car"traag"glass

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen car"traag"glass

• Maker
    Discussie

• jos vanbaelen
    Deelnemer

Op 18/03 bracht ik mijn 993 weg om een voorste ruit te vervangen wegens steen erop op de autosnelweg . 😥 Wel glasbreukverzekering 😀 .Ik was de daaropvolgende week toch een weekje in het buitenland wegens verlof en kon het P-ke wel even missen .Dit in combinatie met een herstellingske.De typische 993-kwaal (roest onder de rubber die de onderste rand vd voorruit afsluit).
      Carglass zou de ruit er eerst komen uithalen.Na een 5-tal telefoontjes was carglass nog altijd niet langsgeweest.Ondertussen was de ruit eigenhandig eruit gehaald door de garage.Op 24/03 kreeg ik telefoon van carglass dat de nieuwe ruit nog altijd niet was besteld ❗ wegens in dat bouwjaar ergens wijziging van ruittype.Vraag was dus welke van de 2 ruiten moesten ze bestellen.Ondertussen staat de wagen dus al bijna 2 weken zonder voorruit in de garage. 👿
      Vandaag heb ik van carglass bericht gekregen dat de ruit gearriveerd is en zou geplaatst worden op ………………..woensdag 05/04.
      Carglass 24 op 24 is de slogan.Ze zouden er beter “carglass 1 ruit op 24 dagen” van maken.
      Als ikzelf als zelfstandige zo traag werk moest leveren……….
      Iemand nog zo slechte ervaring met carglass ❓

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • [quote=”jokke”:1vx0coof][quote=”Setakira”:1vx0coof]Amaai m’n voeten, vreemd, ken iemand die een nieuwe ruit heeft laten zetten voor rond de 5 à 600€.
        Kogelvrij glas gekozen misschien? 8)

Was het niet mogelijk om te onderhandelen en korting te krijgen, 993€ was misschien mogelijk 😆 [/quote]

Heb mijn beklag bij carglass gedaan wegens de abdominabele afwerking. 😯
        Vandaag is iemand van carglass komen zien.Resultaat is dat de ruit er terug uitvliegt met risico op breuk en alles is dus te herdoen.Ofwel herplaatsing van de ruit ofwel nog maar eens een nieuwe.Op kosten van carglass welteverstaan.Duur ruitje,alhoewel voor 1000,00 € mag het goed zijn.Of niet soms ❓ [/quote]

Eergisteren heeft carglass de ruit er terug uitgehaald zonder brokken te maken en opnieuw geplaatst.Deze keer stond ik er met mijn neus bovenop.Resultaat is dat ik nu wel tevreden ben. 😀

😯 😯
          Zo lang moeten wachten en dan doen ze ‘t nog slecht ook ?

Ik zou vrees ik ontploffen 😳

Heb enkel goede ervaring met Carglass, maar dat was met bedrijfswagens.
          Ter plekke alles gedaan, nooit zelf een rekening gezien…

inderdaad, wel straf dat het zo lang duurt voordat ze dat komen doen hé Jokke 😕

Maar ik heb je ruit ook gezien, was wel nodig dat het opnieuw gedaan werd…

[quote=”Setakira”:3j2kaoy0]Amaai m’n voeten, vreemd, ken iemand die een nieuwe ruit heeft laten zetten voor rond de 5 à 600€.

Was het niet mogelijk om te onderhandelen en korting te krijgen, 993€ was misschien mogelijk 😆 [/quote]

Heb mijn beklag bij carglass gedaan wegens de abdominabele afwerking. 😯
              Vandaag is iemand van carglass komen zien.Resultaat is dat de ruit er terug uitvliegt met risico op breuk en alles is dus te herdoen.Ofwel herplaatsing van de ruit ofwel nog maar eens een nieuwe.Op kosten van carglass welteverstaan.Duur ruitje,alhoewel voor 1000,00 € mag het goed zijn.Of niet soms ❓

Zonder glasbreukverzekering had ik wel beter geweten. 😀

Amaai m’n voeten, vreemd, ken iemand die een nieuwe ruit heeft laten zetten voor rond de 5 à 600€.

