Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › carrera of carrera 4
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door
targaake.
-
MakerDiscussie
-
26 januari 2010 om 01:19
Ik wil me een nieuwe 997 met pdk aanschaffen.
Echter geraak ik er niet uit of ik voor de carrera of voor de carrera 4 ga.
Het is mijn eerste porsche en ik heb geen ervaring met echte sportwagens, wel leg ik jaarlijks ongeveer 80.000 km af met een bmw diesel…Graag jullie kenners advies.
Bedankt.
-
MakerDiscussie
-
Bevestig hierbij de post van 917.
Met Pasm, die nu standaard op de 4S staat, is het comfort in normale stand met de ’19 best te pruimen.
De sport/sportplusstand is te vergelijken met de vering van de vooroorlogse trams maar is dan ook super eerlijk. 😉Kiezen is altijd moeilijk. Grootste verschillen zijn de 4 wiel aandrijving, de Carrera 4 heeft ook een breder achterwerk en de kofferruimte is iets kleiner.
Ikzelf heb voor de Carrera 2 gekozen omdat ik nog een Mercedes heb voor als het weer echt slecht is.PASM is een must, zeker als je 19″ velgen hebt. In de gewone stand is de vering zachter dan een vering zonder PASM, sport is hard zonder onaangenaam te worden.
Ik heb mijn Carrera 2 nu juist 1 jaar, 22.000 km gereden en nog altijd super tevreden.
Groeten, Frank.
Als jol178 eerder circuitgebruik + kortere ritjes voorziet lijkt me de 2 aangewezen. De ware aard van het beest geeft zich dan bloot. 😈
Heb zelf geopteerd voor de targa 4 omwille van z’n dagelijkse inzetbaarheid. Deze winter heb ik me reeds goed geamuseerd op de sneeuw.
Alleen sneeuwhoogte moet beperkt blijven anders even handig of zelfs beter dan m’n vorige auto, een touareg.Anoniem27 januari 2010 om 22:11Wat moet dat dan niet zijn met een 4×4 8)
[size=85:3p5wgepx]Edit by Mod : Even de volledige quote van de bovenstaande post weggehaald .[/size]
[quote=”fdeville”:2eurzywb][quote=”Alexx”:2eurzywb]Deze wagen heeft zoveel grip dat ik niet snap waarom mensen een ‘4(s)’ nodig hebben.[/quote]
Voor als het sneeuwt misschien 😉 [/quote]
Mijn vader gebruikt de Porsche dagelijks, ook met winterweer en ik kan u garanderen
dat het zelfs met achterwielaandrijving voortreffelijk gaat in de sneeuw 😉Anoniem27 januari 2010 om 00:17[quote=”Alexx”:2mdzfwl1]Deze wagen heeft zoveel grip dat ik niet snap waarom mensen een ‘4(s)’ nodig hebben.[/quote]
Voor als het sneeuwt misschien 😉
Ik heb tot nu toe ook altijd C4 genomen, met in het achterhoofd de betere wegligging op nat wegdek of als er sneeuw ligt. Echter in de praktijk moet ik vaststellen dat ik alleen met de wagen rij als het droog is…dus misschien wordt mijn volgende een C2 omdat ik nu niet het gevoel heb dat ik iets aan de vierwielaandrijving heb. De keuze hangt dus denk ik af van de omstandigheden waarin je de wagen wil gebruiken en je rijstijl.als ik dan toch aan het vragen ben…
PASM wel of niet ?
GroetIk zou de Carrera 2 aanraden, achterwiel dus .
Wij hebben zelf ook een 997 met pdk en echt.. subliem .
Deze wagen heeft zoveel grip dat ik niet snap waarom mensen een ‘4(s)’ nodig hebben.Meer info over uitrusting,etc ? 🙂
[quote=”norm”:3v3cvxo4]op circuit rijden we met een achterwielaandrijving[/quote]
gije wel ja
ikke nie zenneik gebruik de Plaese Safe Me knop 8) 8)
Ik rij nu met een bmw X en ben dus vierwielaandrijving gewoon.
Porsche moet dienen om naar mijn bedrijf te rijden (18km per dag) en te “spelen”.
Verre verplaatsingen naar klanten en met gezin zullen met de bmw gebeuren…Ik woon op 200 meter van het circuit in Zolder en zal dat ook proberen onveilig te maken…
Ik wil meerdere rijstages gaan volgen en regelmatig een circuit opzoeken.Ik twijfel dus tussen de twee- en vierwielaangedreven uit veiligheidsoverwegingen maar krijg nogal verschillend advies (ook bij de porsche dealer)
Blijkbaar moet de wegligging ook bij een tweewielaangedreven porsche al super zijn.Volgende week ga ik beide testrijden, ik hoop dat het dan al wat duidelijker wordt.
Bedankt voor jullie advies.
met vierwielaandrijving minder kans op overstuur (zie motor vanachter)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.