carrera 2s VS carrera 4

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s carrera 2s VS carrera 4

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Via deze eens informeren over ervaringen ivm een Carrera 2s tegenover een carrera 4. Ik weet dat de 2s meer pk’s heeft en dat de 4 een breder kontje heeft en 4×4 aandrijving.
      Maar zit er nog meer verschil? Is het 4×4 gevoel echt zodanig meer?
      Wat rijd er vlotter/ aangenamer? Of is het enkel een kwestie van pk’s en bredere look?

graag wat ervaringen……

$rouji

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • [quote=”$rouji da pimp”:39cqplix]Via deze eens informeren over ervaringen ivm een Carrera 2s tegenover een carrera 4. Ik weet dat de 2s meer pk’s heeft en dat de 4 een breder kontje heeft en 4×4 aandrijving.
        Wat rijd er vlotter/ aangenamer? Of is het enkel een kwestie van pk’s en bredere look?

graag wat ervaringen……

$rouji[/quote]

koop een 4s dan voordeel van de 4 (4×4) en de s (pk’s) 😀

We gaan er vrezen wij niet geraken, Pascal uit Lebbeke.
          Er zullen wel meer modellen van 11-jes dan sex voorkeuren zijn, of niet!

Eén ding is zeker, enkel onze hobby/passie moeten we blijven delen.

Geef ons voorlopig maar de vrouw(tjes) en ook de smalle kontjes.

😉 😈 😉

Anoniem

[quote=”kleinekastenteufel”:3ajv6tj2]Werd 993 Carrera 4 S ooit in cabrio geleverd???

😈 🙄 😈 [/quote]

ooit eens een 993 Turbo cabrio te koop weten staan

Anoniem

[quote=”$rouji da pimp”:1x5xgnte]Via deze eens informeren over ervaringen ivm een Carrera 2s tegenover een carrera 4. Ik weet dat de 2s meer pk’s heeft en dat de 4 een breder kontje heeft en 4×4 aandrijving.

graag wat ervaringen……

$rouji[/quote]

Hallo, voor mij de 2S vanwege de “S”… de 4 is inderdaad trager= ook iets zwaarder,plakt wel wat beter, de 4S heeft dan weer betere ronde tijden, maar eens een 4 weg is…is ie bijna altijd weg, de 2 zegt het wat vroeger zodat bijsturen/corriger kan (?)
              dit alles onder extreme snelheden bij normaal reigedrag is er geen echt merkbaar verschil, volgens CM Lathem zijn de meeste ongevalwagens 4 / 4S’en, dat zou komen door het denkbeeldig veiliger gevoel “4×4” die de bestuurders zelf ontwikkelen
              let wel met de PASM op uit is het wel een ander verhaal, dan de 4 kiezen voor beetje meer veiligheid, de 2 voor fun

vraagje: van zinnes om eentje aan te schaffen? dan testritten versieren!

en C4 cabrio dan … ?

😈 😉 😆

En C 2 cabrio voor ….

😕 twisted: 😕

Inderdaad, in de 993 cabrio heb je enkel:

C2 – voor de mannen
                    C4 – voor de vrouwen
                    😈 😆

[quote=”Bernie”:15aawp0g]

@pascal
                      : voor de 997 (sinds2004) is het zo dat enkel de C4 en de C4″S” een bredere kont hebben (dus niet de C2 of de 2S)[/quote]

Thanks Bernie, wist ik niet … Dacht dat de 997 Carrera S ook breder was dan de gewone Carrera. Dus is het ‘alleen’ de motorisatie die verschillend is.

@ kkt : Of de 4S cabrio al dan niet bestaan heeft voor de 993 weet ik niet met zekerheid en vermoedelijk heb je gelijk daarin. (mijn eerste porsche was een 996 en in de vroegere 911’s heb ik me minder verdiept)

@pascal
                        : voor de 997 (sinds2004) is het zo dat enkel de C4 en de C4″S” een bredere kont hebben (dus niet de C2 of de 2S)

afmetingen van Carrera 2/993 (coupé of cabrio) zelfde als van Carrera 4/993 (coupé of cabrio)

lengte: 4245 mm / 4260 mm
                          breedte 1735 mm
                          hoogte 1300 mm met sportfahrwerk 1285 mm
                          wielbasis 2272 mm
                          spoorbreedte voor 1405 mm
                          spoorbreedte achter 1444 mm
                          spoorbreedte max. 1.70 m
                          bodemvrijheid 110 mm met sportfahrwerk 90 mm

afmetingen van Carrera 2/993 S en van Carrera 4/993 S?

lengte: 4245 mm
                          breedte:
                          wielbasis: 2272 mm

topsnelheden van de 993 wide body (grote kast) zijn lager dan de narrower siblings (smalle kast) door de hogere lucht- en rolweerstand.

Wij denken nog steeds dat bij 993 de Carrera 4 S cabrio niet werd geleverd!

😳 😈 😳

Is het bij de 997 dan niet zo dat de ‘S’-en een bredere kont hebben zoals bij vorige generaties het geval was?

Zowel de (997) C4 als de C4″S” zijn in cabrio verkrijgbaar net zoals de C2 en C2″S” (997 !)

Werd 993 Carrera 4 S ooit in cabrio geleverd???

😈 🙄 😈

Toeval wil dat ik me vorige week na lang uitkijken een Carrera 4 gekocht heb (C4 Cabrio). Bij de cabrio zie je wel degelijk zeer goed de dikkere kont (2 x 2,2 cm in totaal). (Bij de coupé valt het misschien minder op)
                                  De testrit was subliem voor mij. De mindere pk’s tov de S neem ik erbij. Het lekker cruisen is voor mij belangrijker.
                                  (zal wel nog enkele weken duren vooraleer ik hem heb)

Ik heb een 2S en heb me al vaak afgevraagd of je die 2 cm breder kontje echt opmerkt…. behalve dan als je ze naast elkaar plaatst…

Naar rijervaring heb ik wel geen ervaring met een 4 🙁

Greetz,

Plumber

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.