Was het niet mogelijk om te onderhandelen en korting te krijgen, 993€ was misschien mogelijk 😆

[quote=”Setakira”:xpqj00lk]Ach niets van aantrekken Jokke, dan heb je ondertussen ook eens van het “bijna cabrio” gevoel kunnen genieten 😀

PS. Enig idee wat de ruit kost? Zet men in een Porsche een extra stevige ruit? Vorig jaar zag ik plots tegen 150km/u een keitje omhoogspingen en op mijn voorruit afketsen, gelukkig geen schade, had vroeger met de Passat wel ander gevolg …[/quote]

Gisteren heb ik de vierwieler gehaald met nieuwe voorruit voor de ronde prijs van 1001,00 euries , 😯 geplaatst door carglass.

Bij Ethias verzekeren ze nog tegen glasbraak en je bent niet verplicht bij carglass te gaan.

heb zelf al 2 voorruiten bij mij thuis door carglass Hasselt laten vervangen en ben zeer tevreden, blijf er gewoon naast staan tot alles geplaatst is .
                      Heb de eerste keer juist moeten aandringen dat ik nieuwe rubber wou, dit is dan ook gebeurd, koste aan verzekering 700euro.

Hoe zou dat komen 😉
                        Hoeveel jaarpolisjes kost 1 voorraam ❓ 😈

Is het zo niet indien U de franchise zelf betaald, je mag gaan met
                          uw wagen waar U wil. Ik zou het wel weten????

greetz,
                          Lieven

Nb; verzekeringen willen gewoon m’n speedster niet verzekeren tegen glasbreuk!!!! 😮 o o

Carglass is idd veel te duur en ze hebben van porsche echter ook niet veel op stok zo te zien. Normaal als er hier iets niet binnen is hebben we dat op max 7 dagen binnen.
                            Luc

carglass is veel te duur voor wat ze voor u doen

heb er al redelijk veel werk van gezien onder andere de beschadigingen aan het lakwerk was die keren niet bijgewerkt met roest tot gevolg maar het hangt inderdaad af van wie u helpt in de meeste filialen is het een duivenkot dus al de goei zijn er meestal weg en veel nieuwere techniekers en laat de vakkennis te wensen over

dan nog te zwijgen over de prijs
                              maar inderdaad via een glasverzekering is er meestal maar 1 plaats waar je mag gaan en das carglass ( die krijgen volgens mij een super prijs)

want vb een 944 ruit kost er ongeveer 700 euro en die laat ik voor de helft van de prijs zetten en dat vind ik toch ongetwijfeld de moeite

Hmmm… veel hangt af waar dat steentje terechtkomt en hoe.

Denk maar aan die boxter met fazantinterieur 😉

Ik moet zeggen dat ik van Carglas wel tevreden ben. Heb op 10 dagen tijd 2 maal mijn ruit laten vervangen, eerst klein sterretje in het gezichtsveld en een week later een frans steentje tegen 190 km/h = twee mooie barsten…

Dit wel bij mijn daily driver, bedrijfswagen en goed verzekerd.
                                Die van carglass komen zelf ter plaatse om de vervanging te doen.

Ik denk dat ook veel afhangt van het filiaal. Een collega van mij heeft dan weer slechte ervaringen met carglas in Brussel…

De prijs echter is wel hoog bij carglass, als ik het zelf zou moeten betalen ging ik zeker ergens anders.

Heb geen idee hoeveel zo’n ding kost.Moet zelfs geen betaling vooraf doen.Carglass en mijn verzekering handelen dat onder mekaar af.
                                  Heb meer dan 10 jaar geleden bijna 18000 F betaald voor een voorruit van een 3.2 van 1984.Was ook een geval voor de verzekering maar toen moest ik de ruit +plaatsing eerst zelf betalen.Het was dan ook bij een andere verzekering.

Ach niets van aantrekken Jokke, dan heb je ondertussen ook eens van het “bijna cabrio” gevoel kunnen genieten 😀

PS. Enig idee wat de ruit kost? Zet men in een Porsche een extra stevige ruit? Vorig jaar zag ik plots tegen 150km/u een keitje omhoogspingen en op mijn voorruit afketsen, gelukkig geen schade, had vroeger met de Passat wel ander gevolg …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.