Cayenne en panamera Hybride

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Cayenne en panamera Hybride

  • Maker
    Discussie
  • Met de benzineprijzen de dag van vandaag zou een mens al naar meer energiezuinige wagens gaan uitkijken. En voor de dieselhaters is misschien de hybride een oplossing? Wat denken jullie over deze wagens? De hybrides zijn meestal een pak duurder dan de standaard benzinemodellen. Ze zijn dan weer lichter van cilinderinhoud (een beetje minder jaarlijkse rijbelasting) en zouden vooral een pak minder verbruiken. Wat ik bij de panamera raar vind is dat daar geen PDK mogelijk is? Fiscaal gezien blijkt deze dan wel weer positiever te zijn door “maar” een kleine 160 gram CO2 uitstoot te hebben (of vergis ik mij daar in).

    Nu de benzinetank van de P vullen is juist geen 100 euro. Amper 400 kilometer later staat tank terug droog. Het is een dure hobby aan het worden als je de P bijna wekelijks moet vullen 👿

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Anoniem

      Ik zie veel water maar weinig stof 😀
      Het zal uw auto maar zijn 🙁 die schade die daar uit voortkomt 🙁

        Deze Cayenne probeert het op waterstof

        KLIKKERDEKLIK

        😈

          +1

          Wim

            vawilliam2003 schrijft:

            of misschien toch terug naar LPG.

            Dit is inderdaad de meest zuivere brandstof die niks vervuild.
            Kijk maar eens na 5000km op de pijlstok van de olie hoe mooi helder die is.

            Maar over dit geheel gebeuren van milieu snap ik niet dat ze de motoren niet zuiniger maken, wat ze wel kunnen, maar denk dat ze allemaal elkaar het hand boven het hoofd houden.
            Vooral vanwege de taxen die erop zitten. 😉

            Anoniem

              De dieselprijzen zijn voor mij ook al reden geweest om mijn BMW 335d te laten staan 😥 en de VW Polo 1.4 tdi te nemen voor de korte afstanden. De bmw verbruikt al snel 10 l met koude motor 😕

              Verder denk ik dat er inderdaad andere technologieën nodig zijn voor de auto’s.
              Elektrisch twijfel ik dat er wel genoeg elektriciteit zal zijn als iedereen elektrische gaat rijden. Dan moeten er weer extra kerncentrales gaan komen en denk niet dat we dat echt willen. De klassieke elektriciteit centrales zijn even vervuilend dan de auto, dus ook geen oplossing.
              Dus dan moet het hybride of waterstof gaan worden.
              Ik ga er nog niet aan beginnen direct. Ik denk dat die technologieën nog niet echt op punt staan. Dus vrees ook kostelijke herstellingen aan die auto’s na de garantie periode. Ook een reden om te twijfelen zo een auto nieuw te gaan kopen. Wie durft het aan om hem in occasie te gaan kopen als hij bvb 3 a 4 jaar oud is.
              Voor mij ligt de toekomst in waterstof of misschien toch terug naar LPG.

                Bij de Panamera is het prijsverschil tussen de 3.6 standaard en de hyrbide toch wel heel groot; met dat verschil denk ik dat men al veel kilometertjes kan rijden, niet? Trouwens, iedereen weet nu toch al zo goed als zeker dat de dieselversie er aan komt, en dat die, net zoals bij de Cayenne, een verkoopsboost zal geven…zeker als die net zoals bij de Cayenne qua prijs eerder aansluit bij de standaardversie!

                Maar inderdaad, die prijzen zijn echt niet meer te doen… 👿 Vorige week 65 liter diesel getankt in de BMW: 92 euro! 😯 In de Porsche, inderdaad ook elke 350 à max 380 km een 90 euro… Mijn afrekening vorige maand (een korte maand!)bij Q8 was weer tegen de 400 euro aan, puur woon-werkverkeer! Samen met mijn vriendin zitten we dus als koppel/huishouden tegen de 600 euro per maand aan voor brandstof voor woon-werkverkeer. Reken daar de maandelijkse kosten voor taxen en verzekeringen bij, en we betalen toch makkelijk tegen de 1000 euro per maand om met twee afbetaalde auto’s (525d van 2002 en een Smart!! De Porsche niet meegrekend qua taxen en verzekering) rond te rijden..; Dan vraagt een mens zich op het einde van de maand af waar dat geld naartoe is…

