Carrera GTS

  • Maker
    Discussie

  • Eric Gheuens
    Deelnemer

      Ik was vandaag wat aan het surfen op autoscout en er staan nogal wat GTS’n te koop. O.a. drie bij Powercars in Loppem en bv deze klik *luv

      Ik vind ze absoluut wel wat hebben (en dat is een eufemisme) zo met die brede kont, velgen met centrallock, straffere motor, achterwielaandrijving, … :coolness:

      Hoe komt het dan dat er zoveel te koop staan? Is er een probleem mee? Is het omdat het geen 4S’n zijn?

      Over Powercars lees ik hier wel wat positieve dingen, dus daar wil ik wel eens gaan kijken. Enig advies?

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
      • Oké Sensa, die opmerking zal ik uit mijn hoofd schrappen.

        Als ik even abstractie maak van de PDK, zou het uitvoeren van een AKK in een onafhankelijk Porsche Center het probleem van het onderhoudsboekje opvangen?

          Nog even aangaande je opmerking met betrekking tot de lege batterij en de druppellader. Hier zou ik mij geen zorgen om maken. Ik denk dat bijna alle bezitters van een 996,997 (weet het niet voor de 991) die deze niet dagelijks gebruiken, wel ergens een druppellader staan hebben.

          Als mijn 997 4s 2-3 weken stilstaat (is tot nu toe 1 keer gebeurd :loser: ) is het bingo. Ik ben niet technisch maar blijkbaar blijft er een en ander aan electronica doorwerken ook al staat de *porsche schijnbaar te rusten in de garage.

            ook ik sluit me hier bij aan, km stand weet je nooit echt, onderhoudsboekje zegt niet altijd de waarheid maar wanneer het er zelfs niet bij is bij een recente wagen :think: daar is meestal wel een reden voor, ben mss te voorzichtig maar ik zou het wel weten, ken Van Beurden niet maar als ik zou moeten kiezen tussen een *porsche garage,mensen die ganser dagen niet anders doen dan aan Porsche werken en er ook alle materiaal voor hebben en iemand die luxewagens van alle merken verkoopt en ze blijkbaar vaak in Italië gaat zoeken, dan is mijn keuze ook snel gemaakt. het gaat hier tenslotte over vèèl centen dus laat je niet enkel leiden door de emotie want anders zou het zoals voor vele *porsche rijders wel eens lijden kunnen worden :bounce:

              Wel… na er een nachtje minder goed over geslapen te hebben, was ik eigenlijk min of meer tot dezelfde conclusie gekomen.
              Als ik de meerprijs van een GTS tov een S wil betalen, dan moet ik minstens een goede onderhoudshistoriek hebben. Toegegeven, het is een vette wagen, maar eigenlijk zijn het vooral stijlvolle, optische aanpassingen tov een S. Om echt te genieten van de extra paardenkrachten, moet je er waarschijnlijk een behoorlijk illegale rijstijl op na houden. Voor de AKK heb ik eigenlijk zelf geen tijd en misschien kan ik dat wel uitbesteden, maar dan nog blijf je met dat onderhoudsboekje zitten.
              Twee dingen spelen ook mee:
              1. Toch de PDK. Mijn DD is een audi met een automaat met dubbele koppeling en alhoewel zeer efficiënt is het ook een beetje saai. Ik had er gisteren met de GTS geen waauw-gevoel over. Geen probleem op een daily, maar voor een weekendwagen mag het wat meer opwindend zijn, een manuele bak dus.
              2. Voor de proefrit bleek de batterij plat te staan. Dat was natuurlijk snel opgelost met een booster, maar dan werd de opmerking gemaakt dat dit een probleem is dat alle Porsches hebben. Je moet veel rijden of hem aan een druppellader hangen. Kijk, dat ik mijn 3.2 aan een druppellader hang, lijkt me normaal, maar bij een Porsche uit 2011? Misschien klopt het wel, maar in mijn hoofd gingen onmiddellijk alle waarschuwingslampjes knipperen.

              dus: zo snel mogelijk proberen om tot bij Van Beurden te geraken om de 997 2S te gaan bekijken en/of eventueel verder zoeken naar een manuele 997 GTS. In Europa staan 45 GTS’n te koop, waarvan slechts 10 met een manuele bak en geen enkele zwarte. Dat wordt dus niet eenvoudig

              Alvast bedankt aan ieder voor de behulpzame commentaren

                Italiaanse boekjes zijn op zich ook al niet veel waard…. Don’t ask me how I know. Ook niet op recente wagens!
                Niets tegen Italië of Italianen en niets beter dan la dulce vita maar hun exportwagens….een gewaarschuwd man….

                  als je dit geld (uit eigen zak) uitgeeft aan een auto, waarom zou je dan nog een paar honderd euro en moeite proberen sparen door een AKK te skippen; zeker als je weet dat het een italiaan met een mager onderhoudsboekje is :think:
                  maar laat die dan wel uitvoeren bij een “onafhankelijke” garage. er is HIER op PF nog niet zo lang geleden een rubriek gepasseerd van iemand die zelf kon bepalen wat en wat niet gecontroleerd werd (omdat hij heel wat zelf kon doen) bij zo’n keuring. ik heb bij raes geen belang en om in de buurt te blijven, informeer ook eens bij OPC Mechelen of ze daar je cilinders endoscopisch willen/kunnen checken 💡 de ‘red zones’ van het toerentalbereik zullen ze allemaal wel kunnen uitlezen en geeft ook al een goed beeld hoe er met de auto is omgesprongen.

                  zoals altijd wordt het wel op prijs gesteld wanneer je je ervaringen en pittige details hier achteraf deelt. wat te privaat is bepaal je zelf.

