Carrera GTS

  • Maker
    Discussie

  • Eric Gheuens
    Deelnemer

      Ik was vandaag wat aan het surfen op autoscout en er staan nogal wat GTS’n te koop. O.a. drie bij Powercars in Loppem en bv deze klik *luv

      Ik vind ze absoluut wel wat hebben (en dat is een eufemisme) zo met die brede kont, velgen met centrallock, straffere motor, achterwielaandrijving, … :coolness:

      Hoe komt het dan dat er zoveel te koop staan? Is er een probleem mee? Is het omdat het geen 4S’n zijn?

      Over Powercars lees ik hier wel wat positieve dingen, dus daar wil ik wel eens gaan kijken. Enig advies?

    15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 77)
      • Een ducktail op een GTS en je bent al een heel eind :drink: 😀

          Persoonlijk vind ik de Turbo net ietsje vetter.
          Centrale moer en opties zoals PCCB zou ik niet hoeven,tenzij mijn bankrekening dat aankan in geval van problemen.

          Eender welke 997 ik zou kopen, ik zou me waarschijnlijk toch niet kunnen houden om er één der grootste Kelly’s ooit van te maken en het kraam volledig om te bouwen naar een sport classic, but that’s just me :first:

            Ik heb ondertussen wat gelezen en reviews bekeken. Als ik het goed heb, hebben ze op het einde van de levenscyclus van de 997 nog de carrera GTS in het leven geroepen. Alleen hebben ze dat zo goed gedaan, dat hij unaniem goed bevonden werd en dus ook de 991 GTS in het gamma gebleven is. Dat begint dus serieus te kriebelen bij mij, want hij is wat pittiger dan een “gewone” 997S en redelijker dan de 997 Turbo waar ik eigenlijk naar op zoek was. Luxekeuzes 😕 🙄

            Wat denken jullie echter van de center lock velgen? Wel :coolness: , maar toch een pain in the :ass: ?? Ik ben wel niet van plan om echt circuit te gaan rijden, maar een lekke band onderweg is eigenlijk al een probleem, tenzij je het juiste materiaal aankoopt en altijd bij hebt? Ik heb wel een goede pech-verzekering, maar meer dan de wagen naar een Porsche center brengen zullen die niet kunnen doen.

              [quote=”Bones” post=196230]BernieDC schreef:

              Ik heb enkele jaren geleden een witte GTS gehad en het is echt een fantastische wagen.

              En hoe rijdt dat dan? Voldoende koppel om rustig met de vrouw naar de stad te gaan of eerder nerveus en vragend om hogere toerentallen? Eerder carrera S of eerder GT3?[/quote]

              Je kan perfect rustig cruisen en je hebt altijd voldoende koppel. Deze wagen was voor mij in 2011 een bom van 408 pk want ik kwam van de “gewone” Carrera (345 pk). Verschil was groot, dat weet ik nog. Hij zit perfect tussen een Carrera S en een GT3, letterlijk en figuurlijk.

              PDS

                Stuur maar een pm tegen dan :up:

                Veel beterschap 😀

                PB

                  Zodra ik hersteld ben neem ik je voorstel graag aan. 😉

                  PDS

                    PatrickB, altijd welkom he :up:

                    kan je gelijk de GT3 wielen op uw machine proberen :drink:

                    PB

                      Ik heb nog nooit in een *porsche gereden die “nerveus” aanvoelde, dat is net de kracht van een *porsche
                      relaxed en gemoedelijk cruisen als het moet en gaan als een banaan als het er op aankomt.

                      Echt een allemans vriendje en uiterst geschikt als boodschappenwagen voor of met moeder de vrouw. 😎

                      Eerlijkheidshalve erbij vermelden dat ik nog geen GT2-3 heb mogen testen. *hint* :coolness:

                        BernieDC schreef:

                        Ik heb enkele jaren geleden een witte GTS gehad en het is echt een fantastische wagen.

                        En hoe rijdt dat dan? Voldoende koppel om rustig met de vrouw naar de stad te gaan of eerder nerveus en vragend om hogere toerentallen? Eerder carrera S of eerder GT3?

                          wat de garage Powercars betreft, heb ik geen klagen. Correcte service.

                            het ombouwen naar wielmoeren 5 x 130 is ook niet echt goedkoop (hier op het forum al eens gepasseerd)

                              Oei precies een dure zaak dat central lock systeem :wtf:

                                Ik heb enkele jaren geleden een witte GTS gehad en het is echt een fantastische wagen. Heeft de brede kont ook van de 4 maar bij mij was het wel degelijk een Carrera 2 GTS. Uiteindelijk verkocht maar lang spijt van gehad….Dat er nu enkele te koop staan is eerder toeval denk ik. Prijzen zijn wel gezakt sinds 2011 maar lijken nu te stabiliseren tssn de 60 en de 70k ongeveer, afhankelijk van aantal km en dergelijke.
                                Ik had een PDK die razend snel schakelde maar je kan evenveel plezier hebben aan een manuele. Deze keuze is persoonlijk…

                                  Dat er zoveel te koop staan denk ik dat toeval is. Een paar maanden geleden ook het aanbod zitten opzoeken in BE en NL, en was op 1 hand te tellen. Op mobile.de staan momenteel 59 gts van de +1000 997’s

                                  Ben Zelf ook grote fan! Wil er over enkele jaren ook eentje hebben staan om ook wat circuit mee te doen.
                                  Omtrent de centerlocks lopen de meningen wel uiteen. Er zijn blijkbaar wel een paar issues mee geweest de laatste jaren. Porsche heeft in 2013 de service intervals ook sterk verhoogd voor track use. Als je deze volgt wordt het wel prijzig. Ik heb allesinds geen ervaring mee, iemand hier wel?

                                  Porsche Center Lock ISSUE

                                  Oja, en uiteraard een manuele :mrgreen:

                                    Eigenlijk gaat het over de carrera GTS, niet de PDK 😕

                                  15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 77)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.