                  Allemaal goed en wel, maar denk dat als we eerlijk moeten zijn we echt wel weten dat het niet verder kan met de huidige wagens wat het milieu betreft. Het is dan volgens mij ook logisch dat dergelijke zaken gepushed worden. Momenteel zijn ze misschien nog niet echt milieuvriendelijk, maar als je dit nu niet stuurt vanuit de overheid koopt niemand zo’n wagen en zullen fabrikanten hun ontwikkelingen stopzetten in deze richting. Voor hen zijn het namelijk enkel centjes die tellen, en wanneer niemand deze wagens aanschaft waarom zou je dan verder gaan met dure ontwikkelingen in de zoektocht naar schonere wagens …. ? Bovendien zit het in de mensen hun genen om dergelijke maatregelen volledig uit te buiten en er zo veel mogelijk voordeel uit te halen 😈 . Het blijven moeilijke evenwichtsoefeningen om te bepalen hoever hier in gegaan moet worden.

                  Anoniem

                    Ik ben het volledig eens met Wim .De voorstelling van een hybride als een van de GROENE oplossingen is hypocriet en puur boerebedrog .
                    Net zoals die cijfers van co2 uitstoot ,allemaal puur theoretisch .
                    Om een vb te geven (pak me niet op de cijfers )een Cayenne Hybride heeft een lage co2 uitstoot en verbruik .Als je in de stad a 30 a 40km/u rijdt nemen de batterijen het over en verbruik je niet veel of niets .Dit alles mssch gedurende 2 a 3 km ,daarna is het over .
                    Maar wie doet dit nu ?
                    Wie koopt een Cayenne hybride om enkel 2 a 3 km in het stad te rijden .
                    En als ik er over na denk had ik beter een hybride gekocht dan een diesel kan ik ook eens meegenieten van de groene maatregelen .Zo hypocriet als het maar kan zijn, de regering biedt ons nu de mogelijkheid om minder taksen te betalen en in sommige gevallen is de afschrijfmogelijkheid groter (volgens co2 uitstoot ).
                    Kga toch mijn zin blijven doen ,alles in evenwicht en met respect voor iedereen ,maar zolang ze geen slot leggen aan mijn 964 ga ik er van genieten .

                      die heb ik wel gevonden op youtube. staan er verschillende op.

                      ja huilen is het goede woord 😥
                      914 klinkt als spaceship 🙁

                      Wim

                        Allemaal heel mooi de hybride auto’s, en vooral het voordeel in Nederland, want ze betalen daar geen wegen tax op, en krijgen zakelijk een bijtelling van maar 14%.
                        Maar in mijn ogen zijn dit de meest vervuilende auto’s, alleen al hoe ze opgebouwd zijn met de accu’s en al.
                        Als dat ooit gesloopt moet worden, waar blijven ze dan met die berg chemisch afval.

                          Klopt .
                          Ik heb het ergens (weet niet meer waar)gezien op een 914.
                          Ik kon wel huilen toen ik dat zag 😥

                            ja maar er zijn grenzen hee…

                            vorige week op TV gezien, een Belgische firma die auto’s ombouwt om op elektriciteit te rijden.
                            Ik vind het niet direct terug op youtube (of de gekende kanalen)
                            hier het artikel dat ik wel gevonden heb
                            linkje naar artikel

                            nog eens (nieuwsblad)

                            hebben ze een porsche omgebouwd tot rijden op electriciteit (en enkel dat)

                            aan de buitenkant zag je niets, aan de binnenkant zag je ook niet direct iets…
                            maar toen het reed, weg charme, weg geluid,
                            ik dacht een top van 140kph. en autonomie van 200km (alhoewel ze zelf 300km zeggen)

                            dat is toch wel een station te ver mijn inziens. 🙄

                              Ken het drama van de huidige benzineprijzen al doe ik met 100€ toch al 550km 😳
                              Ik ben zeker geen dieselhater , maar na een paar diesels te hebben gehad er wel op afgeknapt .
                              De goedkoopste wagen die ik ooit gehad heb per kilometer was er eentje die voorzien was van een gasinstallatie . Kostte me per KM de helft van (de opvolger) een dieselwagen.

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.