Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Carrera GTS
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
2 februari 2015 om 23:45
Ik was vandaag wat aan het surfen op autoscout en er staan nogal wat GTS’n te koop. O.a. drie bij Powercars in Loppem en bv deze klik *luv
Ik vind ze absoluut wel wat hebben (en dat is een eufemisme) zo met die brede kont, velgen met centrallock, straffere motor, achterwielaandrijving, … :coolness:
Hoe komt het dan dat er zoveel te koop staan? Is er een probleem mee? Is het omdat het geen 4S’n zijn?
Over Powercars lees ik hier wel wat positieve dingen, dus daar wil ik wel eens gaan kijken. Enig advies?
-
MakerDiscussie
-
Maar Bones toch. Wat zit je toch allemaal te twijfelen en te doen man. Pakt uwen tricorder en scan … 😉
Trekkies Rule !
En 3 jaar verschil 2008 – 2011
Anderzijds Van Beurden is :up:
Misschien kan Filip je wel helpen in je zoektocht naar een GTS :popcorn:Neen Sensa, de batterij dat is geen probleem, wel het ontbrekende onderhoud. Ook het aanbod om retrospectief voor het stempeltje te zorgen, alhoewel vermoedelijk volledig legitiem, verhoogde mijn vertrouwen niet. Natuurlijk is het mogelijk om de facturen op te vragen en natuurlijk kan er altijd een AKK gebeuren, maar op dit moment heb ik er niet zo’n zin in.
Het idee van een 997 MKII Turbo heb ik laten varen, wegens te duur. Deze GTS voorlopig omwille van de onderhoudshistoriek en vooraleer ik daar verder actie voor onderneem wil ik bij Van Beurden gaan zien naar een 997 2S. Dat is echt een zeer complete wagen, waarvan ik vermoed dat het rijplezier (en daar gaat het om) heel dicht in de buurt ligt van de GTS en dat voor bijna 15K minder.
The Boss is back … :happy:
Voor mij is het niet duidelijk : twijfel je nu omwille van het batterij verhaal? Indien ja : blijf dan maar bij je vorig besluit, want volgens mij hebben alle recente modellen daar “last” mee.
Met andere woorden, voor een leeglopende batterij zou ik ’em echt niet laten staan. Geen duidelijke afkomst, daarvoor zou ik er wel eentje durven laten staan (en dit ondanks mijn ongeduld en altijd hevig oplaaiende verliefdheden).Ik zet “last” tussen aanhalingstekens want voor mij is het aanhangen van de lader al een mooi ritueel geworden waarvan zowel de *porsche als ikzelf van genieten. In elke gezonde relatie moet er toch wat spanning zijn niet? En zakt deze weg, dan moet je die er terug inbrengen. Sommigen doen dat druppelsgewijs via de sigarettenaanstekker, de 997 prefeert de klemmen op de juiste plaats. Ik kan het zien aan de instrumenten :sarcastisch
Godverdomme :bounce: Nu had ik mijn besluit genomen en nu doen jullie me weer twijfelen. Tof ze dat porscheforum 😀 😀 😀 😀
991 hier, en kan Sensa bijtreden. Volgens handleiding kan ie 6 weken zonder lader. Bij mij gaat ie na 2 é 3 weken aan de lader !
[quote=”Sensa911″ post=196607]Nog even aangaande je opmerking met betrekking tot de lege batterij en de druppellader. Hier zou ik mij geen zorgen om maken. Ik denk dat bijna alle bezitters van een 996,997 (weet het niet voor de 991) die deze niet dagelijks gebruiken, wel ergens een druppellader staan hebben.
Als mijn 997 4s 2-3 weken stilstaat (is tot nu toe 1 keer gebeurd :loser: ) is het bingo. Ik ben niet technisch maar blijkbaar blijft er een en ander aan electronica doorwerken ook al staat de *porsche schijnbaar te rusten in de garage.[/quote]
Otoh…
Ik heb ook al voor gehad dat:
het OHB netjes op zijn plaats ligt maar toch niet afgestempeld werd (vergeten door de garage)
het OHB dan wel ingevuld werd maar met een lagere km-stand dan de keer ervoor (foutje van de garage)Ik vraag me wel af waar dat Porsche centrum dan ligt als het op 32.000 km ligt :wtf:
All kidding aside, als je dat OPC belt krijg je met een beetje geluk het al dan niet gedane onderhoud toegestuurd.Om het op zijn Bond Zonder Naams te zeggen, dit is wat ik ga doen :
Ik denk dat je je roze bril nog op hebt. Wat begrijpelijk is als je een porsche wilt kopen. Hebben de meeste hier wel gehad inclusief mezelf :engeltje:
Ik kan verkeerd zijn maar zelfs een nieuwe porsche moet toch jaarlijks eens binnen voor een kleine checkup up en olie bij te vullen? Dan zit je aan 2x onderhoud op 4-5 jaar. Dat is nog geen volledige historie.Moest je hem kunnen kopen voor een goed prijsje en de AKK is positief. Dan kan je het wagen.