                    Er zijn heel eerlijke Italianen en er zijn minder eerlijke Italianen.

                    In Italie kunnen km standen probleemloos teruggedraaid worden. Er is geen enkele controle daarop.

                    Ik Zou toch ook een AKK aanbevelen, dat weet je tenminste hoeveel uren hij gedraaid heeft. Weet ook dat de gemiddelde snelheid in Italie een heel stuk hoger ligt dan in Belgie. Op de autostrada haal ik zonder echt heel snel te gaan makkelijk een gemiddelde van 100 km per uur en dit over langere afstanden van 2-300 km.

                    Als de auto uit het centrum of het zuiden van Italie komt, heeft hij al veel slechte wegen gezien wegens achterstallig onderhouden … hoge staatsschuld.

                    Wel kanp ding zo’n GTS maar ik dacht dat het interieur volledig in alcantara was, blijkbaar heb ik het mis.

                    Succes met de zoektocht!!!

                      Een oldtimer 911 zonder onderhoudsboekje begrijp ik.
                      Heb geen ervaring met recente porsches. Maar een 911 van 3-4 jaar oud met 80k en enkel 1 stempel in het onderhoudsboekje lijkt me toch wat vreemd. AKK zou ik toch overwegen hoor, ook bij een recente. Is de kost nu niet he.

                        Ik wist niet dat die GTS een diesel was….. :happy:
                        Goh, die aankoopkeuring. Zou ik niet laten doen in dit geval.
                        Maar jij moet zien waar je je goed bij voelt, hé.

                          Oké, vanmiddag ben ik dus naar deze gaan kijken en proefgereden. Hij komt uit Italië, zoals blijkbaar ongeveer al hun Porsches.
                          Pro:
                          Ziet er beestig goed uit 😎
                          Toch wel een leuk pakket zo’n GTS
                          Fantastisch rijgevoel ondanks/dankzij PDK :engeltje:
                          en dit lijstje kan ik veel langer maken…

                          Contra
                          Meerprijs tov een gewone S toch ongeveer 15K€
                          In het onderhoudsboekje was enkel het onderhoud op 60k ingevuld
                          Verder kan ik niet zo direct iets bedenken 😕

                          Ik had ook een goed gevoel bij Powercars. Goede uitleg over de wagen en hun filosofie. Een proefrit was vanzelfsprekend. Een AKK is geen enkel probleem.

                          Ik heb mijn hart laten spreken en een optie genomen, maar ik heb nog wat vragen:
                          Zouden jullie een AKK laten doen bij een wagen die van bij Powercars komt, gezien hun reputatie en de “Powercars approved” garantie?
                          Zou een GTS echt meer waardevast zijn dan een ‘S’?
                          Moet ik van het onderhoudsboekje een punt maken?

                          Ik heb nu enkele dagen bedenktijd en hopelijk kan ik deze nog gaan bekijken tegen het weekend

                          ken

                            leuk om de cijfers te weten.
                            als je zo’n wagen hebt staan, dan ga je die volgens mij niet zo vlug verkopen.

                            de GTS heeft toch iets, maar de turbo blijft ook beestig, zoals mush al zei.

                            succes met je zoektocht en hou ons zeker op de hoogte.

                              Da valt nog serieus mee kwa aantallen…
                              Nen 997 GTS in cabrio is toch eerder zeldzaam op 2e hands sites.

                                Volgens een draadje op Rennlist.com:
                                997 Carrera GTS total: 6.747
                                997 Carrera GTS Coupé: 2.656
                                997 Carrera GTS Cabrio: 1.813
                                997 Carrera 4 GTS Coupé: 1.321
                                997 Carrera 4 GTS Cabrio: 957

                                  Eens vlug gekeken naar de 997 GTSen bij Powercars.
                                  2witte en 1zwarte 997 GTS, maar wel alle 3 PDK… Dus daar miet je al niet in kiezen 😀

                                  Hoeveel 997 GTS en zouden er eigenlijk geproduceerd zijn?

                                    Ik ben nu vooral aan het rondkijken: vorig weekend naar een zwarte 997 Turbo (PDK :engeltje: ) in PC Antwerpen, morgen naar een GTS en als ik nog tijd heb rijd ik naar Retie om naar deze te gaan kijken. Alle opties zijn nog open, alleen 997 MKII staat wel vast. Ik vrees dat de grote prijsverschillen ook niet onbelangrijk zijn, tussen al die modellen zit telkens zo’n 10K€ 😕

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.