cayenne turbo gekocht

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne cayenne turbo gekocht

• Maker
    Discussie
  • hallo

ik ben nieuw hier
    mijn naam is Sebastian en in ben 21 jaar oud

ik heb donderdag een porsche cayenne turbo uit 2004 gekocht

nu heb ik enkele vragen

het is mijn eerst porsche en ik ken er nieks van

ik heb de auto heel inpulsief gekocht omdat ik verliefd was geworden op de kleurencombinatie van de auto (bordaux met beige leder en met een wiel op de achterklep )

het enige waar ik mij zorgen over maak is de kilometerstand van de auto : 200 000 km

de auto is van de eerste eigenaar en volledig porsche onderhouden

is deze kilometerstand een probleem voor zon auto ?

wat zijn de meest delikate punten van zon auto’s ?

ik ben geen problemen kunnen ondervinden tijdens het rijden dus ik denk dat alles in orde moet zijn

graag suggesties , tips , info , …

alvast bedantk

mvg Sebastian

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • ik vind het alleszinds een zeer mooie wagen !
      en ook ik vind die 1400 euro nu niet echt overdreven, ik heb al andere prijzen gehoord en gezien…

0

hallo

ik rij al een tijde met die cayenne

tot nu toe geen enkel probleem .

ik ben vorige week bij JD engineering geweest om te zien hoeveel pk’s er zijn gaan lopen na die 200000km

tot mijn grote verbazing heeft de auto na 213 000 km nog 437,8 pk’s ! wij hebben 3 runs gedaan en het resulaat schomelde tuseen 436pk en 437,8 pk

ik denk dat het niet slecht is en dan de motor en turbo’s nog goed zijn

groetjes Sebastian

0

hallo

bedankt voor de reacties

de prijs is een beetje aan de hoge kant maar het is zijn geld waard het resultaat int echt is nog beter je herkent u auto niet meer

en er zijn natuurlijk goedkopere firma’s maar of de kwaliteit ook zo is daar heb ik mijn twijfels over

ik heb een tijdje terug mijn mercedes s500 binnen gedaan bij zon firma voor 300 €

en het resultaat was nog erger als toen in de auto binnenbracht

bijna alle krasjes waren gebleven , alle rubbers zagen wit van de polijstpasta en hebben mijn chroomvelgen beschadig omdat ze met een zeer hoge druk op de velgen gespoten hebben om ze proper te krijgen als gevolg dat de chroom er van afgegaan is

dus ik betaal liever iets meer en dan weet ik dat het goed gedaan wordt

het is voor iedereen anders

groetjes sebastian

0

Ja , ik voel me ook echt een idioot .
            Beter “verder” gestudeerd voor loodgieter of autopoetser ipv een A1 Hotelmanagement te doen 😕

0

40 € per uur is voor niks
              daar kan ik mijn camionet niet voor starten

0

nee, de prijs die ik aan de loodgieter betaal is ook excl. BTW, jammergenoeg.

De BTW haal ik er vanaf omdat dit beter illustreert hoeveel het effectief kost omdat BTW iets is waar niemand wat aan heeft. veel mensen hebben anders de indruk dat de verkoper van iets dit ook in zijn zak steekt hoewel dit niet is.

mvg

0

Dat leest hier als een karikatuur!!!

😆 😈 😆

0

[quote=”skremar”:19vk204z]zelf vind ik de prijs zeer goed meevallen als je het resultaat ziet.

de berekening is eerder als volgt.

€1475 – 21% BTW= 1165,25 => €33,29/uur (wat niet veel is tegenwoordig, mijn loodgieter vraagt al €40/uur)
                    mvg[/quote]

Die werkt dan in het zwart want bij je loodgieter betaal je dus geen BTW 🙄 😈
                    Ik vind het absurd de BTW niet mee te rekenen (tenzij je die terug kan vordere) want ook die moet je betalen .
                    Of reken je alles zonder BTW wat je koopt (eten , drinken , sigaretten , drank , benzine …)
                    Dan is het leven hier in België idd goedkoop 💡

0

[quote=”eric63″:hup3z2df]Blijft nog altijd 35 uren aan een Porsche gepoetst 😯
                      Aan 8 uren is dit ruim 4 dagen 😯

Of zie ik dat verkeerd 😕 [/quote]
                      Neen dat zie jij helemaal niet verkeerd, 4 dagen is gewoon absurd, 35 uren continue aan een Porsche gepoetst heb ik nog nooit meegemaakt.
                      Ik heb al veel gelijkaardige renovaties gezien door bedrijven in het Antwerpse waarvoor men met 1 dag ruim voldoende had.
                      Tenzij je met lak pantsers begint dan kan er 1/2 dag bijkomen.

Enfin, de eigenaar van de wagen is (hoop ik voor hem) een prijs van € 1475 overeengekomen met het renovatiebedrijf.
                      Als hij daar mee akkoord was is er natuurlijk niets aan de hand.

0

Blijft nog altijd 35 uren aan een Porsche gepoetst 😯
                        Aan 8 uren is dit ruim 4 dagen 😯

Of zie ik dat verkeerd 😕

0

zelf vind ik de prijs zeer goed meevallen als je het resultaat ziet.

de berekening is eerder als volgt.

€1475 – 21% BTW= 1165,25 => €33,29/uur (wat niet veel is tegenwoordig, mijn loodgieter vraagt al €40/uur) en hierbij zijn dan nog de poetsmiddelen inbegrepen voor zo’n grote auto, wat me eerlijk gezegd ook niet mals lijkt, zeker gezien de dure producten die gebruikt zien (k zag oa swissvax), vermoedelijk dus zo’n €250 incl BTW handelswaarde.

dan kom ik op volgend uurloon: €27,65/uur

mvg

0
                          Anoniem

een totaale poetsbeur kost 1475 € incl. BTW[/quote]

€ 1475 : 35 = € 42 p/uur om een auto te poetsen.
                            Ja daar denk ik het mijne over hoor. 😯 [/quote]

Da’s inderdaad een heel pak geld maar ik zou het toch liever zo doen dan de auto te laten overschilderen en misschien niet eens een beter resultaat hebben.
                            Wat een metamorfose!
                            (Deze heeft trouwens dezelfde velgen als mijn cayenne.very nice 😀 )

0

[quote=”sianek”:3tbme4w5][quote=”skremar”:3tbme4w5]een mooie auto, vind het een opmerkelijke gedaantewisseling. hoeveel kost nu zo’n beurt, heb geezen dat er 35 uren werk aan waren.

mvg[/quote]

een totaale poetsbeur kost 1475 € incl. BTW[/quote]

€ 1475 : 35 = € 42 p/uur om een auto te poetsen.
                              Ja daar denk ik het mijne over hoor. 😯

0

[quote=”skremar”:qlfm3848]een mooie auto, vind het een opmerkelijke gedaantewisseling. hoeveel kost nu zo’n beurt, heb geezen dat er 35 uren werk aan waren.

mvg[/quote]

een totaale poetsbeur kost 1475 € incl. BTW

0

een mooie auto, vind het een opmerkelijke gedaantewisseling. hoeveel kost nu zo’n beurt, heb geezen dat er 35 uren werk aan waren.

mvg

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.