Cayenne 3.2 V6

• Maker
    Discussie
  • Ik ben ook aan het uitkijken om een cayenne 3.2 v6 te kopen ,ik wil eens een auto met ruimte binnenin en als echte porsche fan kom je dan al gauw bij een cayenne uit.
    Ik lees veel verhalen over het verbruik (topic cayenne verbruik V6)maar is er iemand hier op het forum die met een cayenne 3.2 v6 rijdt ? Kan die misschien iets over het werkelijke verbruik zeggen? Niet dat het mij van gedacht zal veranderen ik ben niet echt een kilometervreter.

7 reacties aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
    • Het is zover ik heb een cayenne 3.2 V6 gekocht,
      hij is van de 3é maand 2004 en heeft (maar) 67000 km., full option.
      Nu nog eventjes wachten tot mijn verzekeringsmakelaar uit verlof komt en dan kan ik hem eens testen. 😆

Dat klopt, mijn laadvloer is 5 a 7 cm naar boven gekomen. ik heb een 65 liter tank. Bij het horen van de naam LPG dokter lopen de koude rillingen me over de rug… heb ik al veel negatiefs van gehoord toen ik op zoek was, vraag maar eens aan terrum hier op het forum, als ik me niet vergis is hij daar ooit geweest met een mercedes… complete rampen…

en zo waren er nog enkele die me zeiden om aub daar niet te gaan…

ik ben bij motor palace terecht gekomen in beringen, de garage ziet er momenteel niet uit maar de kwaliteit en service is ongeevenaard, ze hebben pas een nieuw pand gekocht en zullen tegen 2009 verhuizen.
        zelfs in het weekend werd ik bij panne onmiddelijk verder geholpen en ik kreeg zelfs gratis een vervangwagen.

Mijn vorige wagen had een viaille of zoiets en nu zit er een prins installatie in.

Anoniem

Hoeveel liter is de tank dan? Ik heb eens geinformeerd bij “de lpg dokter” en deze zei dat de laadvloer een 7-tal cm omhoog zou komen.
          Wie heeft de installatie gedaan en welk merk van installatie is dat?

Mijn touareg is een automaat, en ja er is een extra kopkleppensmering voorzien, deze installatie kostte geplaats incl btw 3000 euro, als je een touareg of cayenne op lpi legt zonder kopsmering zijn je kleppen er binnen de 70000km aan… met kopkleppensmering zou het bijna geen negatieve invloed hebben.

Mijn gastank is ingebouwd in de ruimte van het reservewiel, ik heb dus totaal geen plaatsverlies, de vulmond van de gastank is naast de vuldop van de benzinetank geplaats achter het tankklepje, uiterlijk zie je aan mijn wagen dus niet dat hij op gas rijd.

En om op je vraag te antwoorden waarom een touareg en geen cayenne,
            mijn touareg is een lichte vracht, hij was ongevalvrij, hij had zeer weinig km’s toen ik hem kocht en ik heb hem zeer weinig betaald, ik heb gezocht achter een cayenne, maar de goedkoopste die in de buurt van de specs van mijn touareg kwam kostte het dubbel van mijn T-reg… en het enige verschil was, 27 pk meer en een iets mooier geluid… voor mij was de keuze dan snel gemaakt.

Moest ik geld genoeg hebben dan was ik voor de cayenne turbo gegaan
            8)

Anoniem

ivm die lpi, is er extra kopsmering voorzien of heb je aanpassingen gedaan omtrent kleppen? Naar het schijnt zijn 3.2’s met lpg gedoemd om de kleppen naar de ****** te helpen.
              Ben ook van plan om mijn vito binnen hier en een jaar of twee te vervangen door een 3.2 op lpg maar krijg nergens geen respons omtrent mijn vragen. So shoot it please.
              1 vraagje nog; waarom dan eigenlijk geen cayenne maar wel een VW ??

Bedankt voor je antwoord ,is je Touareg handgeschakeld?

Ik rijd met een vw Touareg 3.2 V6 en dat is voor het grootste deel dezelfde wagen, overal staan ook porsche logo’s op de onderdelen.
                  Ik heb in mijn wagen een LPI installatie laten leggen aangezien ik wel veel kms doe.
                  Mijn gemiddeld verbruik ligt momenteel op 13.6 liter/100km (vrijwel altijd cruise control autosnelweg)
                  Als ik vlot en sportief doorrijd loopt dat al eens op naar de 16-17-18 liter…

7 reacties aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.