Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayenne › Cayenne Lichte Vracht !
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 9 maanden geleden door mcklusky.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
tja, destijds bij mijn chevrolet had ik de zetels laten zitten, dicht geklapt en daar een laadvloer over gemaakt, maar wel zo gemaakt dat ik in geval van nood nog altijd de zetels kon omklappen, op de keuring hebben ze dat nooit gemerkt, maar als je er achteraf over nadenkt… je bent met niks in orde als er iets gebeurd hé…
en idd nu heb ik enkel de twee voorzetels in mijn wagen en een laadvloer, maar ook ik kan de wagen slechts 50 of was t 75% inbrengen omdat ik maar één voertuig heb en ik dit zogezegd ook als privévoertuig gebruik…zever in pakskes ja…
Anoniem2 maart 2009 om 16:29Ik denk het niet Dave want jij hebt enkel de voorste 2 zetels en geen tweede rij hé?
Ik kan deze cayenne ook nog als lichte vracht ingeschreven denk ik krijgen als ik de tweede rij zetels eruitsmijt. 😕Das straf, ik heb nog steeds lichte vracht met mijn T-reg en ook lichte vracht taks en geen lpg taks… 8 maanden geleden nog gekeurd…
Gaat dat dan ook wegvallen ?
is min of meer ‘logisch’ (in de staat zijn ogen dan, uiteraard), zou mij niet verwonderen dat hij dan op dezelfde manier behandeld wordt als ‘andere Porsches’. Mijn Boxster en 911’s waren ook max 50% fiscaal in te brengen.
Daarom bleef een moto als 2e voertuig soms interessant, omdat deze (en alles wat er bij hoort) 100% afrekbaar zijn. Een duurdere Ducatie van bvb 20.000 euro levert je dus hetzelfde fiscale voordeel als een auto van 40.000 euro op.Anoniem2 maart 2009 om 11:08Ik heb er eentje tweedehands gekocht en ga de afscherming er terug uithalen. De auto moet naar P brussel voor nieuwe homologatie als personenvoertuig want alle voordelen zijn tenietgedaan.
Terug biv en gewone rijtaks betalen en volgens mijn boekhouder is het zelfs niet meer mogelijk om zo’n cayenne meer dan 50% in de zaak te brengen.
Nog iemand ervaring mee?Hij is er enkele jaren geleden in het nieuws met geweest toen hij zelf eentje had en hem ook had ingeschreven als lichte vracht.
DE KLOOT 👿Lichte vracht gaat niet meer nu , heb het zelf nog nagezien een week geleden . Nieuw en occa. gaat dus echter niet meer dit is dan ook en geschenk van minister De Gucht.
50% van de afstand tussen de 2 assen.
Een niet onbelangrijk punt 😉je kan hem inderdaad als lichte vracht inschrijven maar….
indien je van het volledige voordeel wil genieten zal je de achterbank eruit moeten zwieren en 50 % als laadruimte moeten gebruiken
de vorige voorwaarden voor lichte vracht was een vaste afscherming tussen de achterbank en de laadruimte blijft eveneens behouden voor lichte vracht maar in deze opstelling zal je wel de volle pot verkeersbelasting moeten betalen
hoe zit het bij een tweedehands?
wagen die paar jaar geleden is ingeschreven als lichte vracht
en nu te koop staat:
nog altijd lichte vracht en die beperkte taks blijft behouden
of lichte vracht en nu toch de volledige taks te betalen?Anoniem12 maart 2007 om 15:21[quote=”Luke”:ydqt0z6x]volgens mij alleen nog mogelijk als
je de 2 voorste zetels maar behoudt,
dus achterste zetelrij weg en volledige laadruimte
maw dus als laadruimte > zitruimte kan lichte vracht nog…
ken toch zo ne touareg die pas lichte vracht nog heeft gekregen op deez manier[/quote]
idd, hier bij ons in de streek rijdt er zo’n range rover sport , 4.2 liter, met twee voorzetels, lichte vracht dus. Geen biv, geen hoge taks, …maar groten dorst vrees ik.volgens mij alleen nog mogelijk als
je de 2 voorste zetels maar behoudt,
dus achterste zetelrij weg en volledige laadruimte
maw dus als laadruimte > zitruimte kan lichte vracht nog…
ken toch zo ne touareg die pas lichte vracht nog heeft gekregen op deez manier
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.