Carrera 3.2 start niet !

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Carrera 3.2 start niet !

  • Maker
    Discussie
  • :bounce:

    14 dagen geleden nog op de TACB meeting mee geweest en probleemloos in de garage gezet .
    Vanmorgen, niks nada starten :bounce: :bounce: :bounce:

    Batterij: check
    Alarm: check
    DME relais: check
    Ontsteking: check

    Wat met opviel , zelfs na herhaalde startpogingen in een vrij kleine garage; geen benzinegeur !
    Ondertussen ook ontdekt dat dit plastic reservoir leeg is ondanks de herhaalde startpogingen en een volle tank.

    koffer.jpg

    Ik verdenk dus de benzinepomp ? iemand ervaring hiermee ? Zou hem graag op 1 Mei rijdbaar hebben 🙁

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Vandaag maar eens van vooraf aan begonnen na het lezen en laten bezinken van alle tips en links hier:
      Ok, ik heb ontsteking maar geen voeding.
      Eerste bedenking: benzinepomp. Controle : werkt niet !
      DME relais vervangen: No Go
      Toch maar weer eens zekering 6 van de pomp checken: ziet er op het tweede zicht ietwat “gesmolten” uit: vervangen dan maar: GO GO GO :happydance:
      Ik heb nu geleerd om het van meet af niet te ver te gaan zoeken.
      Al besef ik wel dat ik “geluk” heb dat het maar een zekerinkje was 😳
      Aan iedereen die hier gereageerd heeft met tips en tricks : dikke MERCI :up:
      Wat mij betreft mag hier een slotje op !

      PLMP6.jpg

      ZEKERING6.JPG

      Wim

        Stotterend in gang komt omdat er nog druk op de accumulator zit, dus is normaal.
        Maar daarna houdt het op, dit komt omdat de pomp dus niet aangestuurd wordt, en daar moet je probleem gaan zoeken.
        Dus is een kwestie van veel meten op moment hij dat heeft.

        Laatst hadden we een 944 die er na ongeveer 15 km met stopte en niet meer aan de praat te krijgen was tot hij afgekoeld was.
        Dus ik de rit gaan doen naar een bevriende garagist die ongeveer 15 km verder zijn zaak heeft, en wat blijkt, de parking oprijdend geeft de 944 de brui eraan.
        Dus we konden gelijk gaan meten, en wat bleek: het DME relais ging als het warm was flippen, en stuurde de benzine pomp niet meer aan.
        Dus met 2 draadjes en wat stekkers een brugje gemaakt, en vroem………daar ging die weer.

        Dus zoiets zou jij ook moeten doen, zorgen dat je apertuur bij hebt zodat je gelijk dingen kunt meten.
        Want die is zo’n probleem waar veel uren in (kunnen) kruipen.

        Hier nog een link van mij over een start probleem.
        https://porscheforum.be/forum/4-911/125197-hulp-gevraagd-opgelost#215353

          Massaprobleem :what: , links voor onder de kofferklep, komen een aantal massavrbindingen samen tot 1 aansluiting.

          Misschien 1 ervan slechte gecorrodeerde stekker, of slecht contact bij verbinding naar chassis…

          Soms wel, soms niet, heeft dikwijls te maken met slechte massa… En kleine overgangsweerstanden kunnen al een wereld van verschil maken…

            Klinkt als een “rot-contact”, mss eens checken of een van de aardpunten geoxideerd en/of los zit (schroef losgetrild…)… 😐 🙁 …kan idd een vervelende zijn, success… :salut: :driver:

              Pfffff…. Dit wordt een moeilijke :think:
              Daarstraks alle zekeringen eens overlopen, nr 6 van de benzinepomp zat wat los ?
              Wat contactspray op de overige zekeringen.
              De DME relais voor de zekerheid vervangen.
              Start die toch wel zeker ! Stilgezet, terug gestart, toerke gedaan, stilgezet en terug gestart , weer toerke gedaan en hij rijdt als vanouds :up: Niks inhouden stotteren of wat dan ook. Ikke content . Daarnet voor mijn gemoedsrust toch maar weer eens gestart (1 Mei rally)…………Stotterend in gang, daarna niks meer :bounce:
              De ene moment start en rijdt hij feilloos , het andere moment weigert hij aan te slaan . Ik weet het effe niet meer :think: Iemand suggesties ?

                adhv van DIT deel uit de Bentley WSM “trouble shooting fuel supply” zou het moeten lukken

                  @ Mush: DME gewoon vervangen door een nieuw reserve exemplaar: No Go :what:


                  @Wim
                  : Hoe controleer ik het best of er benzine tot bij de motor geraakt en of de benzinepomp al dan niet de boosdoener is ?
                  PS : ik hoor de benzinepomp tussen de voorwielophanging niet zoemen, MAAR, ik heb die daar NOOIT horen zoemen. Al dikwijls op gelet omdat ik anderen daar vaak over hoor praten :think:

                  Wim

                    Daar mag ook geen benzine inzitten, is je ontluchting van tank.

                    Meestal DME relais. pomp of hall gevers. 💡

                      Hoe heb je DME relais gecheckt?
                      Probeer ‘t es met die drie draadjes… :salut:

                      Klik…

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.