Cat-vervanger

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Cat-vervanger

• Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand ervaring met een cat-vervanger op een 964?
    FVD bood deze tot voor kort aan maar ze zijn helaas van hun site verwijderd. Het gaat om een 964 C2 van ’91, moet deze verplicht een catalysator hebben (keuring)? Zou namelijk de bestaande willen leeg maken en terug dicht lassen zodat ze op de autokeuring hopelijk niks merken. Heb ook ergens gelezen dat door het verwijderen van de cat de lambda-sonde een fout zou aangeven (check-engine) en dat om dit te verhelpen de motronic moet aangepast worden. Weet iemand hier iets meer van?

Alvast bedankt !

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Sinds vandaag zit de uitlaat er terug onder : bestaande cat leeg gemaakt, eerste demper vervangen door cup-pijp en een ronde BMC luchtfilter …
      vind het zeker luid genoeg … maar er zit toch merkbaar meer pit in !

Ik heb zo een van FVD steken icm met die LB2 kit
        Geen problemen mee en super sound in hoge toeren!

Wim

Bij ons staat dat vermeld op het kenteken, en zolang dat er geen vermelding opstaat kun je hem zonder problemen verwijderen. 💡

Wim, bedankt voor de tip, de site van renntech kende ik nog niet.

Dacht ook dat een cat pas verplicht is vanaf bouwjaar ’92 maar wat als er oorspronkelijk toch een cat was gemonteerd en die dan verwijderd werd.
            Heb getracht contact op te nemen met de autokeuring maar je krijgt zo’n ellendig ding met 666 keuzemogelijkheden …

Ik ben vrij zeker dat een wagen van ’91 nog geen katverplichting heeft .

Wim

Ik heb hem op mijn 3.2 zitten, lamda sonde gewoon weer aangesloten en geen problemen.
                Wil je er eentje hebben klik dan even op link.

http://www.renntech-porsche.nl/catalog/index.php?cPath=31_38_43_93

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.