,

    Ik ben nieuw hier en eveneens m’n eerste Porsche gekocht voor weekend auto 🙂 🙂
    Het is een zwarte (2,5 lit) van 1999 met 36.000 km en volledige Porsche Historiek voor zover de auto naar de garage moest…

    De auto staat volledig standaard, met flink wat opties maar zou overwegen om de standaard uitlaat te laten ombouwen naar de GT versie bij Carnewal.

    Iemand ervaring hiermee? Loont het de 390 €? Blijft de auto aangenaam op langere ritten, het is geenzins de bedoeling een Johnny auto te rijden…..de discrete klasse moet behouden blijven, wat niet wil zeggen dat het karakter mag benadrukt worden 🙂

    Dank voor jullie advies.

    Grtn

    Jochen

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 113)
    • en dan :music:

        @ funny juist de wagen afgezet bij Gert voor de cats en nu even wachten en dan :driver: :happydance:

          @993

          Past nu donderdag iets na de middag voor jou?
          Wel enkel bij droog weer want bij regen laat ik hem liever droog staan.
          Pm anders even je gsm nr door en je adres dan stuur ik donderdag een smsje met het juiste uur dat ik passeer.

            [quote=”RODONDO” post=159676][quote=”993″ post=159648]Ik zou ook de aanpassing aan de potten willen laten doen.
            Ik vrees echter dat het teveel hinder gaat zijn op lange ritten bv. naar het zuiden.
            Bij wie kan ik eens langsgaan waar ik het verschil in db’s kan horen?
            Ben van St Job in ‘t Goor[/quote]

            Je kan ook “Carnewal” intikken op Youtube. Heb je direct een idee.[/quote]

            Ja, weet ik wel maar op de PC klinkt het toch anders misschien dan in het echt…niet.
            Heb nochtans zo’n surround setje aan de PC hangen :engeltje:

              [quote=”Daxmanian” post=159657]@993

              Je mag bij mij eens passeren, ik woon maar een paar straten verder, je weet wel waar hé 😀

              De mijne heeft er andere uitlaatpotten onder hangen maar ik heb geen idee dewelke. Is gebeurt bij één van de vorige eigenaars en klinkt, naar mijn normen, geweldig.

              Kom maar eens luisteren of anders rij ik er eens mee tot bij jou en kom ik je 968 eens bewonderen.

              Laat maar weten.[/quote]

              Ja, kom maar langs…dat ging je toch al wel eens doen…slaan we twee vliegen in een slag…
              elke uitlaat klinkt wel wat anders natuurlijk….koffie staat ook al klaar

                [quote=”993″ post=159648]Ik zou ook de aanpassing aan de potten willen laten doen.
                Ik vrees echter dat het teveel hinder gaat zijn op lange ritten bv. naar het zuiden.
                Bij wie kan ik eens langsgaan waar ik het verschil in db’s kan horen?
                Ben van St Job in ‘t Goor[/quote]

                Je kan ook “Carnewal” intikken op Youtube. Heb je direct een idee.

                  @993

                  Je mag bij mij eens passeren, ik woon maar een paar straten verder, je weet wel waar hé 😀

                  De mijne heeft er andere uitlaatpotten onder hangen maar ik heb geen idee dewelke. Is gebeurt bij één van de vorige eigenaars en klinkt, naar mijn normen, geweldig.

                  Kom maar eens luisteren of anders rij ik er eens mee tot bij jou en kom ik je 968 eens bewonderen.

                  Laat maar weten.

                    Ik zou ook de aanpassing aan de potten willen laten doen.
                    Ik vrees echter dat het teveel hinder gaat zijn op lange ritten bv. naar het zuiden.
                    Bij wie kan ik eens langsgaan waar ik het verschil in db’s kan horen?
                    Ben van St Job in ‘t Goor

                      [quote=”ducuzzi” post=159479][quote=”KROKODILE” post=159406]@funny. Ik ga volgende week bij Gert voor 200 cell sport cats ben eens benieuwd.[/quote]

                      Wat is het verschil eigenlijk tussen 100 cell en 200 cell? Geven dergelijke aanpassingen aan het uitlaatsysteem geen opmerkingen bij de keuring? :?:[/quote]

                      De blokkjes in de catalysator bestaan uit cellen, kleine gaatjes. Hoe minder cellen (gaatjes) hoe beter de flow. 200 cell geeft geen problemen op de keuring, 100 cell weet ik zo niet direct. 200 cell nieuwe kats doen trouwens beter hun werk dan versleten originele kats. Uitgelegd op z’n “for dummies”, beter kan ik niet. 😉

                        [quote=”KROKODILE” post=159406]@funny. Ik ga volgende week bij Gert voor 200 cell sport cats ben eens benieuwd.[/quote]

                        Wat is het verschil eigenlijk tussen 100 cell en 200 cell? Geven dergelijke aanpassingen aan het uitlaatsysteem geen opmerkingen bij de keuring? ❓

                          @ Funny & Krokodile: vis je naar een “groupbye” ? Ik heb ook de RSR potten van Carnewal en denk er ook aan de cat-inserts te laten vervangen…….. Wie weet zijn er nog liefhebbers ?

                            krokodile ik ook .Je wagen zal leuker klinken dan de mijne ! :applaus:

                              @funny. Ik ga volgende week bij Gert voor 200 cell sport cats ben eens benieuwd.

                                Ik denk om ook nog eens langs te gaan bij Gert ,de sportuitlaat van de 911 is leuk maar toch nog niet wat ik ervan verlang .
                                Misschien andere Cats ?

                                  :up: :up: :up: :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 113)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.