Cayenne SE Hybrid 2016

Home Forum Stel jezelf even voor ! Cayenne SE Hybrid 2016

• Maker
    Discussie

• PVG

Hello!

Ik ben reeds paar maanden eigenaar van een Porsche Cayenne SE Hybrid, na een paar decennia klant te zijn geweest bij Range Rover.
      Ik heb de wagen bijna full option uitgerust met de zwart gelakte velgen erop.

Omgeschakeld wegens fiscale redenen (zoals de meeste Hybrid rijder zeker?) … .

In het begin serieus moeten aanpassen aan de wagen, rijdt toch niet zoals een ‘echte’ benzine. Ondertussen lukt het aardig.
      De wagen is gechipt bij ZIPTuning te Gent, +40PK, 725 NM en de gasrespons normaal zonder vertraging zoals ze standaard worden geleverd.

Toen ik de wagen 2 weken had, kwam ik in een steenslagregen terecht op de E17 van een vrachtwagen die lading verloor. Schade op flank, motorkap en 3 vd 4 velgen met serieuze steenslagschade.
      Heb dit kunnen regelen via de omnium, maar de expert wees de velgschade af als quality issue.
      Porsche aan de andere kant claimt schade door uitwendige oorsprong.

Maw: ik kan mijn plan trekken, en ben hier absoluut niet happy mee, zeker de optie van 5600 eur die ik heb betaald voor deze velgen. Niet echt een commerciële benadering van Porsche voor een klant die net overkomt en waarschijnlijk trouw blijft de komende jaren. Tevens heb ik nog een Italiaans paard id garage die ik dacht te vervangen door een 911 Turbo S, maar gezien de situatie heb ik daar niet echt zin in.

Ik had voorheen al zwarte velgen op mijn Range, nooit problemen gehad, op een Mini die we lopen hebben idem: nooit problemen.

Onlangs kwam ik 2 klanten met zelfde velgen tegen, en die vertoonden bij +50duizend km geen enkele steenslagschade. De mijne zien eruit alsof ze 10 jaar oud zijn, de auto heb iksedert december 2015, en heb nu 18duizend km …

VRAAG: zijn er nog Porchisten met deze velgen op de auto die dezelfde problemen hebben?

Alvast dank!

Mvg,

Pascal

• Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.