Carrera 3.0

Home Forum Porsche Talk Carrera 3.0

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik zou een Carrera 3.0 van 1977 kunnen kopen, maar ben niet zeker of deze in WTL is uitgebracht.
    Weet iemand hier iets meer over. Motor is een 930/02 en chassisnummer klopt ook.

Groeten Girtl

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

Die Nico kan toch ook een hoop bullshit vertellen zeg. (5 bak optie) :happy:

Voor de rest zal verhaal (misschien) kloppen, maar ken hem goed van de beurzen, en elke auto die hij te koop heeft is een speciale. :sleep:

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Een vriend is gaan kijken naar de wagen maar is niks waard, want nummer 930/02 is eigenlijk 930/03. Dus volgens hem is het een omgebouwde SC en is dus geen 40 of 50K waard. Er zitten enorm veel mankementen aan zegt hij. Ik trek mijn handen hiervan terug.
        Zoals Win Cabrio ook al vermeld heeft is deze wagen nooit gemaakt geweest als WTL, ja 1 exemplaar maar.

http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-autowereld-10840/744bb1a1-4f82-47c0-9bce-e093bc76acae

Wim

3.0 carrera als WTL is nooit uit de fabriek gerold, want optie bestond niet voor dit model. 💡

XXX

30K is niet echt overdreven als die olielek aan de koeler vooraan het enige is.
            Ga je voor origineel dan is het te duur en volg ik Philip7 helemaal, dure grap om dat terug om te bouwen.
            Wil je net een WTL, die zijn amper voor 60K te vinden in goede staat wel te vertaan en dan moet je er nog eentje vinden.
            Succes !

Als het een echte carrera 3.0 is, lijkt me dit een koopje. Ik dacht niet dat deze als wtl besteld konden worden. Terugzetten naar origineel zal wel wat kosten.

Drip,

Ik kan deze voor 30000 kopen, met enkel de oliekoeler die lekt vooraan.

Girtl

XXX

Kijk eerste even of je de optiecode M491 ergens kan terug vinden.
                  Origineel boekje, op de sticker onder de kap vooraan.
                  Normaal pas vanaf 1981 origineel door Porsche (dacht ik).
                  Als hij niet origineel is, maar de ombouw compleet is, Turbo carroserie, ophanging en remmen kan je nog zelf bepalen of het de moeite is voor jou, drukt de prijs wel.

Hier kom je veel meer te weten:
                  http://www.turbo-look.de/

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.