Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Carrera GTS
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
2 februari 2015 om 23:45
Ik was vandaag wat aan het surfen op autoscout en er staan nogal wat GTS’n te koop. O.a. drie bij Powercars in Loppem en bv deze klik *luv
Ik vind ze absoluut wel wat hebben (en dat is een eufemisme) zo met die brede kont, velgen met centrallock, straffere motor, achterwielaandrijving, … :coolness:
Hoe komt het dan dat er zoveel te koop staan? Is er een probleem mee? Is het omdat het geen 4S’n zijn?
Over Powercars lees ik hier wel wat positieve dingen, dus daar wil ik wel eens gaan kijken. Enig advies?
-
MakerDiscussie
-
Indien je zekerheid wenst mbt de over rev’s kan je steeds een compressietest en een drukverliestest laten uitvoeren. Cylinders worden visueel gecontroleerd, en deze testen geven ook een (+/-) correct beeld van de staat van de kleppen.
Bij mijn 997/1 van 2006 waren er 6 ontstekingen in range 5, en deze testen uitgevoerd in PZ Hamburg hebben mijn twijfels weggenomen en ben ik tot de aankoop over gegaan.
PS een gemiddelde snelheid van 70 km/u is normaal voor duitsland en belgie. Ik baseer mij hier op de resultaten van mijn porsche en van mijn bedrijfswagen. ( autosnelweg Benelux en al zijn secundaire en dorpswegen…)Lekker ding in die kleur ! 911S in het goud vond ik nu net een mooi detail op het groen.
in het gewrapte SAMBESIGRUEN is’tie veeeel mooier dan in nachtblauw
Oké, ik kreeg ondertussen van de mensen bij Porsche Centre Antwerpen hetzelfde advies, dus de afspraak voor vanmiddag heb ik afgezegd en de zoektocht start opnieuw, zucht…
Ik ben niet echt op zoek naar een cabrio maar deze vind ik wel een leuk pakket. Zelfs de wrapping vind ik wel geslaagd ;-), maar is ook makkelijk weer te verwijderen. Enkel de type-aanduiding achteraan (911S) vind ik niet zo mooi. Ik kreeg ook al veel informatie van de handelaar, dus misschien moet ik toch maar eens gaan kijken.
Oké, ik zit hierover al een hele tijd te lezen op verschillende fora. Misschien zijn er hier ook wel draadjes over, maar het is mij op dit moment niet duidelijk hoe ik iets moet zoeken op het forum, ik kan de zoekfunctie niet meer vinden. Dit is mijn interpretatie van de gegevens:
– de laatste over revs in range 1&2 zijn recent en inderdaad een indicatie dat er vermoedelijk hard mee gereden werd. Cumulatief heeft hij 14 sec in range 1 gezeten (7300-7500 rpm) en 2,65 sec in range 2 (7500-7700 rpm)
– de laatste over rev in range 3 (7700-7900 rpm) is recenter, maar toch al weer 70u geleden en cumulatief gaat het over 1 sec
– de laatste over revs in range 4&5 zijn gelijktijdig gebeurd, ongeveer 370u geleden en cumulatief gaat het over 0,7 en 0,2 secAl bij al gaat het over ongeveer 20 sec op een totaal van 1078,5 uren, waarbij de gemiddelde snelheid dus ongeveer 50 km/u was (dat is redelijk snel in België lijkt me). Als ik het begrijp kan je range 1 bereiken door te hard door te trekken, maar zijn de andere ranges eerder het gevolg van te snel terugschakelen om te remmen op de motorrem of door verkeerd te schakelen (die range 4&5 waarden lijken daar op te wijzen).
De vraag is nu of dit automatisch betekent dat de wagen hard en slecht gereden is en ik er beter van wegloop? Of kan ik concluderen dat als hij goed draait en verder uitstekend presteert bij een testrit, er eigenlijk geen probleem is?
Ik zou HEEL ver weg blijven van deze wagen!
Als je dit rapport ziet dan is het duidelijk dat er wel heel pittig met deze wagen is gereden.
