carrera of carrera 4

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 carrera of carrera 4

  • Maker
    Discussie
  • Ik wil me een nieuwe 997 met pdk aanschaffen.
    Echter geraak ik er niet uit of ik voor de carrera of voor de carrera 4 ga.
    Het is mijn eerste porsche en ik heb geen ervaring met echte sportwagens, wel leg ik jaarlijks ongeveer 80.000 km af met een bmw diesel…

    Graag jullie kenners advies.

    Bedankt.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Bevestig hierbij de post van 917.
      Met Pasm, die nu standaard op de 4S staat, is het comfort in normale stand met de ’19 best te pruimen.
      De sport/sportplusstand is te vergelijken met de vering van de vooroorlogse trams maar is dan ook super eerlijk. 😉

      917

        Kiezen is altijd moeilijk. Grootste verschillen zijn de 4 wiel aandrijving, de Carrera 4 heeft ook een breder achterwerk en de kofferruimte is iets kleiner.
        Ikzelf heb voor de Carrera 2 gekozen omdat ik nog een Mercedes heb voor als het weer echt slecht is.

        PASM is een must, zeker als je 19″ velgen hebt. In de gewone stand is de vering zachter dan een vering zonder PASM, sport is hard zonder onaangenaam te worden.

        Ik heb mijn Carrera 2 nu juist 1 jaar, 22.000 km gereden en nog altijd super tevreden.

        Groeten, Frank.

          Als jol178 eerder circuitgebruik + kortere ritjes voorziet lijkt me de 2 aangewezen. De ware aard van het beest geeft zich dan bloot. 😈
          Heb zelf geopteerd voor de targa 4 omwille van z’n dagelijkse inzetbaarheid. Deze winter heb ik me reeds goed geamuseerd op de sneeuw.
          Alleen sneeuwhoogte moet beperkt blijven anders even handig of zelfs beter dan m’n vorige auto, een touareg.

          Anoniem

            Wat moet dat dan niet zijn met een 4×4 8)

            [size=85:3p5wgepx]Edit by Mod : Even de volledige quote van de bovenstaande post weggehaald .[/size]

              [quote=”fdeville”:2eurzywb][quote=”Alexx”:2eurzywb]Deze wagen heeft zoveel grip dat ik niet snap waarom mensen een ‘4(s)’ nodig hebben.[/quote]
              Voor als het sneeuwt misschien 😉 [/quote]
              Mijn vader gebruikt de Porsche dagelijks, ook met winterweer en ik kan u garanderen
              dat het zelfs met achterwielaandrijving voortreffelijk gaat in de sneeuw 😉

              Anoniem

                [quote=”Alexx”:2mdzfwl1]Deze wagen heeft zoveel grip dat ik niet snap waarom mensen een ‘4(s)’ nodig hebben.[/quote]
                Voor als het sneeuwt misschien 😉
                Ik heb tot nu toe ook altijd C4 genomen, met in het achterhoofd de betere wegligging op nat wegdek of als er sneeuw ligt. Echter in de praktijk moet ik vaststellen dat ik alleen met de wagen rij als het droog is…dus misschien wordt mijn volgende een C2 omdat ik nu niet het gevoel heb dat ik iets aan de vierwielaandrijving heb. De keuze hangt dus denk ik af van de omstandigheden waarin je de wagen wil gebruiken en je rijstijl.

                  als ik dan toch aan het vragen ben…
                  PASM wel of niet ?
                  Groet

                    Ik zou de Carrera 2 aanraden, achterwiel dus .
                    Wij hebben zelf ook een 997 met pdk en echt.. subliem .
                    Deze wagen heeft zoveel grip dat ik niet snap waarom mensen een ‘4(s)’ nodig hebben.

                    Meer info over uitrusting,etc ? 🙂

                      [quote=”norm”:3v3cvxo4]op circuit rijden we met een achterwielaandrijving[/quote]

                      gije wel ja
                      ikke nie zenne

                      ik gebruik de Plaese Safe Me knop 8) 8)

                        op circuit rijden we met een achterwielaandrijving

                          ik zou gaan voor de 4
                          ik heb er zelf eentje

                            Ik rij nu met een bmw X en ben dus vierwielaandrijving gewoon.
                            Porsche moet dienen om naar mijn bedrijf te rijden (18km per dag) en te “spelen”.
                            Verre verplaatsingen naar klanten en met gezin zullen met de bmw gebeuren…

                            Ik woon op 200 meter van het circuit in Zolder en zal dat ook proberen onveilig te maken…
                            Ik wil meerdere rijstages gaan volgen en regelmatig een circuit opzoeken.

                            Ik twijfel dus tussen de twee- en vierwielaangedreven uit veiligheidsoverwegingen maar krijg nogal verschillend advies (ook bij de porsche dealer)
                            Blijkbaar moet de wegligging ook bij een tweewielaangedreven porsche al super zijn.

                            Volgende week ga ik beide testrijden, ik hoop dat het dan al wat duidelijker wordt.

                            Bedankt voor jullie advies.

                              met vierwielaandrijving minder kans op overstuur (zie motor vanachter)

                                Als het enkel als hobbywagen is zou ik gaan voor de Carrera .
                                Wil je er alle dagen mee rijden (ook winters) zou ik voor de 4 gaan

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.