Maar is toch een beetje vaag allemaal, persoonlijk zou ik toch nog even rondkijken. Wie heeft er zijn OHB nu niet in de wagen liggen?Wel…. er is vanmorgen wat over en weer gemaild en blijkbaar zou het ontbrekende onderhoud in een Porsche Center gebeurd zijn op 32K km, maar niet afgestempeld omdat de bestuurder het boekje niet bij had. Dat kan in retrospect nog gecorrigeerd worden 😈
Ik kan natuurlijk altijd nog vragen om de facturen van de onderhoudsbeurten op te vragen of om een officieel document van het betreffende Porsche Center over de onderhoudshistoriek. Dat gecombineerd met een gunstige AKK zou het beeld wat kunnen veranderen, of ben ik hier te naïef?in italie lukt niet wat voor ons vanzelfsprekend is. maar een antwoord dat niet het verhoopte resultaat oplevert blijft een correct antwoord. tnx voor de logische uitleg Sensa !
Om op je vraag te antwoorden Deepee … neen …
Je hebt 2 redenen die elkaar onderling versterken. Enerzijds heb je een hele strenge privacy wetgeving die verbiedt om, zonder mandaat van de betrokkene (in dit geval de eigenaar op het moment van de uitgevoerde werkzaamheden) gegevens aan derden te verstrekken.
Anderzijds heb je rond elke dealer een groot aantal “erkende werkplaatsen”. Zij zijn door *porsche erkend om werken, herstellingen en dergelijke meer, uit te voeren aan hun auto’s, maar maken geen deel uit van *Porsche. Dus zij gebruiken ook niet een centrale database waar alle werkzaamheden die worden uitgevoerd aan een bepaalde wagen, worden bijgehouden.
Bovendien zijn zij niet geinteresseerd om een database te gebruiken, want zij willen toch nog wat onafhankelijkheid van *porsche . Deze zou dan onmiddellijk kunnen weten hoeveel “piraatstukken” deze erkende werkplaatsen gebruiken. Maar anderzijds worden de erkende werkplaatsen beschermd door Europese wetgeving en kunnen zij door *porsche niet verplicht worden om hun wisselstukken rechtstreeks bij hun te kopen.
*porsche Italia heeft wel kwaliteitscontroles, maar ik hoorde van mijn erkende werkplaats klachten hieromtrent : die controleurs kennen niks meer van de auto’s, dat zijn verkopers en/of ambtenaren die komen zien of mijn logo wel recht hangt… .
Blijkbaar was/is voor *porsche Italie (de 3de grootste markt) de investering in een Eigen dealernetwerk met volledig dealergecontroleerde werkplaatsen te groot.
[quote=”Bones” post=196531]In het onderhoudsboekje was enkel het onderhoud op 60k ingevuld. Verder kan ik niet zo direct iets bedenken 😕 [/quote]
de auto is van 02/2011. dit zou de fabrieksgarantie wel eens negatief kunnen beïnvloeden, terugroepacties, … ik heb toch m’n twijfels bij dit verhaal voor zo’n nieuwe auto.
kan je in Italië in een OPC binnenstappen en vragen obv het chassisnummer naar de onderhoudsbeurten uitgevoerd als ze in het porsche netwerk gebeurd zijn?H e l e m a a l m e e e e n s ! :salut:
Alleen zou ik gaan voor de cabrioversie, maar dat moet iedereen maar voor zichzelf beslissen.
Bovendien ooit in het Hoge Noorden een dagje gaan driften op het ijs met een 997 GTS, inderdaad handgeschakeld en met alcantara. Uitstraling van het interieur helemaal mijn goesting en inderdaad toch nog wat anders dan mijn 997… ik zou nog goesting gaan krijgen om toch te veranderen :coolness:
Met AKK weet je zoieso (veel) meer. Maar als ik in jou plaats was, zou ik rustig verder zoeken naar een exemplaar zonder losse kantjes. Het is tenslotte heel wat geld. Naar herverkoopbaarheid speelt dit ook mee hoor. Elke week/maand komt er wel een nieuwe te koop te staan. Haast in het kopen van een porsche is een slechte raadgever.
Persoonlijk zou ik een belgische, nederlandse of duitse wagen zoeken. Geen geïmporteerde, zeker niet zonder/half OHB. Meer kans op een eerlijke wagen en deze landen hebben een betere reputatie in het onderhouden van hun wagen dan de zuiderse.
Een 911 van 2011 moet in mijn ogen dealer onderhouden zijn met volledige historie beschikbaar.Ik heb geen glazen bol, maar als je de productienummers ziet van de GTS kan deze later mogelijk wel nog een van de meest waardevolle 997’s worden naast de GTx’en. Zou dan wel ook de manuele met alcantara zetels en centerlocks nemen
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.