Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Carrera of turbo spoiler
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 2 maanden geleden door
John.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Die gele carrera heeft wel wat maar is volgens mij geen Nr.106 Talbot Yellow ?
Aarg ,het lukt me niet om hier een afbeelding te plaatsen 👿 🙄
Ik kwam gisteren een site tegen waar hier heel wat info met foto’s over te vinden was maar die ben ik ondertussen alweer kwijt. 😐
Daar werd nog een onderscheid gemaakt tussen de vroege turbo (zoals die van Guy) en de carrera spoiler.
De vroege carrera spoiler zou dat kleine zwarte roostertje NIET hebben ?
Bij dat optisch carrera pakketje zou samen met die front lip ook nog 16 Inch. Fuchs horen in plaats van de standaard 15 Inch velgen ?Is een carrera 3.0 spoiler. Op de 1974 2.7 zat geen spoiler dus degene die een spoiler wilde nam vanaf dat de 3.0 er was er een 3.0 spoiler op. SCtjes hadden ook geen eigen spoiler dus daar zette ze toen of een 3.0 spoiler of turbo spoiler op. De 1984 carrera keeg wel de optie van een eigen carrera spoiler icm de frontlip tegen lifting.
Mijn spoilerke zal ook wel niet orgineel zijn
Is een metaalframe met polyester whaletail
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020164.jpg[/IMG]
Mvg, Guy
Peter, je hebt een van de eerste 3.2tjes. Wie weet wilde de koper perse een turbo-spoiler.
[quote=”Peter_Targa_84″ post=111471][quote=”bully” post=111420]Een 3.2 had als optie de carrera-spoiler en front-lip. ;)[/quote]
Bully, wil je daarmee zeggen dat mijn complete achterspoilertje niet origineel is? Want het is niet enkel de rubber maar de complete opbouw die moet gewijzigd worden. De carrera spoiler ligt héél wat lichter op de motorkap achteraan. Ik heb al uren foto’s aan het vergelijken geweest en zelfs Marc Noack in Duitsland gecontacteerd, zijn reply op de spoiler was: 473=Bug-und Heckspoiler
Daar was ik dus geen reet mee vooruit. Voor ik deze Turbo eraf haal en vervang door een Carrera wil ik wel 100% zeker zijn dat dit de originele setting was. :roll:[/quote]op deze site vindt je het juiste type met bouwjaar;
http://www.pocg.eu/pages/tipps-technik.php[quote=”bully” post=111420]Een 3.2 had als optie de carrera-spoiler en front-lip. ;)[/quote]
Bully, wil je daarmee zeggen dat mijn complete achterspoilertje niet origineel is? Want het is niet enkel de rubber maar de complete opbouw die moet gewijzigd worden. De carrera spoiler ligt héél wat lichter op de motorkap achteraan. Ik heb al uren foto’s aan het vergelijken geweest en zelfs Marc Noack in Duitsland gecontacteerd, zijn reply op de spoiler was: 473=Bug-und Heckspoiler
Daar was ik dus geen reet mee vooruit. Voor ik deze Turbo eraf haal en vervang door een Carrera wil ik wel 100% zeker zijn dat dit de originele setting was. 🙄+1
Een 2e motordeksel kan toch *zoveel* niet kosten? En spuiten moet je toch laten doen, ook als je van jouw motordeksel de spoiler verwijderd.Talbot Yellow is Hmmmmmmmmm :applaus:
Kan je geen tweede motordeksel laten spuiten ? Dan kan je toch naar wens wisselen. (denk ik 😳 )
Mannen laat uw kar eens fotoshoppen dan weet je het onmiddellijk of het een go or a no is 😉
@ Python, die kleur is gewoon bangelijk ! Mooi blinken, beetje lager, mooie brede fuchsen er onder en indien het zou lukken een interieur met velours in het midden. In Duitsland heb ik al enkele van dat soort wagens mogen aanschouwen en die zijn gewoon super !
7tees kleuren zijn terug in. Dit vind ik 1 van de mooiste resto projecten van het moment Click hier voor de site
Hier hetzelfde probleem maar dan anders :wtf: , bij mij staat er een carrera-vleugel op. De vorige eigenaar heeft deze er achteraf op gezet. Ik zou hem het liefst terug origineel zetten denk ik of toch niet …… Kga der eerst nog een paar keer goed over slapen. :sleep:
Ik zou ook wel een gele 911 willen maar dan een coupe de Rik Ringers uitvoering zeg maar :relaxman:
[quote=”kleinekastenteufel” post=111433]
Talbot Yellow vinden wij dan weer een sublieme kleur voor een Elfje.
Voor ons part zeker laten zo.
http://www.912registry.org/images/76/stout.jpg
:music: 😈 :music:[/quote]
Zeer mooi, en je zult waarschijnlijk uniek voor de dag komen. :first:
Ga voor Talbot Yellow zonder de Carrera striping. :relaxman: :relaxman:Beste Python,
Talbot Yellow vinden wij dan weer een sublieme kleur voor een Elfje.
Voor ons part zeker laten zo.
http://www.912registry.org/images/76/stout.jpg
:music: 😈 :music:
@ peter-targa
Ik ben er zeker niet tegen ,sommige vind ik zelfs mooier met spoiler ,sommige ook weer niet.
Ik weet niet hoe komt maar sommige hebben het en sommige niet !
Ik denk de totale combinatie ,kleur , velgen …enz moet kloppen .
Je hebt dat gevoel ook als je voor een wagen gaat kijken ,de klik moet er zijn .Spijtig is de mijne standaard 106 Talbot yellow , en dat vind ik persoonlijk nu niet bepaald de mooiste kleur voor een SC targa 😥
Ik vind ze veel mooier in de grijs of platina tinten zoals de jouwe .Hoe zit het eigenlijk als ik mijn targa een andere kleur zou geven als standaard ,zou dit veel afbraak doen in waarden ?
(of ben ik teveel off topic aan het gaan? :engeltje: )
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.