carrera of carrera 4

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 carrera of carrera 4

• Maker
    Discussie
  • Ik wil me een nieuwe 997 met pdk aanschaffen.
    Echter geraak ik er niet uit of ik voor de carrera of voor de carrera 4 ga.
    Het is mijn eerste porsche en ik heb geen ervaring met echte sportwagens, wel leg ik jaarlijks ongeveer 80.000 km af met een bmw diesel…

Graag jullie kenners advies.

Bedankt.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Bevestig hierbij de post van 917.
      Met Pasm, die nu standaard op de 4S staat, is het comfort in normale stand met de ’19 best te pruimen.
      De sport/sportplusstand is te vergelijken met de vering van de vooroorlogse trams maar is dan ook super eerlijk. 😉

917

Kiezen is altijd moeilijk. Grootste verschillen zijn de 4 wiel aandrijving, de Carrera 4 heeft ook een breder achterwerk en de kofferruimte is iets kleiner.
        Ikzelf heb voor de Carrera 2 gekozen omdat ik nog een Mercedes heb voor als het weer echt slecht is.

PASM is een must, zeker als je 19″ velgen hebt. In de gewone stand is de vering zachter dan een vering zonder PASM, sport is hard zonder onaangenaam te worden.

Ik heb mijn Carrera 2 nu juist 1 jaar, 22.000 km gereden en nog altijd super tevreden.

Groeten, Frank.

Als jol178 eerder circuitgebruik + kortere ritjes voorziet lijkt me de 2 aangewezen. De ware aard van het beest geeft zich dan bloot. 😈
          Heb zelf geopteerd voor de targa 4 omwille van z’n dagelijkse inzetbaarheid. Deze winter heb ik me reeds goed geamuseerd op de sneeuw.
          Alleen sneeuwhoogte moet beperkt blijven anders even handig of zelfs beter dan m’n vorige auto, een touareg.

Anoniem

Wat moet dat dan niet zijn met een 4×4 8)

[size=85:3p5wgepx]Edit by Mod : Even de volledige quote van de bovenstaande post weggehaald .[/size]