Cayenne : lichte vracht 4 personen ?!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Cayenne : lichte vracht 4 personen ?!

• Maker
    Discussie
  • Dag allemaal,

ben mij reeds een tijdje aan het verdiepen in Cayennes (voor m’n vriendin), en nu zag ik er eentje te koop staan, ingeschreven als ‘lichte vracht, 4 personen’

Dus : officieel ingeschreven als LV met behoud van achterbank ! Wagen heeft daarvoor een speciale homologatie ondergaan.

Nu is mijn vraag : als ik die wagen zou kopen, kan ik die ook inschrijven als LV ? Of vervalt dat bij de eerstvolgende keuring ?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Vraag nog maar eens na bij de div ivm die biv.
      Ik heb 5 jaar terug mijn lv cayenne ( 4 personen) terug omgebouwd naar gewone personen auto omdat ik er totaal geen voordeel meer uithaalde .
      Voor zover ik me kan herinneren moest ik toen gewoon biv betalen zelfs in lv modus.

0

Bedankt voor de duidelijke informatie, want er gaan nogal ‘misverstanden’ de ronde.

Dus, puur fiscaal gezien :

– BIV = 0 EUR
        – wegentaks = normale wegentaks

Praktisch gezien volstaan 4 plaatsen, heb zelfs met het idee gespeeld om een 100 % LV aan te schaffen, maar occasioneel zouden we met 3 rijden, dus dan volstaat 4 plaatsen zeker. Ook zou de wagen nooit gebruikt worden om uitgebreid te gaan ‘shoppen’, dus afscherming is niet storend.

Geen BIV is fiscaal een leuke meevaller, maar is ook geen must, je moet uiteindelijk steeds het totale kostenplaatje bekijken (aanschafprijs + BIV + wegentaks)

0

als het een LV is blijft het een lichte vracht, let wel, ze noemen dat een LV 30%, het enigste voordeel hieraan is dat je geen BIV moet betalen bij het inschrijven, verder betaal je wel de volle 100% van de rijtax
          Nog een nadeel is dat de achterbank niet meer plat kan en de armsteun vast gezet is zodat je niet meer met drie achteraan kan zitten, ook zit er een vaste gril of plexi ruit aan de rugleuning van de achterbank dus iets laden dat wat groter is zal niet meer gaan,

Dit zijn dus LV’s met meer nadelen dan voordelen, gooi de achterbank er volledig uit, laat hem keuren tot LV 100% en je hebt een LV zoals een echte camionette

0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.