Ik had met mijn GT3 geen enkele 3/4/5 range over rev’s en ik reed serieus door op circuit.de extra PKs heeft hij wss door het X51 motorpakket (klik op de afbeelding op ze te vergroten)
de wijzerplaten kan je perfect (laten) vervangen en daar kan je heel ver in gaan 😉 zie in de topic van Monza’s GT3 en stuur hem een PB bij interesse.
wel kan ik je aanraden om in aftermarket héeeeel ver weg te blijven van D-werx of Porschedials.com uit Eindhoven; daarmee heb ikzelf slechte ervaringen!en de alle optiecodes van de 997 4S staan HIER al eens op ons forum gepost
Range 5 is 8400-9500 toeren, daar zou ik toch niet super content mee zijn. Dat is van 4e naar 3e ipv naar 5e of zoiets geweest. Porsche geeft denk ik geen garantie meer vanaf range 5, maar dat zal sowieso geen probleem zijn denk ik? Ik zou het zeker gebruiken om wat af te pingelen.
Dit onderwerp heb ik een tijdje laten rusten omdat mijn vertrouwen in deze wagen weg was en ik niet helemaal tevreden was met de aanpak van de verkoper. Ondertussen heb ik nog enkele andere 997’s gecheckt en nu is mijn belangstelling gewekt voor een pre-facelift 997 4S in een mooie kleur (seal-gray) en een sportieve uitrusting. Voor jullie er opnieuw over beginnen, het is een manueel geschakelde ;-). Toch heb ik weer enkele vraagjes:
– het is een Amerikaan, modeljaar 2007. Na 1 jaar is hij echter al in België geïmporteerd en sindsdien rijd hij hier rond. Optisch kan ik hem niet onderscheiden van een Europese. Ik kan niet zoveel vinden over de verschillen tussen een Europese en een Amerikaanse 997. De wijzerplaat van de kilometerteller staat in miles en hij heeft 380 i.p.v. 355 pk (daar heb ik geen problemen mee), maar verder weet ik het niet. Weet iemand hier meer over?
– de wijzerplaat vervangen zal wel niet zo simpel zijn, denk ik, maar anderzijds stoort het niet aangezien je toch meestal de snelheid digitaal afleest onderaan de toerenteller en dat staat in Km ’s.
– er is een perfect carfax-rapport, een carpass, ingevuld onderhoudsboekje, etc… de auto is ook uitgelezen (zie bijlage). Er zijn 295 ontstekingen in range 4, 91 in range 5 en geen enkele in range 6. Dit allemaal bijna 700u geleden, dus ik vermoed dat dit geen probleem is?
– ik heb op het internet al wat gezocht naar decoders voor de optiecodes, maar heb nog niet veel gevonden. Dit zou handig zijn om eens te zien wat er af-fabriek al op stond en wat er achteraf aan toegevoegd is. Ik vermoed dat ik dit best in een Porsche Centre zal navragen? Aangezien zijn eerste Belgische onderhoud in Antwerpen gebeurde, kan ik het daar makkelijk eens passeren.
Woensdag gaat hij op de brug en maak ik een proefritik maak me volgende bedenking: als je de bedoeling hebt om de auto enkele jaren te houden en rijden dan laat je nu een grondige keuring inspectie op de GTS. als die OK is, dan lig je toch niet wakker van de geringe Italiaanse historiek.
intussen laat je zorgen voor die ene extra stempel en de twee bijhorende facturen. en vanaf nu start je zelf met een grote beurt de gedetailleerde historie van de auto (onderhandel deze nog mee in de verkoopprijs) ook al is dit volgens de huidige KMstand niet nodig.en stel je verkoopt de auto dan toch over 5 of meer jaren, in topconditie en met de complete historiek van het voorbije lustrum/decennium; wie ligt er dan nog wakker van die magere historiek over de eerste levensjaren van deze beauté en noir?
nog een tip van Sensa911: Ik heb rond de 300 euro betaald en had met de verkopende partij, die verklaarde heel erg zeker te zijn van de kwaliteit van de *Porsche, afgesproken dat hij de kosten zou betalen indien er grotere tekortkomingen zouden zijn. Als de P in orde was zou ik de kosten van de keuring betalen. Resultaat : ik ben zelden zo content geweest om te betalen!
als je na deze argumenten nog twijfelt, dan moet je ervan weglopen en niet meer over je schouder omkijken …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.