catalysator vevangen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 catalysator vevangen

  • Maker
    Discussie

  • david
    Deelnemer

      hey, ik ben van plan om de cat te vervangen door een rvs sport cat maar er zijn blijkbaar 2 modellen en lege kat en ene met 100 cellen cat geeft er iemand reeds dat vervangen wat met geluid en keuring en pk eventueel omdat men 964 niet goed optrek in lage toeren en zou dit vervangen

      ik denk dat de cat nog nooit vervangen geweest is en geeft momenteel 210.000 km

      dus als iemand ENKEL de cat vervangen geeft door een soort sportcat of iet anders graag antwoord

      moet ik dan ook nog iets anders laten regelen of gewoon onder plaatsen

      is een 964 model carrera 4 3.6 van 1993 (jubi edition)

      reeeds bedankt voor te antwoorden thanks david

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • hallo heb dus de originele cat volledig open gedaan alles eruit
        en terug dicht en moet zeggen een hele verbetering :first:

        heb nu nog een vraag heb enige tijd de 3 riemen laten vervangen gewoon uit voorzorg
        maar ik denk sedert dan heb ik als de de moteur koud is enorm veel meer power[b] dan dat
        ie warm geeft[/b] alsook als ie warm geeft en ik wil hem terug starten de moteur dan terug stil valt is alsof hij geen benzine krijgt of de benzine verdamp is geeft er dat al iemand meegemaakt ❓

          Ik ben die borst-crest-avatar zooooo beu….. :think:

            heb de mijne ook laten leeg maken.rij nu toch al 3 jaar zo naar de keuring zonder problemen.
            is van bwj 92.

              De sportkat., daar kijk je gewoon dwars doorheen – en die ‘dempt’ alleen maar een beetje geluid.

              De 100 cellen-kat. heeft een element – net als je normale kat.

              … vandaar het prijsverschil.

              Ik zou eerst eens kijken of het element in je huidige kat. nog heel is .. als die gescheurd, gebroken of verbrand is – leeg (laten) halen. Kost je een klap minder dan een sportkat. en is net zo functioneel :coolness:

              [i]Zeer waarschijnlijk heb je ook een nieuwe lambda sonde nodig + kabel. Deze willen vaak niet in 1 stuk uit de kat. komen.
              Als je je huidige kat ombouwt, heb je dat probleem natuurlijk niet.[/i]

                oke dan wordt het een sport cat van rvs

                je kan er enen kopen een lege sportcat 350 euro en ene met 100 cellen in 550 euro ik heb nu een mail gestuurd waar je deze kan kopen en heb het verschil eens gevraagd of weet er iemand wat het verschil is en wat er beter is voor eventuele pk

                ik laat jullie dan weten wat juist het verschil is als ie erop staat

                  heb je sedert je de sportcat dan meer vermogen in lage toeren of is dit hetzelfde gebleven

                  Ik heb inderdaad het gevoel dat er meer vermogen is en de wagen reageert sowieso
                  vinniger.

                  En voor mij de reden om terug de sportuitlaat te laten steken is het geluid. :music:

                    ‘t blijkt maar weer dat de regels in België anders zijn dan die in NL 😉 … wanneer trekt Europa eens 1 lijn 🙄

                    [quote=”de_koen” post=131058]in princiepe mag je de kat niet verwijderen,maar normaal gaan ze er niet echt over vallen, en desnoods maak je hem enkel leeg of steek je een lege nepkat. ze kunnen er niet IN zien he…[/quote]

                    … heb ik regelmatig zo (in NL) gedaan – met de 964’s – als de kat. kapot was ➡ doorslijpen, leeg halen en dichtlassen … tot ik met ‘n 93’er ter keuring kwam 😡

                      heb je sedert je de sportcat dan meer vermogen in lage toeren of is dit hetzelfde gebleven

                        Bij mijn 993 van 1994 heb ik hier problemen mee gehad.
                        Afgekeurd zonder de cats, dan maar voor de herkeuring een uitlaat
                        met cats er opgestoken en nadien terugvervangen 😀

                          Bij mij is het de g bocht die inderdaad de einddemper vervangt.
                          Geluid is super zowel lage als hoge toeren en op de keuring geen probleem.
                          Meer power denk ik niet daar moet je meer aanpassingen voor doen.
                          Ik heb ook maar 1 uitlaat
                          Groeten peter

                            in princiepe mag je de kat niet verwijderen,maar normaal gaan ze er niet echt over vallen, en desnoods maak je hem enkel leeg of steek je een lege nepkat. ze kunnen er niet IN zien he..

                            voor de CO meting is dit geen probleem aangezien je tot 1994 3.5% stationair gemeten mag hebben en dat haal je ook zonder cat. Dus geen 4 gas meting, geen meting bij verhoogd toerental.

                            Ook attesten moet je niet hebben van de uitlaat, dit is enkel van toepassing voor wagen met een EU goedkeurinsnummer, dus met COC. vanaf 1997 ong.

                              Echt veel PK’s zal het niet opleveren …. zo’n wijziging aan de uitlaat.

                              De Cup-pipe komt in de plaats van de tussendemper die (dwars) achter de bumper zit.

                              De G-bocht komt in de plaats van de einddemper – die rechtsachter in het scherm en daar achter de bumper zit.

                              Beide zou ik niet vervangen – dat is echt te luid … mss niet voor jezelf, maar zeker voor de omgeving.

                              De meeste 964 rijders hebben een Cup-pipe gemonteerd … maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor ‘n G-bocht gaan.

                              Middendempers tik je voor weinig op de kop – einddempers worden (zijn) schaars en duur.

                              Qua geluid: elke 964 klinkt anders – ookal zet je er exact dezelfde combinatie onder aan uitlaatsysteem.

                                is dat dan de grote knalpot die wordt vervangen of hoe gaat dat

                                ik heb wel maar 1 uitlaat die uitkomt heb reeds naar afbeeldingen gekeken en zie dat er 2 zij ??

                                trekt je 964 beter op sedert dat je dat hebt of pk meer

                                  Hey
                                  Ik heb op mijn 964 een g pipe en het geluid is super 😀

                                    hey, thanks maar wat is dan het beste van de 2 welke heb ik meer pk en welk ronkt het mooist

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.