Cataloguswaarde?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Cataloguswaarde?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik ben opzoek naar de catalogus (excl. Btw) waarde van mijn Porsche 944 type I van 1984.
    Waar zou ik deze kunnen terugvinden?
    Ik heb al wat gegoogled, maar vond niet direct iets terug.

Met dank
    Mario

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Hoi

Alvast bedankt voor jullie reacties 😀

Ik had deze catalogus waarde nodig omdat ik een verzekering wil aangaan en daar de verzekeringsmaatschappij naar deze cataloguswaarde vraagde, wist ik het even niet, maar blijkt dat ze deze toch niet zo belangrijk is als ik eerst dacht.

Groetjes
      Mario

kheb zelf ook al zitten zoeken
        maar niks gevonden op de beurzen

alleen als je de autojaargids hebt dat jaar kan je dat wel weten

[quote=”Manta”:1fjxgkl2]Hallo,

Ik ben opzoek naar de catalogus (excl. Btw) waarde van mijn Porsche 944 type I van 1984.
          Waar zou ik deze kunnen terugvinden?
          Ik heb al wat gegoogled, maar vond niet direct iets terug.

Met dank
          Mario[/quote]

Normaal 3000 euro en als het een echte mooie en zuivere wagen is mag je zelf tot 5500 euro gaan

Of ben je op zoek naar de cataloguswaarde van jouw wagen in 1984?

Anoniem

Er bestaat wel zoiets als de “Belgische Oldtimergids” met kwoteringen, maar de meest recente die ik heb is die van 1999-2000, en daarin staat de 944 nog niet gekwoteerd. Wel de andere, oudere modellen, tot en met de 928 en de 924. Misschien heeft iemand van het forum een recentere uitgave waarin al 944 gekwoteerd wordt.
              Maar los daarvan vraag ik me af of je daar veel belang kunt aan hechten, zeker voor “recente” oldtimers. Beter is te kijken op websites waar gelijkaardige modellen in gelijkaardige staat verkocht worden, en je daarop te baseren. Of geef misschien hier eens een beschrijving, en dat kunnen wij trachten er een prijs op te kleven.

Ik denk niet dat er nog iets als een cataloguswaarde bestaat. Misschien bij eurotax voor oudere auto’s?

Waarde op de 2de handsmarkt hangt af van de staat van de auto, uitrusting, kleur, enz…

Groet

8)

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.